Aston & Lukas

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av AnnCatrin - 17 maj 2010 20:48

Hallå!
Här kommer en liten rapport från "äntligen hemma, arga snickarn, fuskbyggarna & Simon och Thomas..... i eget hemmsnickrat format!
A´puh, jag mår ju inte riktigt som jag brukar och det tar sig ut i lite olika format, helt plötsligt....... eller egentligen under en längre tid men jag har inte orkat brytt mig, så kände jag att jag kan inte bo så här....... ska jag fylla 80 eller 50?????? helt allvarligt så ser det ut här hemma som det värsta pensionärshemmet....... HALLÅ!!!! på 2000-talet tapetserar man inte väggarna med ärvda tavlor och täcker golven med tjocka äkta mattor........dom får vara hur äkta dom vill i min värld.......nu kräks jag bara jag ser dom så nu är mottot: gör om gör rätt !
Camilla gav mig den där sparken i arslet som jag behövde " jag kan måla dina väggar!.....ehhh....OK.......måla väggarna är väl ingen konst,,,,,om nån annan gör det   men nu ville helt plötsligt min man ha ett ord med i laget....... du kan inte ge dej på väggarna utan att måla taket........PILUTTA DEJ!!!! det kan jag visst!!!!!.......MEEN........jag gav mig för trycket och sa MYCKET GLATT: jag målar väl det dj-vla taket då!!!
A´puh, 40 kvadrat är ingen barnlek kan jag meddela om det finns dom som vill påskina att det är en " walk in the park"....DET ÄR DET INTE!!!!!
Det finns inte en muskel som inte värker på min mindre vältränade kroppshydda.......alltså, hur kan man frivilligt bli målare??? Men nu är det iallafall skinande vitt........sen som av en händelse så kom jag till insikt om att jag naturligtvis måste måla dom bruna golvlisterna innan väggarna skulle målas.......lyllos mej!!!! mera jobb........och när jag ändå var på G så var det väl lika bra att grundmåla väggarna oxå........ vilken tur att modern tog hand om hunden och bjöd på middag igår för jag ville bara dööööööö.......
Idag så kom Camilla och körde finliret........hon, liksom min man är helt förundrad över  hur jag har lyckats slabba så mycket färg överallt.......men HALLÅÅÅ!!! varför tror ni att jag så tacksamt tar emot hjälp???? liknelsen vid mej och ett mindre barn med fingerfärg är väl inte helt fel......om man tänker så........trots att jag täckt över sofforna så lyckades jag som av en händelse dra rollern över soffan........den bit som inte var övertäckt.........tur det är vattenfärg...... 
Camilla hade en vision om att flytta en pappbit eftersom man målar...........alltså det har behövts väldigt många volontärer med varsin pappbit flygande kors och tvärs för att parera mitt "konstnärskap"........heltäckande papp över hela golvet visade sig vara en lysande idé........  Jamän det var ju det ja´sa!!!!!
A´puh, men nu är alla lister målade, och ta nu råd från en gammal människa........måla ALDRIG, ALDRIG lister i en annan färg en vitt! Imorse skulle jag jobba några timmar åt en kollega som skulle förlusta sig på en kryssning........upp med tuppen och ett varv till runt golvlisterna innan arbetet började......Sjukt jobbigt men mer än sjukt nöjd när det blir klart!!   Och, ja! helt fel tid att börja med sådana här´a   projekt , två födelsedagar att styra upp, och som grädde på moset skall vi styra upp en flytt till sonen oxå  till 1 juni......  det är bara att bita ihop, bryta ihop har jag faktiskt inte tid med just nu!

Men även om hunden har fått stå tillbaka lite i mattes livskris så har han iallafall fått sig en repa i duschen idag......den slabbiga hakan föringar vi icke!
Sen att det stod ringträning på programmet ikväll fick faktiskt stå åt sidan........eftermiddagen har tillbringats i ryggläge........imorgon skall det målas igen!
.......Och när rummet är klart ska kökshalvan få sig en omgång.......av den enkla anledningen att dom sitter ihop som ler och långhalm  
Ja efter dessa lediga dagar tror jag faktiskt att jag måste ansöka om lite semester..........JAG ÄR HELT SLUT!!!!  
  före........
  efter........
  "arga målarn" in action.......det är min man som döpt henne till det......  han var så "himla glad" över att sitta i källarregionen och titta på den fd husvagnstv:n när Sverige spöade Kanada.......OCH????? min tv, om jag väljer att sätta min födelsedagpresent under kartongen så är det väl mitt bekymmer eller>????
Återkommer med före och efter bilder när det är klart.......
ha det bra AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards