Aston & Lukas

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av AnnCatrin - 5 juni 2010 21:16

Hallå!

var på väg mot kudden när jag som av en händelse fick för mig att plita ned några rader   Inte för att jag har nåt att förtälja som är av särskild stor vikt.......men det har ju aldrig hindrat mej förut så varför inte avsluta kvällen med lite nonsens.......
Har jobbat dygn från fredag till lördag, sen har sonen och jag flängt runt som skållade troll och inhandlat både det ena och det tredje, vi hade rekat lite tidigare i veckan så nu var det bara en kontrollmätning kvar att grejorna får plats.......och det fick dom, så upp med börsen och se glad ut ;0)
Vi fick låna en släpvagn på MIO för att frakta hem soffan........tur det, för innan vi skulle hämta den så köpte vi en tv.......som inte gick in i bilen..........  så Magnus fick parkera sig och tv:n på en bänk medans maken och jag hämtade släpvagn och soffa...... vilken tur att vi kunde kila in tv:n mellan soffdelarna.......
Nu hade han ju iofs en knubbig tv sen förut.........men fick dottern en modern platt historia så måste ju han få det oxå........millimeterrättvisa  
A´puh det är inte utan att man känner sig lite matt, och imorgon skall det jobbas igen......tills på måndag.....och jag jobbade faktiskt ett kortpass på torsdag oxå, herregud vad jag står i!
Det ska bli skönt med 15 dagars ledighet.........det har väl alla efter 3 arbetspass eller??   Nä, nu ska jag inte vara sån, jag har ju faktiskt tagit kompledigt tre arbetspass, därav den långa ledigheten, sen ska jag jobba som en gnu i två veckor innan det blir semester.........
Imorgon är det full huggning, rasten skall tillbringas i vänstervarv på ringträning........ vi får hoppas att den positiva trenden håller i sig!
Och som avslutning så klämmer jag väl in en rad om det oundvikliga.......det har ställts frågor och det kanske tillhör god ton att meddela hur man tänkt sig det hela.......jag har inte tänkt alls..........jag är den sista att ha koll på vad som tillhör god ton.......det borde ni veta vid det här laget....... 
Men så här är tanken, jag är hemma hela dagen, jag har inte annonserat i tidningen varken om att undanbe mig uppvaktning eller att jag har öppet hus........öppet hus känns som ett förtäckt sätt att tigga presenter........men den som vill fira denna "stora" dag tillsammans med mig är välkommen, det finns förtäring för den som vill, både matigt och kakigt..........jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är nåt att fira att man kliver över på "döhalvan"............
Jag har ju haft funderingar om en fest till hösten, men just nu känns det inte som ett lockande projekt så den planen hamnade i malpåsen men oavsett vad jag har för åsikt om att fylla en hiskelig massa år så närmar sig dagen med stormsteg...........och då är det väl lika bra att stöka undan det på den utsatta dagen........och nej, till helgen kan jag inte för då är det hundutställning  
Vi har alla våra prioriteringar här i livet   
Och ja, jag ska köra några meter med hojen oxå....... innan min man sliter ut den totalt....... men sommaren är väl lång......eller?
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards