Aston & Lukas

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av AnnCatrin - 27 oktober 2009 10:20

Hallå!
  
...det ångar på bra runt virvelvinden från Bosvedjan ;0) observera solstrålarna!
  
ett till bildbevis på att solen finns bakom molnen....det är inte bara en gammal klyscha ;0)

Tänk att idag bröt solen igenom diset för en stund, vilken lisa för själen! jag tror tamej f-n att jag faller in i en smärre höstdepression modell light om inte vädret blir bättre snart.
    
Det kan omöjligt finnas nåt värre väder än regn , blask, och råkyla, hivar man fram mobilen för att ta ett kort så går blixten på högvarv....mitt på blanka dagen!?
Men prognosen för resten av veckan visar en solen bakom molnen....men sen om lördagen så var det gråa murriga moln igen......då jobbar jag men det kan ju vara trevligt för dom som är ledig att vädrets makter vaknar på rätt sida ;0)
    

har som vanligt inte så mycket att språka om...men jag tänkte att några bilder på hunden kan jag ju alltid slänga in....det har ni inte sett förut...dagens surprise i bloggen! *asg*
    
den föregående bloggen försökte jag redigera flera gånger men fick ge upp, det blev lite rörigt med alla utställningar...sådär såg det INTE ut i den opublicerade versionen, men det gick inte att redigera som sagt...den hängde sig hela tiden så det var bara att släppa och låta vara.......fast med ett gnutta irritation naturligtvis!
Sen har vi det här med reklam......alltså jag har ju bytt bloggar och hemsidor i parti och minut av olika anledningar, men en stor bidragande faktor har varit att jag vill välja själv.......kan själv som Ella skulle ha sagt ;0)
I förra veckan hade Lena helt plötsligt reklam på sin sida, men inte jag....hmmm.....men se där, denna vecka dök det minsann upp en reklamremsa på min sida oxå....men ingenstans nån förklaring eller nåt om den nya ordningen....tills jag loggade in idag, då har det minsann ploppat upp en ny ruta där jag kan välja placering av reklamen....jo man tackar!........och det går att välja bort den till en smärre penning...hmmmm....nu tycker jag i ärlighetens namn att det inte stör så himla mycket.....MEN...som ni vet vem skulla ha sagt.....har jag bestämt mig för att jag ska ha en reklamfri blogg så var det väl attans om jag inte kan hålla mig till den tanken!
Man kan ju försöka vara stark och principfast nån gång!....så nu har det lilla problemet lösts med ett sms...50 riksdaler för ett kvartal är helt överkomligt pris för att slippa rubba på sina principer eller?
.....och då hoppar vi genast över till nästa ämne hunduppfostran....vad är det?...ja just jag, konsekvent i alla lägen....hmmm.....
Vi är en bit på väg men jag vet var jag gör fel, men herregud det är svårt att hålla på det när man har min modell av hund....racermodellen tror jag visst Camilla kallade honom ;0)
Just nu tränar vi på att sitta still när det ringer på dörren....det går ju bra....men hur ska han kunna behärska sig när det är Camilla som står utanför?????
ja jag vet att jag ska kräva det av honom att han sitter still tills jag säger nåt annat..... men innan jag ens har tänkt tanken så är han på väg via en luftsaltormotal genom hallen och mot henne.......och det räcker verkligen inte med att bara vifta på svansen,,,,då kan ju folk tro att jag är deprimerad säger Aston pastorn......nej hela kroppen skall snurra som en jag vet inte vad......så visa glädje det kan han som ingen annan!
( och han fick faktiskt backa till baka ett antal gånger....fast han kom ju som skjuten ur en kanon tillbaka lika snabbt....)
Sen gjorde det inte saken bättre att söndagen inte bjöd på nån längre runda eftersom det kräkregnade hela dagen.....så det fanns mycket uppdämd energi att ta av...typ som en tryckkokare utan pysventil *asg*
så efter Camillas besök så var det bara att bege sig på en ordenlig skogsrunda så att allt spring i benen fick sin beskärda del.
A´puh, det är tur att man kan skratta åt hans galna upptåg....han är ett typiskt fall för "Blocket"....unghund, go, glad och snäll..men behöver en fast hand.....;0)
Nåja, fast hand kanske jag inte har, men nu har jag iallafall eldat upp ett j-vlar anamma som gör att det är bara för honom att hänga med när vi med bestämda steg passerar mötande hundar....vi mötte en liten snauzer i skogen, den hussen klev av en meter från stigen och sa: gå du!
ja det är inte det enklaste! var mitt spontanta svar....men med ett fast grepp så gick vi förbi med ett ursäktande "det är bara en unghund, vi tränar på hundmöten"....direkt efter vi passerat så fångar jag hans uppmärksamhet med godis så att han släpper fokus på den andra hunden och som det känns just nu så funkar det hyfsat...det är med andra ord inget problem längre...taggar han inte ner så tar jag tag i kindhåret, spänner ögonen i honom och väser....extremt effektivt!
Nu kan detta kanske av vän av ordning tolkas som att jag använder brutala metoder på min hund......ja det må så vara, men det finns säkert värre saker än så än att spänna ögonen i en obstinat tonårsslyngel ;0)
nu ska jag snart åka på jobbet, hinner hem och se dom sista perioderna på Modo-Timrå matchen....sist och näst sist ska tampas om placeringarna....lycka till säger jag......dags att byta ut gummiklubborna nu Timrå och skicka hem den där fransmannen som har en förmåga att parkera i utvisningbåset....därifrån vinner man inga matcher!
ha de bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards