Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av AnnCatrin - 9 mars 2010 21:45

Hallå!
Morgonen började tidigt, man kan ju inte ligga klistrad på goa kudden när det finns murare som vill komma åt vattenkranen   Fick sen en hastig ingivelse och rev ner gardinerna i kök och vardagsrum..........få se.... vad gjorde jag sen.......hmmm.......det blev visst lite telefontjattrande med kamraterna, HALLÅ! vi måste verkligen börja med trepartssamtal så att man kan hålla reda på vad man sagt, och till vem!  
Ja, och sen i samma minut som jag tänkte tanken att jag skulle putsa fönstren så ringde jag till Anna & Corvette och bestämde om en prommis.........fönstren lär ju vara lika skitiga senare oxå.........  Camilla insuinerade på att hon skulle ringa och kolla mig några timmar senare om jag hade kommit vidare i fönsterhistorien........men TÄNK! Som av en händelse så ringer min chef och beordrar ut mig på kval övertid 13.30-20 det är väl en ursäkt så god som någon att slippa putsa tråkiga fönster?!
.......och imorgon jobbar jag ......och på torsdag ska Aston vibrera........jaja......det blir nog rena fönster och fräscha gardiner vad det lider..........  Herregud, när ska jag bli så där vuxet förståndig och ta tag i saker och ting på en gång?????
.......Typ aldrig är jag rädd,jag är inte stöpt i den formen........nu ska jag spara ihop till hushållsnära tjänster........... jag tycker det är extremt tråkigt att städa........jamän just JA!!! jag har ju en hund som behöver stimulans och träning och gud vet vad........det är bäst att jag fokuserar på det........ELLER HUR!........ och här förväntar jag mig medhåll........ bara så att ni vet   var sak har sin tid....... det finns alltid nåt roligare att lägga energi på än det där tråkiga nödvändiga....... 
Avslutar med en bildkavalkad från dagens promenad........tänk att min hund ser ut som en heffaklump bredvid den graciösa damen........hon liksom flyter fram i trav.........och sen kommer......badonk badonk klofs klofs........ ingen ordning någonstans  
   



  ja vad ska man säga? ..........våra lejda murare ställde en eftertänksam fråga när vi gick iväg med hundarna......... vad är det för fel på Yorkshire terrier???....... OK, jag förstår frågan........ dom har ju ändå varit här i två dagar och hunnit bildat sig en uppfattning om duracellen......... det är svårt att mörka hans gladlynta beteende och låtsas som om han vore vuxen , klok och förståndig  
Imorgon ska dom in i huset och ta upp ett hål vid öppna spisen för att få bättre snurr på värmen när vi eldar......... dom såg ut som två fågelholkar när jag sa att jag jobbar imorgon   ........lugnet lade sig genast när jag upplyste dom om att hunden inte skulle vara hemma......  
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards