Aston & Lukas

Alla inlägg under december 2009

Av AnnCatrin - 4 december 2009 20:49

Hallå!
här kommer några rader på kvällskvisten, jag vet iallafall en som sitter i spänd förväntan........hon har säkert suttit som en hök och kollat in lokala nyheterna oxå........" yster unghund gick bärsärkargång på Arken zoo....butiken helt ödelagd".......men tänk Camilla att butiken står kvar.....a´puh!  
ha ha vad är nu detta, ja det kan man lugnt undra, och i samma fundering kan man slänga in varför jag inte pysslar med döda ting istället, typ knyppling.......
Ju mer jag försöker styra upp duracellen desto mer uppskruvad blir han, som idag tex.......jag brukar ju skriva att han är mer i luften än på backen....och då tänker gemene man genast att jag tar i och överdriver för att skoja till det lite......alltså jag skojar verkligen inte, SÅ ÄR DET!!!!!!! men jag skulle verkligen vilja att det är en överdrift för att roa mina läsare.......men näpp....det är reality big time!
Idag skulle jag skjutsa dottern till Birsta för inhandling av ny vinterjacka, hunden skulle få hänga med för vi skulle på Arken sen och köpa en badrock.....ja det finns faktiskt, finurligt värre att slänga på honom den efter bad så slipper allt det blöta att yra runt både väggar och tak......jag var där tidigare i veckan och då fanns det bara storlek XS......... lite väl litet kanske!   men ta med dej hunden sa det trevliga butiksbiträdet så provar vi ut rätt storlek.....och på den vägen blev det.......
Så eftersom hunden skulle med så gick vi en snabb kissrunda runt kvarteret.......BIG MISSTAKE!..........ok, mitt fel, jag erkänner, det går inte att vandra iväg i riktning mot Tuffa och tro att hunden inte fattar eller minns
     
vägen.......TJOHO, ska vi till Tuffa, vilken extremt lycklig hund jag är nu!! 
 
Det måste ju ha varit en fullständig cirkus för dom bilar som passerade, min hund kan kasta sig framåt, göra en vändning i luften och komma tillbaka i motsatt riktning utan att nudda marken.....JO DET ÄR SANT!........och utan våran vetskap så får Camilla syn på oss när vi rundar hörnet i korsningen .......nu finns det ett ögonvittne på att min hund är mer i luften än på backen!
Alltså helt ärligt, vad exakt ska jag göra för att få ner honom på benen????? Även han har väl fyra ben av en anledning?
Jag har alltid tyckt att dom tre berner jag haft tidigare varit glada hundar.......hmmmm........dom kan väl närmast betecknas som deprimerade i jämförelse med denna virvelvind!
 
Pratade med Camilla på telefonen efter den turbulenta promenaden .... hon höll på att skratta ihjäl sig........det är ju tur att det finns ett stort underhållningsvärde i detta.......för andra  
........I nästa andetag blev hon lite halvt förskräckt när hon hörde att jag skulle ta med honom in i en butik.......jag förstår att synen av ett gigantiskt dominspel dök upp på näthinnan....hon såg väl framför sig hur hyllraderna stöp som furor i en vild höststorm när duracellen virvlade in........
Men se, han har sina stunder! Butiksbiträdet för dagen tyckte att det var en otroligt glad hund ( nähä! det har jag aldrig hört förut! ) och med tanke på att hundar gärna blir lite piggare och gladare efter ett bad så hade hon full förståelse för att vi var i akut behov av ett badlakan, citat butiksbiträdet: " jag kan ju tänka mig hur han blir efter ett bad" slut citat......a´puh
Nu hade inte dagens leverans av varor kommit så hon skulle lägga undan ett åt mig.
När vi var i Byske så tyckte domaren att det var uppenbart att det var en busig kille........samma domare i Hudik sa :
" han tycker att det här är väldigt roligt va ´? "
Svar JA! min hund tycker att allt är extremt roligt, bara att gå ut genom ytterdörren verkar vara samma upplevelse som man kan tänka sig att en livstidsdömd känner som blir benånad och utsläppt............AHHHHH.......frihet, lycka, glädjeyttringar, ystra språng & saltomotarer....MEN HALLÅ HUNDEN!!!!! du får gå ut genom den dörren flera gånger om dagen......TYGLA DIG!!!!!
Charmigt? ja för det mesta....... men ibland önskar jag mig en trött orkeslös hund som bara finns......fast bara ibland   .........
Och som grädde på moset så var han bortslarvad en stund på kvällskvisten........han springer ju ut och in som ett skållat troll och helt plötsligt så visste vi inte om han var ute eller inne.......är han ute så tänds det strålkastare.......men det var svart på baksidan......hmmmm...........men det är klart.......står han i ett hörn och gräver så känner inte rörelsedetektorn av det........tänkte inte på det........ men jag blev ju måttligt nöjd när jag spanade in den svarta bringan och avsaknaden av vitt på tassarna när hussen ropade in honom....... grrrrrr........ precis som med barn´a.......är dom tyst och inte syns till ......då är det hyss på G !
Ja då har jag fått plitat ner lite om våra bataljer....... bara ingen skickar djurskyddet på mig......." en hund i total avsaknad av en fast hand"........tro mig, jag försöker, men det där med att göra så gott man kan är ju relativt.......det kanske inte räcker alla gånger.......
Och läs nu inte detta som att jag på någe vis har gett upp, näpp, här har ni en som är tjurigare än en röd gris så jag fortsätter att hänga som en statist i koppeländan febrilt funderande på hur jag ska få ner hunden på benen........det kanske inte går, han kanske är en hybrid, vad vet jag?????
        


lite känguru, en aning groda, en smula scooby doo, en toker i action, en crazy tiger eller som vi tidigare konstaterat....en plusmeny med extra allt........OCH HAN ÄR MIN!......när bestämde vi det?????? att jag skulle få den vildaste galnaste knasbollen av dom alla?! a´puh.......
Nåja, det som inte dödar det härdar eller hur det var.........
Ute dalar det lappvantar från himlen....LOVELY! ME LIKE!!!!!
Nu får det faktiskt vara nog med plusgrader, så det så!
Ha en skön helg, jag ska jobba imorgon så jag vet vad jag ska pyssla med, tyvärr så vart senneträffen inställd på söndag, men vi får ta nya tag till våren.
/ AC

Av AnnCatrin - 1 december 2009 20:42

Hallå!
Tog och kollade jobbmailen så här på kvällskvisten eftersom vi ska ha APT imorgonbitti.
Men allvarligt! vad är detta? Och i vilket omtöcknat tillstånd har jag anmält mig på en dejtingsajt????
ha ha....blev ju ett roligt inslag på bloggen iallafall.......och du Elena, du får nog klara dej utan min vänskap   ........och omtänksam som jag är så har jag inte skrivit ut hela mailadressen.......eller jag kanske är orolig för att någon annan ska nappa och skaffa sig en ny vän......  

Hej! Men tittar genom en dejtingsajt och jag gillade din profil.
Jag skrev ett meddelande pa hemsidan, men tyvarr har du inte svarat mig. Jag ville verkligen traffa dig. Jag bad om hjalp med forvaltningen av dejtingsajt. De hjalpte villigt mig. De gav mig din e-post och nu ar jag skriver detta brev. Jag ar mycket glad att jag nu personligen kan skriva ett meddelande. Jag hoppas du inte lamnar min
brev utan uppmarksamhet och vara saker pa att svara mig.


skriv till mig pa min e-post (e-mail):  flowersxxxx@yahoo.com


Jag ser fram emot att vanta for ditt brev.
Din nya van Elena!

Annars inget nytt under solen, förkylningen har ett fast grepp om kroppshyddan så det mesta går på halvfart.
  
Denna dagen har tillbringats i migrändimma, en långpromenad har jag lyckats få till iallfall......men några adventsattrialjer syns inte till....hmmmm.....jag börjar komma i kraftig ofas som vanligt....men så här illa har det aldrig varit förut att inte stjärnorna är på plats till första advent, men helgen gick ju bort pga av utställning och jobb, och vad gjorde jag igår då?.......låg nog mest under en filt och svor förbannelser över spöregnet, idag är det minusgrader så man får vara glad för det lilla.
  
Läser man bloggen för ett år sedan så var det precis samma lika...spöregn och jag var kraftigt förkyld.....så då får vi hålla tummarna för att resten av vintern upprepar sig oxå !   massor av snö!
Imorgon är en ny dag så då kanske gardiner och stjärnor kommer upp.......och gör dom inte det så kommer julen ändå, det är då ett som är säkert!
Helt olikt mej som är värsta julfreak´et........men bara det blir lite vitt på backen så kanske julefriden infinner sig........eller att STHLM helgen är overstökad så slipper man fundera över det........ det är gräsligt vad packning vi måste släpa med för en natt borta, luftmadrass och sängkläder x 3 plus allt annat bra och ha saker....vilken tur att det bara är en hund som ska med, nu får han dela med sig av utrymmet där bak minsann!
Min handler antydde något om att hon har ont i en arm.....OCH????? Några sjukskrivningar är inte ett alternativ i detta skarpa läge .... så det så!
ha de bra / AC




mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards