Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av AnnCatrin - 1 maj 2010 20:06

Hallå!
 
Ja med valp det blev jag på dagen för två år sedan, för det var då jag ringde Lena och anmälde mitt intresse för den söta lilla valpen som inte hade hittat sin familj än........
 
och frågan poppar ju upp lite nu och då om inte jag oxå blir sugen på en liten när "alla andra" skaffar smått.........och svaret är fortfarande nej och åter nej.......det har snarare en avskräckande effekt att se dom små liven tölta runt.......och bli mer än varse om vilken kontrast det är på en unghund med mycket spring i benen och en liten parvel som inte kan gå många meter!
  Nu hade vi ju en plan som tyvärr sprack när inte frambenen ville visa sig från sin bästa sida på den tilltänkta modern för nästa hund.
Så är det i verkliga livet, man vill en sak men det blir nåt helt annat, och då får man tänka om och lägga planerna på is.
  Men förr eller senare.......helst senare......så blir det nog en ny söt liten pösmunk att brottas med!

Så där jag.......då har jag oxå varit med valp igen......med hjälp av minnenas galleri .......och i nutid så har hunden fått ordning på kortslutningen i hjärnkontoret.......dom lösa tåtarna börjar hitta sin plats igen och han ser och hör mig.......a´puh.......hur många sådana här faser ska man gå igenom???
Och nu över till nåt helt annat.......om du går till min blogg via min hemsida www.uppfeldt.st så föreslår jag att du byter och går direkt till http://anncatrin.bloggplatsen.se
Hemsidan kommer att försvinna för vi byter leverantör för internet och telefon och jag finner ingen anledning till att ha kvar den, det var roligt, jobbigt och truligt att få till den, men nu får det räcka med bloggen.


Jag har även tagit bort alla länkar här på bloggen, en del var inaktuella och det tillkommer nya hela tiden som man vill lägga till så jag ska fundera ett tag på det hur jag ska göra.


Och som av en händelse så hoppar vi rakt in i politikens virrvarr........alltså jag gillar inte att disskutera detta ämne för det blir lätt så uppjagat när alla har olika åsikter om det mesta........och det är skillnad på fotfolk och företagare, det har jag full förståelse för........men hur det än är så till syvene och sist så VAR Sverige ett välfärdsland........jag har inte den blekaste susning om hur det är tänkt att det ska kunna upprätthållas när vård och omsorg om främst våra barn och våra gamla monteras ner i icke hanterbara delar.......sjukhuset i denna stad är en parodi, det avskedas folk i hundratals och avdelningar slås ihop utan minsta empatiska tänkande.......visst, jag har oxå tacksamt tagit emot gjorda skattesänkningar och blivit glad för mer slantar i börsen.........men glädjen över några extra hundralappar falnar och förbyts i skam när man ser hur svårt sjuka tvingas ut i jobb, unga står utanför arbetsmarknaden och det är mer en regel än undantag att socialbidrag är den enda lösningen för att få mat på bordet och tak över huvudet.
Nästan alla partier har nåt litet russin i kakan som man gärna plockar........sen är det väl kanske inte höjd bensinskatt man vill ha här i övre delen av landet där tunnelbanorna lyser med sin frånvaro........alla bor inte i STHLM och kan ta pendeln hur som helst........
Men handen på hjärtat så är det bara att krasst konstatera fakta, om vi vill upprätthålla en skälig standard på skola, vård och omsorg så kanske vi som förvärvsarbetar måste skjuta till nån krona extra.......dom som redan har guldbyxorna fulla dom kommer alltid att kunna slingra sig runt för att slippa bidra.......så funkar det, mycket vill ha mer..........
Nu lovar alla guld och gröna skogar........och vem kan man lita på...........
Jag gick igång här på eftermiddagen så min man undrade vad det var med mig.......man kan ju tro att du ska gå i pension snart *asg*
Ja, men faktiskt, gamla människor som levt ett helt liv tillsammans skall tvingas leva åtskilda dom sista ljuva åren.......som kanske inte är så ljuva med ohälsa och bristfällig hjälp från samhället......allvarligt! det är väl dom som byggt upp det vi har idag och betalt skatt i ett helt yrkesliv.......men det ligger väl i tiden att inrätta dödskliniker lite här och där så behöver dom inte ta upp plats på vårdhem och kosta pengar.......näpp väck med dom bara.......
och dom som har allvarliga sjukdomar med dåliga prognoser......ska dom verkligen kostas på? äh, hör om dom inte vill ha en spruta istället för dom ska ju ändå troligen dö.......
Här i den här fantastiska staden så bygger vi ett Himlabad.......för himla massa pengar som vi inte har........kom dom på sen när kostnaderna skenade och ingen tog på sig skulden..........
Vad himla roligt för dom gamla att veta där dom ligger i sin säng och ingen har tid varken för samtal eller omvårdnad att det finns en himla massa folk som åker vattenruschkana och roar sig.....det blir nog dom gamla glada för!
Var och en är sin egen plånbok närmast, men man kan inte både äta kakan och ha den kvar.
ha en fortsatt skön början på ljuva maj! / AC







mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards