Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

trevlig utflykt! 7/7

Av AnnCatrin - 7 juli 2010 08:41

Hallå!
Vädret håller i sig, trevligt! .......men det kan gärna komma ett moln eller två lite lokalt nästa lördagmorgon när vi ska ringspringa!
 
Mackapären till telefonen har nu kommit........kul för den men inte får jag till nån telefoni.......blir väl till att sitta i telefonkö igen......suck......
Inser nu när jag blickar tillbaka 1,5 månad att himmel vilken energi jag har haft, ett skållat troll ligger i lä kan jag lova...... men så har det hänt grejor här hemma oxå, men nu ska jag försöka att ta det lite easy och göra nåt annat än att rusa runt med en pensel i handen........
Ja, det är väl en bra idé så sagt och gjort, låt oss åka på en utflykt!
Vi styrde kosan mot Ljusdal för att våldgästa Lisa och snusa lite på goa trinda valpar........mycket trevligare än att måla skåpluckor!
Tack Lisa för att vi fick komma och inte minst tack för det goda fikat....... vi kommer nog fler gånger  


Bernerdalens G-kull:


   
 
                  En dos valpmys är precis vad var man och kvinna behöver!
Som vanligt så tar våra äventyr längre tid än planerat, men "what ever" det är ju semester!
 
Sen tillbaka i Hassela skulle det fotas bångstyrig Mannevalp........en som höll i, en som lockade och en som fotade, japp, det behövs tre stycken för en ståbild  
Dagens mumsfillibabbatips:
  Himmel och pannkaka vilken upplevelse för smaklökarna! fick en likadan ost i en korg med massa andra ostar och godsaker av mina bröder när jag fyllde år, denna var bland dom godare ädelostar jag ätit.......och närproducerat, "gillaknappen" !  
 
Bjuder på en bild av denna lilla sötnos oxå, som minnet inte kan leta igen namnet på, men söt var hon iallafall, hennes matte fick hjälp med bilen av hussen igår, det är ingen bekant sen förut så då är det väl ok att inte minnas namnet.......   
Nä, nu ska jag gå ner i källarregionen för att göra ett nytt försök med telefon h-vetet......... och se upp, man vet inte vem vi våldgästar nästa gång........ vi kanske dyker upp utanför din dörr endera dagen.......... 
(Valpbilderna har Anneli fotat)
ha det bra / AC

 
 
Camilla

Camilla

7 juli 2010 09:49

Ja , att spendera dagen med ett gäng valpar det måste väl vara bland det bästa man kan göra ,riktiga goproppar var det och väldigt gott fika så jag passar på att säga tack också om du av en händelse läser detta Lisa ;o).
Vi får väl be till dom högre makterna inför ringspringet så att det blir något lokalt moln över gräsplanen för nu är det inte nådigt .
Lycka till nu med telefonen .
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

7 juli 2010 17:07

Hejhopp
Jasså du har sovit i solen du...vi kan väl kalla dig kräftan nu då ;)
Gårdagen var supertrevlig,och valparna var hur goa och mysiga som helst...riktiga gobitar :)Mer gobitar blev det ju sen till kaffet....riktigt gott :)
Tack för hjälpen med fototagningen på Manne...inte helt lätt *asg*
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Stina

Stina

8 juli 2010 16:46

Tack!!! Jo, det känns härligt att man iaf inte behöver bekymra sig över detta som bernerägare iaf ;)
Och fyyyy vilken hemsk resa ni varit på!! Valpar!! Nääää...sånt kan man inte kolla på! ;) Eller ni kanske hade stora fickor så ni inte åkte hem tomhänta? Har Lisa verkligen räknat dem? hehehe...
Härligt med semester va? Fasen...känns som min aldrig kommer att dimpa ner! :(
Kram på´re och Snygg-Lars. Nästa Cert nästa helg då??

http://csa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards