Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av AnnCatrin - 1 februari 2010 17:15

Hallå!
ja då var jobbarhelgen överstökad för denna gång.
För att fortsätta tjata om vädret så är det väl ändå bra konstigt att snön står som spön i backen när det är 20 minusgrader??   inte vet jag, jag är ingen väderprofessor men har nog för mig att många minusgrader innebär att det inte kommer snö från ovan........ detta verkar inte gälla längre!
Jag måste då säga att det känns skönt att Sala historien blev inställd, hua vad hurven jag blir av att bara tänka tanken på ridhus!............. och sen med vår lusepedemi i var hus så var det ytterligare en fördel att vi blir kvar på hemmaplan.  
Hunden fick idag sin obligatoriska frysta grisknorr, som han vill smaska i sig utomhus......... brrrrrr........ men den ska gärna ligga till sig ett tag.........till skatornas förtjusning och hundens förtret   han har blivit utan mer än en gång när skatorna lyckats lyfta med bytet!
Men idag tyckte jag faktiskt synd om skatorna, det är svinkallt ute och enorma mängder snö så jag kastade ut lite hundmat, en ugnsbakad variant som inte föll hundskrället på läppen......... men skatorna tog tacksamt emot, dom landade alldeles bredvid hunden för att norpa åt sig en kula eller två......... vilket han naturligtvis tyckte var oerhört fräckt.......MATTE! SÄG ÅT DOM!!!!!!! Sen var den vilda jakten igång, ingen skata landar ostraffat på våran gård.......... undrar vem som skrattade sist i denna historia? skatorna som norpade kulor eller hunden som hoppade högt för att skrämma bort dom?
  
Linslusen som hoppar och skuttar på beställning  jag parkerar hunden i ena hörnet på gården och säger stanna, går själv till motsatt hörn och ropar kom........tjoho! blev det bra nu eller ska vi ta om?
  
here i come again........
  
precis i starten........

ja....... och så kan vi roa oss i all oändligthet........ STANNA!......KOM!..........STANNA!..........KOM!..
........ det är lite som roar toka. Han lägger ner hela sin själ i att få till hopp och studsbilder,ingen kan säga nåt annat....... laddar ända från tårna varje gång för att roa sin knasiga matte......... hmmmmm.........det kanske är mitt "fel" ändå att han är som han är   man kanske skulle dämpa istället för att uppmuntra?      jaja vi kommer dit oxå en vacker dag!
    
  
nu väntar vi in solen så ska vi nog få till några bra bilder, för att lyckas med actionmomentet är nema problema, det har vi övat in!............. jaha! ni tänker så?......... jag skulle träna på lydnad istället.......... hmmm.......
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards