Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av AnnCatrin - 11 juni 2010 12:44

Hallå!
Ja, det var inte så farligt att fylla en himla massa år.........himla trevligt var det iallafall med mycket folk och fina presenter.......tack allihop som var här och delade min dag med mig!  
Precis när jag trodde att det var slut för dagen så plingade det på dörren och ett helt stim av hoj/campingkamrater ramlade in! Det var dagens stora överraskning!!!!
Och tack för alla fina presenter.....det framkom att det konspirerats bakom min rygg och smusslats pengar mitt framför näsan på mig och jag har inte fattat ett dugg......hmmmm....jag håller verkligen på att tappa greppet!
Men Tack iallafall för den fina sennentröjan Lena, Anneli och Camilla, i efterhand så kan jag inse att det var ett väldigt springande i klädtältet och alla ville höra min åsikt......men ingen köpte nåt!  
  tjusig fleece från Nolegården!
 
Och sen har jag blivit med tjusiga magnetskyltar till bilen........kanske lite väl kaxigt eftersom vi är tillbaka i blåbandslandet! 
  Men vi har ju pratat om turnébuss och text på bilen så det är bara att hänga på dom och skjuta hakan i vädret........attityd är ju ett ledord i utställningsringen!
  Sen är det bara tur att jag har en hund kvar att ställa ut, mitt kusinbarn blev helt lyrisk och tyckte bestämt att vovven skulle få följa med hem till Ånge........det var typ inget att disskutera i hans sinnevärld!
Och Aston tyckte det var hysteriskt roligt med en lillkille som han fick jaga.......det gällde att ha full koll för min hund har inte den radarn igång som söger att små barn och ystra krumsprång på hund modell större inte är någon superbra kombination........ni vet Baloo och Mowgli när klunsedunsbjörnen lappar till den taninga lilla ungen och han rullar iväg genom halva skogen........
Han kanske får den insikten när han blir vuxen och förståndig!
Idag har jag badat hunden, känns väl inte så där jätteinspirerande när vädret svajar.......men utan bad blir det väl kanonväder så vem törs chansa ?
Mot Avesta bär det vid 5-snåret imorgonbitti..........man är nog inte helt frisk innanför pannbenet..........ligga kvar i sängen är väl ett betydligt trevligare alternativ en lördagmorgon kan tyckas?
  provisoriskt trimbord   inte för att det ska klippas både här och där, men tassarna behöver som vanligt friseras och det är betydligt enklare att få upp hunden en bit från backen/ golvet........han tyckte som med allt annat att det verkligen var helt onödigt!
Men matte börjar bli gammal och skröplig med en rygg som vägrar ge sig och fortsätter krångla så då får vi hitta på nya lösningar.........jag kunde sitta på toastolen den mesta tiden när hunden skulle badas......sen att han smet ut flera gånger eftersom duschdörren var öppen är ju småjusteringar vi får jobba på.......Hussen har lovat att fixa fram varmvatten så att vi kan stå ute.......det låter ju helt fantastiskt!
 
Så nu återstår att se om hunden kan lockas att se lite piggare ut än i Österbybruk........och hålla tummarna för att fru domare tycker om min modell av hund........gör hon inte det så kan vi nog lägga ned planerna för Nordichallen i oktober för hon dömer där oxå.
  Äsch, trams säger Aston Martin.......jag är ju världens bästa busbulle oavsett vad andra tycker......så sant så sant!
Nä, nu ska jag åka och sätta sprätt på lite presentkort, trevligt!
Ha en skön helg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards