Aston & Lukas

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av AnnCatrin - 4 februari 2010 12:10

Hallå!
ja, vad säger man när man vaknar till en snöstorm IGEN!? ..........säger inte så mycket, suckar mest och jobbar sen på som en liten iller så att jag kan fara hem fortast möjligt innan det blir kaos på vägarna igen......   USCH, det räcker nu !!!!!!!
Jag mötte Hasse i sin nya fina plogbil när jag var på väg hem från jobbet, han såg så nöjd och glad ut....... kan det vara han som önskar detta väder?   
Vanligtvis när jag kommer hem så brukar jag släppa ut hunden på baksidan och sen gå på promenad nån timme senare........ idag kände jag mig lite drabbad av någon form av snövanmakt, på gränsen till deprimerad........ så jag insåg att går jag inte direkt då kommer jag att bädda ner mig i soffhörnet och förtränga att hunden vill ha sin vandring......... och så kan vi inte ha det!
  
tror inte att det äldre paret i sin lilla golf som bor vid vägens slut är så översvallande lyckliga när deras väg hem snöar igen typ en gång om dagen......
  
surprise! en bild på mig, det är ni inte vana vid   fick en idé att jag skulle knäppa ett kort på mig och hunden.......
  
hmmm.........
  
det blev många sådana här kort.............ånej....... varför ska du va´med på kort helt plötsligt?????? jag får ju inte plats i bilden då knasmatte!
  
och nej.......han tjusas inte, han försöker sno mössan!   

Jag tror faktiskt att jag måste trotsa vädrets makter och ge mig på jakt efter ett par täckbyxor, tanken att bara ha ett par vanliga vindbyxor var väl kanske bra i teorin............ vid ett hundmöte i djupsnö var det mindre lyckat, det blev väldigt blött och kallt när vi klev åt sidan för att släppa förbi och min hund tyckte att jag skulle sitta ner......... brrrrr....  ........och sen blev jag sittande där eftersom det blev lite småprat med henne vi mötte, kallt för mej men nyttigt för hunden att vara passiv fast hon hade två hundar.
Inget möte där inte........ matte bestämmer!
Åh, vad skönt att slippa bege sig på långresa mot Sala, naturligtvis hade det varit kul att varit där, en rasspecial är alltid en rasspecial, men med nuvarande väderhistoria vart slutet gott allting gott att vi stannar hemma.

Mer snö på ingång........... vart tog den globala uppvärmningen och växthuseffekten vägen????
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards