Aston & Lukas

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av AnnCatrin - 30 januari 2010 19:50

Ja då var det dax igen, blogg numero 3   
  
Jag känner att jag måste dela med mig och förtälja att hunden har befunnit sig inomhus tillräckligt länge för att hakpartiet på honom ska bli skrubbat efter konstens alla regler, så att ni inte tror att jag på någe vis missköter min guldklimp............. först har vi blötlagt med sprayflaska, sen ingnussande av schampo med egenskaper att göra det vita vitare........ eller hur!........ och sen en repa in i duschen för sköljning........ det sista momentet gick via vår säng, där blev det plötsligt intressant att röja runt men fulla pälsen med schampo......... knasboll!
  
nåja, han verkar nöjd med resultatet, inte gnistrande vitt som ett nyputsat kakel men så nära man kan komma!   
Att Aston ser ut som en snölemmel i parti och minut är ju ingen nyhet precis.........
  
.........efter snöskottning i ett antal minusgrader finns det fler som ser ut som en snögubbe.........hmmmm..........
undrar nu hur det går i Robinson............ vuxna människor i konflikt.........  

.......nu blir det inge mer idag......... ha det ! / AC



Av AnnCatrin - 30 januari 2010 13:51

Hallå igen!
Nu är man på G, gasar järnet så här i slutet på månaden och bloggar som aldrig förr.......   
  
Jag hängde med ut jag oxå för att skotta upp lite gångar på baksidan........ Någon raljerar om att hon grävt en labyrint till sin hund och att jag tydligen måste göra detsamma....... 
   
  äh, jag la ner det, men det är klart, ska man snart få hem en liten en som knappt är en tvärhand hög så måste man skotta gångar....... pinsamt att slarva bort valpen i djupsnön det första man gör..... nu ska ju inte jag ha nån liten och min hund ska ju bygga muskler, remember?
     
Så han får plöja sina egna gångar, mycket smidigare för matte som hellre sitter och pillar på tangenterna.......  
  
och varför anstränga sig när hunden är en  naturbegåvning när det gäller att agera snöplog?

     med tungan rätt i munnen........ eller utanför, det funkar det oxå!
       synd att det blev lite tråkigt ljus ute, det är nu man ska vara en hejare på photoshop!
ja´ha det trevligt igen då! / AC

Av AnnCatrin - 30 januari 2010 12:20

........skita i meterdjupsnö.......  
   shit! vad hände??? marken försvann och jag drunknar nästan i det vita fluffet!
   kämpa, kämpa sig upp på fast mark igen!
........ och den kärleksfulla matten la inte två fingrar i kors för att hjälpa till........ näpp, hon halar upp mobilen och dokumenterar det hela när hunden har ett drukningstillbud i djupsnön!
Inte lätt att måsta uträtta sina behov utomhus nuförtiden!
Idag på promenad med hussen hade han gjort några tappra försök men hela tiden kommit uppkravlande på fast mark igen........ helt plötsligt upplevde Björn som att han bara föll ihop på gångvägen, vad hände? gjorde han illa sig? Nä, akut nödig så var det bara att sätta sig rakt upp och ner på plogad plan mark och lägga en kringla ........ lättsamt för hussen att ta reda på blev det  iallafall!
Över en halvmeter snö damp det ner här på ett dygn och i stora delar av Sundsvall blev folk drabbade lite till mans, men nu är vägarna plogade  och vardagen rullar på igen.
   Det bor några stackars själar i slutet på skogsvägen, dom kom nog ingenstans i torsdags innan plogen äntligen dök upp!
  
A´puh, vart ska man göra av all snö? Och mer ska det tydligen komma!
Lite konstigt är det väl ändå att det fortsätter att snöa fast det är - 18 grader?!
Ur led är vädret.........det ska vara lagomt med snö, nu börjar det bli löjligt mycke´   
Idag blir det bara vila och rekreation i soffhörnet så att jag är pigg och alert inför morgondagens arbetspass.   
Till veckan har jag bara ett pass mitt i veckan, när vi kommer igång med vårt nya schema hoppas jag kunna ta bort lite förmiddagar och jobba fler kvällar istället, det skulle passa mig som handsken, härliga skogsvandringar på dagtid och sen jobb på kvällar och nätter, det harmonerar alldeles strålande med hundägarlivet!
Nackdelen med det nya schemat blir att vi åker tillbaka in i varannanhelgslunken, nu jobbar vi 2 helger av 5 vilket är helt överkomligt........ lite pyssel kommer det allt att bli att få ihop sommarhalvåret........ på vintern spelar det mindre roll för då är vi ju bara hemma.
Nu ska hussen gå ut och skotta altantaket för andra gången denna vinter, ifjol gjorde han det en gång..... i mitten på mars.......
ha en fortsatt trevlig helg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards