Aston & Lukas

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av AnnCatrin - 3 maj 2010 14:35

Hallå!
Jobbarhelgen avklarad, skönt! Idag har vi travat runt på den "braiga" rundan som var lite väl mycket snötäckt förra veckan, nu var det visserligen snö kvar men inte mer än att det gick att gå, härligt! Vi har varit lite vilse i pannkakan ett tag i mellanting mellan snö och barmark.
PM för utställningen i Nordichallen har kommit ut på hemsidan, 22 berner anmälda och vi ska inte in först i ringen.
Ring 7 Börjar kl. 09:00
Aaltonen Pirjo, FINLAND


PINSCHER 5
ENGELSK BULLDOGG 5
BOXER 3
DOGO ARGENTINO 1
DOGO CANARIO 1


BERNER SENNENHUND 22


SANKT BERNHARDSHUND, K.H 6
SANKT BERNHARDSHUND, L.H 9
TOSA 1
HOVAWART 6
*BOUVIER DES FLANDRES 4
*BELGISK VALLHUND/ TERVUEREN 2
__
65


Och då var det läge att leta fram utställningsattrialjerna för att se att dom passar..........och jag letar än för både koppel & kedja är väck med pusta.......
Nu är ju det ett vanligt förekommande fenomen i detta hus.......saker och ting bara går upp i rök, och jag är helt oskyldig, jag lovar!
Hittade till slut en halskedja i Magnus jackficka !? Har tydligen lånat att hans jacka, kan ha varit till STHLM.......men den kedjan vill jag inte pressa över skallen på hunden för då får jag nog inte av den igen......hmmm......vattenskalle eller?.....och då är ju frågan om han verkligen hade den kedjan i december??
Så det var bara att ila ner till butiken och inhandla en ny kedja.......men utställningskoppel det finns minsann inte, har varit på tre ställen så nu får jag leta vidare på nätet.
Skit oxå, det var så bra det jag hade, ett kastbyte med Lena, hon fick sytråden som jag köpt i hastigt mod och jag fick ett rejält koppel istället.
Och jag som fått värsta minnesbortfallet hur f-n ska jag komma ihåg vart jag la kopplet som senast användes i december??
Jag, och även min handler vill ha ett rejält koppel att styra upp duracellen med så nu ska jag surfa runt lite och leta.
Fick mail idag om att utställningsträningen kör igång, kul! först dropp in vid ett antal tillfällen i maj med början nu på torsdag 18.30 vid fd AMU-center i Ljustadalen och sen en intensivhistoria i juni........det är precis vad vi behöver.......jag måste verkligen komma över mina hjärnspöken i detta sammanhang.
.........och flera timmar senare så fortsätter jag att plita ned bokstäver i en aldrig sinande ström, nu kunde jag ju valt att börja om och radera dom där raderna om försvunna koppel........ äh, då måste jag svamla om nåt annat att fylla ut med så det får stå kvar, helt plötsligt så låg både koppel och halskedja i lådan med hundattrialjer.........när jag drog ut den och rotade runt för femtielfte gången.........konstigt!
Och det satt en annan kedja på kopplet så han har INTE växt kopiöst i skallen sen december  
Så nu har jag en massa kedjor att välja på, bra det, nu ska jag bara hålla dom under uppsikt så att dom inte försvinner igen  
Idag var jag tvungen att retas lite på FB, vi som har snöat in på farmen har ett stort behov av bensin för att kunna använda våra fordon för att så, harva och skörda.........jag har lyckats samla på mig kopiösa mängder, utan att ens anstränga mig, vissa har ingen bensin alls.......jag jobbar utan ansträngning på att spränga 1000 bensindunkarsgränsen  
 
917 refills........ni som farmar förstår innebörden av det.......ni andra fattar nada..........
Och eftersom jag är mer än måttligt insnöad så har jag två farmer......en i Astons namn och han har 620 på sin........... pilutta dej retsticka........ja vet!
Igår på rasten så gjorde jag en snabb vända till Birsta för att spana in platt-tv
Döm om min förvåning när det står två bilar parkerade kloss mot varandra........hur kunde det bli så??
Knappast Volvon som parkerat så nära för dom står kloss mot varandra och vem parkerar så och klättrar ut genom passagerardörren??
 
När jag var inne i butiken så efterlyste dom ägaren till en Volvo så jag förstod att det gällde detta....... ut som en nyfiken i en strut och där stod dom båda ägarna och kliade sig i huvudet.......den lilla bilen står inkilad i hjulhuset på Volvon!
Så med gemensam kraft av tre - fyra herrar så lyfte dom lös den lilla bilen.........
Vilket mysterium, tror inte att nån av dom parkerat så....... 
Ikväll har vi varit runt och kollat på tv.........fortsätter imorgon för det är en djungel........men det kan bli en 60 tums plasma........eller en mindre LCD.......plasma har tydligen blivit bättre och dom är billigare........eller så kanske man ska ha en LED, det är tydligen det senaste........fast vara först med det senaste är väl inte direkt vårat kännemärke. 
Nu håller vi tummarna för att Magnus får lägenheten han spanat in idag, då blir det tomt i boet, är det undra på att man måste fylla ut med en bautatv?
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards