Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

sommar, sommar & sol 9/7

Av AnnCatrin - 9 juli 2010 20:02

Hallå!
A´puh hörrni vilken värme!    Men faktiskt så vänjer man sig sakta men säkert, vid samma tid ifjol var det regn, rusk och ingen värme alls så det är bara att tacka och ta emot!
Jag fortsätter mitt spring i gårdarna, idag var det Berit & Dottie som fick ett besök, det var meningen att Camilla skulle hänga på....... men hon hade förträngt att hon lovat familjen en dag på stadens torg och gator eftersom det är gatufest här i byn.......... hmmmm........ nu var det det där med prioteringar igen........ 
Nåja, jag tror att Dottie överlevde att lille sonen Kliff inte kom på besök...... när det kom en så tjusig ung grabbhalva som Aston Martin....... skräckblandad förtjusning är nog uttrycket som passar in   Han har ju en förmåga att presentera sig i full fart min hund, men som tur är så taggar han ner ganska snart och blir i ett trevligt format för sin omgivning.
 
Vi stuvade in båda i bilen och åkte iväg för ett dopp, skönt en sån här varm dag!
  Det tar sig sakta men säkert för Aston pastorn, rätt som det är så tar han nog några simtag, idag var det inte läge att hjälpa honom på traven för inget ombyte i klädväg var medtaget......... men blöt blev man av hoppande studsande hundar så det hade inte varit helt fel med ett ombyte!
        Solen gassade inte hela tiden utan hade den goda smaken att gömma sig bakom ett moln ibland.
  Dottie tog iallafall några simtag när vi kastade pinnar.......
  Vadå simma sa duracellen, jag är väl ingen anka heller, eller?
 


Skönt att få svalka av sig sådana här ´a varma dagar, vi ska ragga upp nån bättre badplats för det var ganska brant sandbrink ner till vattnet, men inget badande folk, det är ju sådana att ta hänsyn till oxå, och i dessa dagar har dom en förmåga att att drälla både här och där utan kontroll bara det finns vatten i närheten och en hyfsad strand.
För övrigt så går det på halvfart, det är bara att glömma att påbörja nån målning i denna bastuvärme, igår var vi iallafall ut på IKEA och köpte varmluftsugn, micro och induktionshäll till ett bra pris som bara gällde denna vecka........ det lutar åt att vi byter ut alla underskåp, och innan det är färdigbestämt i den frågan tänker inte jag lägga energi på att måla nåt som kanske kastas ut veckan efter!
Investerade även i ett solparasoll för det hutlösa inköpspriset av 104 riksdaler.......   kan vara bra att ha varma dagar på utställning.
Längtar faktiskt till nästa helg för nu jagar vi ett rött band, brollan Aragon är ju på turné och plockar röda valörer......vi vill oxå ha!   blått får vara hur flott det vill.........  Det var inte något hiskeligt stort startfält i Alfta, 35 Berner.......bara inte 30 är öppenklasshanar   skönt iallafall att Berner startar först i ringen om det blir lika varmt som det varit dom senaste dagarna.
Och för er som inte har tid och lust att kolla på fotboll i helgen kan jag tala om att Spanien blir världsmästare och Tyskland tar brons........för det siar Paul bläckfisken om och honom litar jag på!
Nä, nu ska jag sätta mej bakom persiennen i köket och kolla om det finns fler som smyger upp på gården och norpar pioner........ 
Björn åkte iväg i ett ärende här om kvällen, då passerade en kvinna som ofta går på vår gata, tillräckligt ofta för att man ska börja heja.........hon skulle troligen ner på Citygross och shoppa, på tillbakavägen ser hon naturligtvis att bilen fortfarande är borta så då blev väl frestelsen för stor..........och med persiennerna fördragna mot gatan var det ingen som såg tilltaget......... synd bara för henne att precis när hon norpat en blomma och är på väg igen så svänger Björn in på gatan.........snacka om att bli ertappad med fingrarna i syltburken   
Hon löste det hela genom att titta åt ett annat håll.......med en stor lysande vinröd pion i näven........
Ja vi fick oss ett gott skratt iallafall och hon lär nog inte passera här på ett bra tag   

Nä, nu väntar en dos Johan Falk............
ha det hur härligt som helst! / AC

 
 
Anneli

Anneli

9 juli 2010 23:16

Men vilken fräck dam !! Jisses amalia...jag blir alldeles stum - vuxna människan. Det finns minsann olika skapelser i vår herres hage :)
Hon kommer nog inte att gå där på ett bra tag *asg*
Härliga badbilder...ser så skoj ut med plaskande berner.
Kramkram å ha en trevlig stund med Falken ;)

http://www.skansens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards