Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av AnnCatrin - 11 januari 2010 13:56

Hallå!
Nu blev det en liten sväng av bloggtorka igen, men räds icke! Inget av skrivbart värde har hänt ( som om det är så spännande jämnt annars då !? )
Jag jobbar och står i, jämnt och ständigt känns det som men egentligen så är det helt enligt schemaraden, men förra helgen var ett byte så tre helger på raken känns i både kropp och själ.......... det är inte utan att man känner sig lite sliten     
Igår tog sonen tag i den övergivna bärbara datorn........ hmmmm......... det kanske hade blivit billigare att börja i den ändan än att ila iväg och köpa en ny?
  
Jag är ingen städfreak och att städa insidan på en dator är inte min starka sida........ men här behövs det uppenbarligen, inte så konstigt att den stängde av i parti och minut   
Vi får väl se om den går som en klocka när den blivit städad och omformaterad!
  
Idag har jag lyckats med det omöjliga, jag har kört slut på duracellbatteriet!
Snacka om trött kille som ligger och snarkar högt   
Idag visade terometern  - 0,9 men hallå ! Det är ju rena sommarbrisen så det var bara att bege sig mot skogen, känns som en evighet sen vi var på långprommis, jag har jobbat varvat med att det har varit okristligt kallt men nu bar det av.........
          
tydligen så har alla andra oxå haft saker för sig för några upptrampade stigar var det glest med......... det var upptrampat bitvis men sen så fick vi minnsann trampa upp själv....... a´puh, det tog över två timmar att kämpa sig runt!

Kameran fick hänga med eftersom dagen bjöd på solsken....... när vi väl tagit oss upp dit solen var........
      
Alltså det är inte helt lätt att komma ihåg vart stigen går när det bara är vitt vitt överallt, men på ett ungefär gick vi rätt tror jag!
  
Så nu vet vi vad vi ska göra framöver, trampa upp stigar, man kan ju hoppas att nån nappar och hjälper till!
       
Den börjar bli riktigt tjock nu pälsen, håll tummarna för att den sitter kvar ett tag!
   Jag fick låna ett koppel av Anneli med ryckdämpning, funkar kanon! Ja, jag vet att det är smartare att lära hunden att inte hoppa och studsa......... vi kommer nog dit oxå, men tills dess så kan dom galna krumsprången mildras genom att det inte blir tvärstopp varken för mina armar eller duracellens nacke när han som från ingenstans gör en luftsaltomortal   
   Det är det flätade partiet på mitten som är tänjbart........ tänk att det finns så många finesser som man inte har en susning om !
Idag har det varit en riktigt härlig dag! Fler sådana tack!
Imorgon är det jobb igen så då får mattemor sköta vallningen, hon ska få prova det nya kopplet tillsammans med selen, det blir nog kanon!
Som sagt, hunden sover som en liten gris, och jag förstår honom för det är inte utan att man blev en aningens mör efter denna strapats......... kanske skulle gjort som alla andra och hållit mig till dom upptrampade stigarna ......... fast det hade ju inte gett nån tröttkörd hund ......... och han kan nog behöva det mellan varven!
ha det bra / AC




mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards