Aston & Lukas

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av AnnCatrin - 17 mars 2010 15:28

Hallå!
Nu börjar det bli humant och härligt att vistas utomhus, förvisso inga plusgrader men solen gassar och gör sitt bästa för att blåsa liv i den bleka trötta lekamen jag släpar runt på.
 
Häromdagen upptäckte vi som av en händelse en skoterled, det är första gången i dom här skogarna, denna gick efter kraftledningen där det sommartid inte går nån stig mig veterligt.
 
Då hade vi inte möjlighet att trava hela vägen eftersom vi hade en tid på hundsimmet att passa så det fick bli dagens projekt....... och vi gick och vi gick .........
 
........hela vägen efter kraftledningen........undrar vad som finns bakom krönet långt därborta?
  ........en  plogad skogsväg därnere som går vart?
Jag vet ju vart vi är för jag ser Timmervägen och Gudmunsbyn långt där borta....... men vart denna väg leder har jag inte en susning om.......och ingen lust att utforska heller vintertid......... på sommaren kan man ju dra iväg genom skogen om man inte hittar nån stig tillbaka....... ingen bra idé i meterdjupsnö....... det finns gränser för mig oxå faktiskt........ fast bara vintertid.......vi ska nog luska vidare bara snön försvinner!
( det blev eniro kartan när vi kom hem, denna väg tog slut mitt i skogen så det var nog tur att vi vände)
  .......så det var bara att vända och vandra samma väg tillbaka........tråkigt! ( tyckte jag, det fanns ju en annan som tyckte att det vara lika lattjo lajban som vanligt)
 


Tur man har underhållande sällskap när man knatar runt i skogarna!
 
 






gissa vem som snarkar högt i biabädden nu?
Mätt och belåten är han oxå, jag har insett att det inte är nån frukosthund......... men lunch slinker ner, speciellt efter en tvåtimmarspromenad !
Och sen får han sen kvällsmat, sällan före
kl 19 och då äter han oxå med god aptit.
Så nu lägger vi ner surret om att han är dålig att äta........






Jag har en frisk sund hund så varför haka upp sig på detaljer?
För varje dag som går så är jag evigt tacksam att han är frisk och kry, det är inte klokt vad mycket tragiskt som händer i bernervärlden........... är det värre än någonsin nu eller är det kontaktnätet i cybervärlden som gör att man får höra och läsa om allt elände?
Helt ärligt så vet jag inte om jag vill ha svar på den frågan, jag vill nog fortsätta att leva i förvissningen om att det är som det alltid ha varit........ för har det blivit värre kommer det att bli väldigt jobbigt att fundera på en hund till.
ha det bra / AC










mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards