Aston & Lukas

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av AnnCatrin - 19 januari 2010 21:15

Hallå!
Ja, livet rullar vidare oavsett om det är i medgång eller motgång så det är bara att klamra sig fast och följa med tidens tand ( och vad betyder det egentligen?? ) eller det kanske är så att man är MÄRKT av tidens tand?
Äh, vi lägger den analysen åt sidan, min tand ( jag har flera, men tänder blev liksom fel i sammanhanget ) som är märkt av tiden fick sig iallafall en redig omgång i förra veckan, inga hål förvisso, det tackar vi för men tandsten fanns det tydligen gott om så det blir till att återbesöka, men sen efter denna sejour så har jag tecknat tandförsäkring, fast summa varje månad i tre år.........nice!
Det har jobbats ett dygn och igår så hade jag Camilla på tråden.......och Anneli oxå iofs........HALLÅ, vi måste verkligen börja med trepartssamtal !
Vi planerar vilt för "team Aston Martin tour 2010" tröjor ska tryckas, reklamblad ska spridas, hotell och stugor ska bokas....... ja ni vet ! *asg*
OBS OBS OBS detta är ett internt skämt som troligen bara roar dom närmast sörjande.......men ni övriga kan ta del av det oxå med öppet sinne ;0)
För att komma till vad jag ville förtälja så visade det sig att söta Tuffa skulle få vara själv för hussen var bortrest och matten inkallad på jobb på dagis. Jamän hon kan ju faktiskt vara här........ om det inte vore för den lilla detaljen med "karantänen"......... min hund började klia sig i julveckan och jag misstänkte löss, rådgjorde men vår veterinär och vi var överens om behandling, skönt att ha en "vette" som man kan ringa till och som känner hunden och inte absolut måste träffa vederbörande !
Efter två veckor var det ingen skillnad så då drogs tankarna mot rävskabbshållet..........samma behandling fast med upprepning x 2, och med tanke på att han kliar sig betydligt mindre nu och att smittrisken inte är så stor hund till hund så fick Tuffas matte avgöra......... och det slutade med att jag hämtade upp fröken fröjd efter jobbet imorse.
Det som talar mot rävskabb är att han kliar sig INTE på nätterna, han har inga knölar på öronen och har ingen "klireflex" när man rullar öronsnibben, speciellt det var väldigt tydligt för ett år sedan då han hade löss.
Nåväl, nån ohyra har det varit, löss eller rävskabb, huvudsaken är att symtomen klingar av!
Wictor hade rävskabb två gånger och det kom inte från nåt hundmöte, där var skogen boven........ vilket troligen är orsaken i detta fall oxå.
Hej och hå nu blev det mycke´ text och tunt med bilder.........här kommer dagen i mest bilder och lite text.......;0)
      
Tuffa och jag fick brotta oss in genom ytterdörren, Aston är ju superglad annars när jag kommer hem efter ett dygn på jobbet.......inse scenariot när jag hade med mig ett stycke Tuffa!
Det blev full fart på baksidan innan det var dax för frukost!
      
Det tog ett tag inann jag vågade servera mat, byte av matkopp obligatoriskt....... hade jag tänkt till så hade dom fått "fel" skål och då bytt till sig rätt ;0)
  
sen blev det tvångsvila på maten.......... dom förstod inte på någe vis varför dom inte blev utsläppta.......kolla vad mycke´spännande saker som händer därute.....!

men hallå! om jag orsakar magomvridning lär jag ju inte stå högst på listan för hundpassning inom överskådlig framtid.....
  
snälla! släpp ut oss....vi kommer att vara fromma som lamm...............ja! eller hur! ta den där med rödluvan och vargen oxå......
   Nåja 1,5 timmar senare....hmmm....vad gör ni???
   sedär! mina barn och andras ungar....... Tuffa lär Aston hur man slaktar buskar......ehu....hmmm.....det där är inte sly och allmänt ogräs........det är faktiskt en riktigt trevlig buske med vackra blommor........om den överlever !
      
Det var väl inte helt fel tänkt med en vila på maten.........
  
Ha! TVÅ hundar som sitter fint och väntar på att få komma ut på vandring.....tog selen för att vara på den säkra sidan med duracellen........
  
Summa sumarum......... nema problema.........min hund kan bete sig i ett parförhållande......... får jag bara till snitsen på koppelhållningen så funkar det finfint..........Det känns som en nyttlig upplevelse för mig att se att duracellen kan ta kontakt och vara fantastiskt lyhörd trots att han är distaherad av sällskap, när jag ryar i om dom börjar busa i kopplet så lyssnar han!  HEUREKA!!!!!
Japp, så då är det väl bara att slå till, valp till salu någon??
......... Lugn i båten! ingen hjärtattack framkallad hoppas jag? Jag ska inte ha nån fler hund, inte än på minst ett år iallafall.....sen får vi se hur landet ligger........hussen kom iallafall hem till två pösmunkar som trynade på golvet efter dagens straptatser......." är det så här är det väl ingen konst att ha två".........Nä, men det är väl en viss fördel om hund numero ett har landat någorlunda i skallen ;0)
Och för att knyta ihop säcken och återknyta till sommarens turnéplan så blir den som följer:

Söndag 23 maj Sundsvall
Lördag 29 maj  Karlskoga
Söndag 30 maj Österbybruk
Lördag 12 juni Avesta
Lördag 17 juli Alfta
Söndag 8 augusti Svenstavik
Lördag 14 augusti Byske
Lördag 28 augusti Gotland
Söndag 29 augusti Gotland
Söndag 5 september Högbo
Lördag 9 oktober Sundsvall

Vi börjar och slutar i Sundsvall, Karlskoga var ju bortplockat men är nu på tapeten igen av anledningar som jag återkommer till...... och det är definitivt inte på min begäran, men vi ska väl plocka blå valörer i öppenklass oxå ;0)
Vi knoppar i Karlskogas närhet på fredag, utställning på lördag, tar oss till Uppsala för övernattning för att sen klämma in Österbybruk på hemvägen på söndag...... bokat och klart!
Sen ser vi fram mot en härlig helg i Byske ....... och det är inte slut där....en vecka på Gotland är oxå inbokad med en tvådagars utställning som grädde på moset i slutet på den veckan........ är det inte himla ljuvligt mellan varven så säg??
Ja , blicken riktad framåt......... det är det som gäller, nu laddar vi för ett himlans roligt 2010 ....... inga fler tråkigheter göre sig besvär nåt mer!
ha det bra / AC




mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards