Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 26 april 2010

nu är det nytt.....26/4

Av AnnCatrin - 26 april 2010 21:09

Hallå!
Ja, näsan ovanför vattenytan fortfarande.......bra så!
På nått vis så är det som terapi att skriva av sig hur det känns, det blir mer konkret och som en aha-upplevelse..........mycket bättre än att lagra lager på lager tills man kvävs.

Apropå kvävas........jag har som inte kunnat andas inomhus på senaste tiden, väggarna anfaller mig och jag är så sjukt trött på allt mörkt och murrigt.........vi har mörka väggar, mörka möbler.......och furu......tills f-n avlöser oss....och tunga mörka äkta mattor.....det skiter väl jag i om dom är äkta........kan man bli lycklig av det?
Nä, jag har aldrig lagt vikt vid materiella ting.......slit och släng är mer min melodi.......och i den sinnesstämmning som nu råder i huvudknoppen så känns det som jag lever i ett mausoleum tillägnat dom hädangångna svärföräldrarna..........(ingen skugga över er) häromdagen åkte en hel drös tavlor ner från väggen.......idag kom mattan jag skickat efter.......ok att den var för halva priset.....men den enda fördelen med äkta tunga dj-vulsmattor är att dom ligger där man lagt dom......det gör inte denna sladderhistoria men vart ändå godkänd i den aspekten att den ljusar upp.......en beige epavariant till ryamatta kontra en vinröd äkta dito fick mej genast på bra humör!
Så in i bilen på kvällskröken och iväg på Ikea, maken och sonen hade åkt på tippen med en massa skit.........jag kollade att hunden var på insidan huset och drog iväg.........maken påstår att altandörren och dörren ut från altanen stod på vid gavel när han kom hem.......hmmmm........ja! ni hör ju själv....nåt virus eller annat otyg är jag besatt av!
Vilken tur att hunden är så extremt väluppfostrad ( *ASG* ) så att han höll sig på insidan och inte skällde lusen av alla som passerade med hund på gatan.
Nya kuddar till soffan, ljusa sådana med matchande prickar, nya skira vita spetsgardiner istället för dom bajsfärgade eländes tygstycken jag hade skickat efter........att jag aldrig lär mig!

Gå in i en butik och se och känn och hitta rätt på en gång.......detta otyg med att skicka efter blir ju dubbelt så dyrt.
En ny vit vintervit trasmatta under matbordet.......ja jag vet, håller som bäst på att drilla hunden till att INTE kliva på mattes nya mattor........det går väl så där.......
Ja så nu återstår problemet att trolla undan 4 tunga....extremt tunga mattor.......
Och i den bästa av världar.....där jag fick bestämma alldeles själv.....då skulle det inte ligga nån matta under matbordet överhuvudtaget......men det är ju jag det.
Jag jobbar på att få måla om väggarna ÖVERALLT......inte bara furumardrömmen i köket........visst, det här var skitsnyggt när det gjordes.......annars hade det väl inte sett ut så här........men nu vill jag ha ljust........och vill det sig riktigt illa så tar jag väl hem en färgspruta och målar vitt från golv till tak..........det är väl det som kallas ljusterapi??



Och som det inte är nog som det är så har jag suttit och tittat på gamla bilder......på Wictor bland annat........och det är helt obegripligt att jag inte såg då det jag ser idag på kort..........men när man är mitt upp i det så är det svårt att se klart och nyanserat.......vi tyckte att han hängde med och var glad trots sin viktnedgång och diverse bekymmer.......idag hoppas och tror jag att jag kan vara stark och trygg i förvissningen om att en hund alltid vill göra sin husse och matte glad, oavsett hur dom mår.....och det ingår i paketet att veta när det är nog, det är varje hundägares ansvar.
Nu hoppas jag innerligt att jag får behålla min busbulle för lång tid framöver........men om det inte blir så ........då ska han inte behöva finnas här för att jag inte kan komma till skott och inse att tiden är kommen.
Men här och nu så lever han i högsta välmåga, ikväll har vi, för vilken gång iordningen är det ingen som vet, schamponerat den extremt skitiga hakan.......nåja, vi har iallafall fått in en flådig snits på proceduren.......utspätt schampo i liten behändig sprayflaska.........spraya direkt på skiten, növla runt.....låt verka....skölj och blås.....
Jag vill verkligen ha en hund med torr haka om det blir en till hund!
Imorgon ska vi försöka oss på en skogsrunda via det gamla inprövade stråket, det vi gav upp i vintras för vi orkade inte plumsa nåt mer i drivor av snö........scenariot är väl att det är torrt bitvis och snö i mängder tidvis......
Det får morgondagen utvisa!
Gick av ett dygn imorse och ledig till fredag...."GILLA"
Muntrare bloggar utlovas så småningom! ha det bra / AC

 
 
Camilla

Camilla

26 april 2010 23:04

Hejsan hoppsan !! se där , nu börjar det visst hända lite saker borta i Bosvejdan ;O) det är ju det har jag alltid sagt ... är man det minsta nere så är det bara att greppa visakortet och lämna hemmets trygga vrå för en stund , med diverse påsar under armen så känner man sig genast mycket gladare ;O) .
Du ska se att du blir lite lättare till sinnet nu då du får in lite av dom ljusa färgerna ... fram med målarpensel och det är bara att säga till så kommer jag och jälper till , jag älskar att kladda med målarfärg .
Och tyvärr så är det nog alltför vanligt att man inte riktigt ser med klara ögon då våra djur inte mår bra , jag hoppas vid gud att jag kan vara så pass rättvis att jag inte låter något av våra djur stanna på den här sidan världen endast för att jag inte klarar att släppa taget , hemska tanke . Nä , nu njuter vi av att dom är vid god hälsa och att det ska få fortsätta så .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

26 april 2010 23:20

Hallå där !
Du ska se att allt känns mycket bättre när du fått kladda lite ljus färg på väggarna...lite färg gör underverk :)Men hur tänkte du när du köpte vita/ljusa mattor...en liten enkel fråga *asg* Du vet väl att dom kommer att vara i en helt annan kulör snart ;)
Eller har du gjort en deal med Aston...inga smutsbruna tassar på mattes mattor :)
Skönt med långledigt.
Kramkram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

mej

26 april 2010 23:33

.......jag tänkte inte alls......det är det som är nytt ;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards