Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av AnnCatrin - 12 maj 2010 23:30

Hallå!
Nu är det stora grejor på gång.......... mitt projekt att ljusa upp här hemma har tagits till oanade höjder.........Äntligen hemma Camilla har anmält sitt intresse att måla om mina väggar........och jag nappade naturligtvis som en utsvulten gädda i vassen på erbjudandet.......  ......min man hjulade väl inte direkt runt huset vid insikten om att vi ska gå lös på väggarna med pensel och roller..........kan kanske bero på att jag inte är den mest nogranna personen i detta hus.......  Äh, det kan f-n inte bli värre och Camilla har mitt fulla förtroende, sen ska jag naturligtvis hjälpa till och kludda lite här och där jag oxå....... 
Idag har det burits runt möbler som aldrig förr, det stora klunsedunsklädskåpet som vi fick på köpet när vi flyttade in för 22 år sedan har nu en ny plats i Angelicas gamla rum, det blev genast mycket luftigare i det stora rummet, alla mörka dystra tavlor har oxå plockats ner, vi får väl se om nån kommer upp igen........... schsss......det är en hemlis......  
Idag har vi valt färg min handler/målare och jag............på måndag drar vi igång....... spännande!
På förmiddagen hade vi en blixtvisit från Hasselaskogarna, dom var på genomresa på väg norrut och skulle hämta upp en sak som skulle med till Ö-vikstrakten.
Strålande tillfälle att snusa på lilla parveln Manne....sötnosen!
    Min hund blir så förfärligt stor bredvid en sån här liten godbit!
  haha, vi får väl ta ett nytt kort sen när han växt om och förbi gosedjuret!
  Aston blir mest förbryllad när det kommer sådana här´a små krabater.......   Nuförtiden verkar småttingarna vara så yrsliga....annat var det det när jag var valp säger Aston Martin snusförnuftigt...... 
Ikväll har vi varit på ringträning i kennelklubbens regi, en timmes träning och sen fika på klubben, trevligt!.........extra trevligt för dom som roffade åt sig två bullbitar........ 
Imorgon skall det ringspringas igen, 18.30 vid gamla AMU-center för den som känner sig manad!
Nu händer det spännande saker för sonen oxå, han ska äntligen få ett eget bo och slippa mamsens tjat och gnat   Så nu blir det ytterligare ett rum över..........kanske ska börja med bed & breakfast?
Idéer finns det gott om....... ett sovrum i svala källarregionen är inte helt fel varma sommardagar när det är 800 grader uppe i sovrummet.........
A´puh, det blir till att konka runt mer möbler.......det är tydligt det!
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards