Aston & Lukas

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av AnnCatrin - 3 mars 2010 22:09

Hallå!
igår var det tydligen nåt fel som var trasigt för det gick inte att komma in på bloggplatsen....... MEN! jag som hade så mycket att förtälja!   .....eller inte, räds icke att ni missat nåt, det var bara lite vardagligt svammel som hör gårdagen till och är historia idag.
Jag måste iallafall ge hunden en eloge, inte bara skriva om hur omöjlig han är.....nä, faktiskt så har det nog hänt nåt i huvudknoppen tro det eller ej........ han går från klarhet till klarhet och det är så himla roligt att se!
Nog för att vi var en smula oense om ett hundmöte igår, vi var på promenad med Corvette och fick ett möte med en JR, Corvette rusade fram och hennes matte hann inte med....... min hund försökte oxå kasta sig framåt men se då gick han på fel huggorm........ nuförtiden är det jag som bestämmer om vi ska hälsa eller inte, och den stackars lilla vovven hade fullt sjå med Corvette så jag tyckte att det räckte med det.......det tyckte inte Aston Martin som gjorde flera galna ryck framåt.......men se då fick matte nog! jag tryckte upp hunden i snödrivan och väste att nu dj-vlar räcker det!!!!
Och där låg vi, jag över hunden, tills den förskräckta farbrorn med liten medföljande hund passerat......... och sen trodde min hund att han skulle få rusa vidare som om inget hänt, näpp, du går när jag säger att det är ok....... OCH TÄNK! han stod kvar tills jag sa att det var ok att  "hopp & lek".......... vilken matte du har sa Corvettes matte lite förskräckt till Aston   ja du, sa jag, jag vägrar gå omkring med 50 kilo i kopplet som jag inte kan kontrollera, nu får det f-n vara nog!  
Efter detta lilla "intermezzo" så kallade jag in honom flera gånger och han kom som ett skott, fick beröm och en godis och sen var det ok att leka igen.
Sen om jag gör rätt eller inte det kan jag bara tro, men hunden blir icke på något vis kuvad eller rädd när jag tar till arga rösten........ snarare tycker han bara att jag är allmänt besvärlig, men har jag bestämt mig för att ha den luvan på så är det väl bara att rätta in sig i ledet och hålla mig på bra hunmör  
Och nu blir det äntligen lite bilder!
jag hade ju iofs kameran med mig på promenaden med Corvette......... men med batteriet kvar hemma i laddaren så blev som det blev........man kan ju göra så oxå........men det är inte rätt..........
Ikväll har vi varit och besökt världens sötaste lilla Kliff, och liten är han men naggande god, magen har krånglat sen han kom hem men nu verkar det gå åt rätt håll, vi håller tummarna, det behövs en frisk hund nu på Galoppvägen!
Jag hade tänkt vänta med att låta Aston träffa honom eftersom jag tycker att han är så flamsig, man vill ju inte skrämma livet ur lilla Kliff, men dom träffades som hastigast på dan när Kliff satt i bilen och han verkade tycka det var helt ok med en storkille så då fick Aston följa med.
Och återigen så fick jag omvärdera hunden, han uppförde sig riktigt bra, det var nog snarare så att det var fröken fröjd i huset som bjöd upp till bus hela tiden........ se där!
ja just ja.......bilder skulle det bli!
  sötnos! .....detta utryck passar väl alldeles ypperligt!
  Bus-Tuffa, hon ville hänga med oss hem, så hon fick ett löfte om det framöver!
      hmmmm....... ska bara kolla att du har alla delar på plats........
  Dom är verkligen tajta nu .....Tuffa har smält som smör i solsken.......och vem gör inte det!
    tjoho va´kul med en storkille på besök!
    En kavat liten kille som inte verkar bry sig om att det kommer en stor klunseduns på besök!
Och Aston tycker det är hur kul som helst, ja, Anneli! Han skulle bli överlycklig att få en alldeles egen........men jag ska brottas klart först med den stora modellen innan jag funderar på en babyberner. 
imorgon ska det vibreras igen för Astons del, och före det ska jag på jobbet och ha schemaplanering........ full huggning alltså!
Och som en parantes måste jag klämma in en liten historia från idag, jag skulle till tandhygienisten och bilen var på verkstad, det blev till att promenera, dumpade Aston hos modern på ditvägen och hämtade upp honom på hemvägen, och det var på hemvägen vi mötte en klämkäck dam med en hund i i full fart framför sig, visserligen kopplad....... är det en kille ropar hon, ja säger jag, jaha, det här är en tik och hon löper säger hon i samma sekund som hon kommer fram till oss.........  har hon nyss börjat löpt frågar jag....... nä, det vet jag inte det där sköter hon själv men jag har sett blod........ehhh, ok, jag har ingen pejl alls på löptikar och brukar därför välja taktiken " spring åt andra hållet fort som f-n"
.........så resonerade inte denna dam! nämen honom verkar hon gilla säger hon glatt, vad synd att vägen är så nära annars hade dom kunnat få leka.......LEKA!?.......skulle inte tro det med en löptik som kanske är i höglöp........A´puh, vad är det med folk??
Vi avlägsnade oss snabbt till hundarnas förtret...... men vi behöver verkligen inte ha en parning på halsen för det hade säkert blivit vårat fel!  
jaha, det blev visst både gårdagens och dagens svammel i en och samma blogg,
så blir det när bloggplatsen stänger ner och inte släpper in mej........när jag väl får tillgång till bloggen så blir det aldrig nån hejd på knappandet på tangenterna......

ja, och apropå det......... nä skojar bara! nu får det vara nog för idag.  
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards