Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av AnnCatrin - 9 februari 2010 19:23

  hallå!
om man har tråkigt och en förfärligt massa sysslor som ska göras......... då kan man parkera vid datorn, leka med photoscape och göra och några bilder eller bygga om farmen på FB....... det finns alltid roligare saker att ta tag i än dom som verkligen skulle behöva göras.........men det kanske blir bättre diciplin på den fronten när man fyller jämnt årtal.......... eller hur!
Jag har alltid en vision på kvällen om att imorgon, då!........... skall jag göra både det ena och det tredje.......... och innan jag vet ordet av så är det kväll igen.......hmmmm....... så tokigt det kan bli!  
 

hunden fyller snart två år så vi slänger in en jämförelse på vad som har hänt på ett år..........en hel del faktiskt!
  Jag ser inte själv att han växer men dom som ser honom mer sällan ser att det händer saker, sen syns det naturligtvis när man jämför kort.
ja det är bäst att han kroppar på sig nu när han ska in och harva runt i öppenklass..........där kan vi stanna tills han växt klart men sen kliver vi gärna in till champinjonernas ringhalva, önskningar och framtidsförhoppningar får man väl ha eller?
Imorgon ska vi slinka in hos vetten för en vaccinering, vi klämmer väl in en vägning oxå, jag gissar på plus minus noll, förra  vägningen visade 49,7 kg för tre månader sen.
Läkemedelskurs några timmar på eftermiddagen imorgon och sen är det dax för jobb igen på torsdag.
På fredag kommer Tuffa hit när matte och husse ska hämta hem lillebror......... Spännande! ( och nu har jag skrivit fredag så då är det det som gäller, inge´prat om att vänta till lördag, det örat lyssnar jag inte på   )
Hussen är jourledig på fredag så då vill han åka till Järvsö, så det blir väl så om inte det spösnöar, Anneli är förvarnad om att två vildbasar, Tuffa & Aston våldgästar henne medans vi gör Järvsö........ och det går ju ganska snabbt  
 

  


Faktiskt att jag kan känna en spirande känsla av valpsug långt långt bak i skallen.......... den känslan kan stanna där bak tills jag känner mig redo .......... och troligen hinner duracellen fylla minst tre oxå innan det blir aktuellt ......... då kanske han kan GÅ på promenad, inte studsa fram.
Idag har vi varit riktigt duktiga, tränat ligg och stanna.......... och han ligger för det mesta kvar när jag går iväg och på slutet så väntade han på "kom" innan han kom sättandes i 180 knyck......... det mest vanliga scenariot är att när jag vänder mig om då kommer han........ men Rom byggdes inte på en dag så vi får väl nöta lite varje dag.......... inte för att vi ska bli nåt proffsigt lydnadsekipage, nä, mer att skallen ska få jobba lite på duracellen och att han får känna sig duktig.......fast i hans sinnevärld är han skitduktig hela tiden....... 
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards