Aston & Lukas

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av AnnCatrin - 30 oktober 2009 16:32

första snön 2   första snön  
....bara ett litet tillägg till den tidigare bloggen.....jag läste min blogg som jag skrev för ett år sedan......
det var väl det jag visste att snön kom tidigt ifjol !
...vi får väl se när det dimper ner i år......jag verkar vara ganska ensam om att önska mig mängder av vitt fluff.....men om alternativet är som vi har haft det i flera år med isgator och att man har glidit runt som bambi på hal is så föredrar jag snö i kopiösa mänger......att halka runt på blankis utan fotfäste harmonerar inte med min typ av hund.....*asg* / AC

Av AnnCatrin - 30 oktober 2009 09:43

  
hallå!
ja då var det dax att dra på kostymen igen....eller vissa av oss kanske har den på året runt.....så mycket enklare det blir att smälta in och känna gemenskap just denna helg då!
jag jobbar imorgon så några större festligheter bjuder inte helgen på, men å´andra sidan så har väl detta utvecklats till en helg för barnen, att klä ut sig och tigga godis ger väl ändå inte så fasligt höga vuxenpoäng ;0)
Och eftersom jag inte ens FÅR äta godis längre ( UUHUU ) så kan det ju vara lika så bäst att hålla sig på arbetet och inte bli frestad......men nån form av halloweentårta eller dyl ska iallafall dom boende få smaska på....själv ska jag släppa loss med stekta äpplen, kanel och vispad grädde......faktiskt riktigt gott!
Idag ska vi traska iväg på en liten längre runda som det var längesen vi gick, vi har ju hittat vår favvorunda som är väldigt kuperad och torr framför allt....men vi ska ge sumpmarkerna åt andra hållet en chans idag så får vi se om det blir godkänt!
igår följde Tuffa och matte med på vår runda, Camilla lånade min kamera och fotade lite bilder på dom stillsamma väna små liven......*asg*
  
kolla vilken matchning med öronen......varsitt käckt på svaj!
        
det är som vanligt full rulle över stock och sten, som Camilla skrev, dom gör ju dubbla sträckan som rusar fram och tillbaka med oförtruten energi.
      
Och som vanligt så hittades det blöthål i parti och minut......och alla har inte klart och rent vatten......men på nåt konstigt vis innan man är hemma igen så är dom leriga tassarna relativt rena igen....men bara relativt.....:0)
  
Tuffa och jag har blivit bästisar......eller....hon är nog snarare bästis med min godisficka...den tjejen hon kan gå fot hon.....men inte bredvid sin matte.....näpp, hon följer helt förtrollat godistanten för hon vet att det kommer en godis lite nu och då!

  
  
Solen behagade visa sig så det var helt ljuvligt ute, hög och klar höstluft och snudd på fruset på backen, då är det inga problem att hösten har kopplat sitt grepp.
idag är det mulet igen men jag kan ta det så länge det inte regnar.
......och hockey´n då?.......äh, ids inte ens kommentera......Skrikandes
nä, nu får denna vecka rulla på så blir det lite trevligheter till helgen som kommer, vargseminarium och sennenträff kommer att sitta som en smäck.....i bra väder !
ha en trevlig helg! / AC
  


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards