Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av AnnCatrin - 11 juli 2010 15:25

Hallå!
 
Ja vädrets makter fortsätter att vara på soligt humör, idag fläktar det lite så det är helt ok, korsdrag i huset gör att det inte lagras upp nån värme inomhus, skönt det!  
Busbullen är vid gott mod, han är inte så jättepåverkad av värmen. klarar sig riktigt bra faktiskt!
  fast det inte uppmuntras till bus när solen gassar så tas det nåt krumsprång eller två ändå  
Den eviga bekymmershistorien med maten har var varit under kontroll ett tag, men det är söligt och äckligt och luktar skunk att hålla på med Klass i denna värme, mycket svinn blir det när hunden inte känner sig hungrig......så igår blev det till att prova ett nytt foder som jag fick tips om för längesedan men inte prövat förut, ANF, den lila påsen........
  Se där, det passade minsann den kräsna gourmetvovven...... tomma matkoppar är jag INTE van vid......... jaja, han har lämnat en ynkas liten kula, men i min värld är det en tom skål för han har samma hyss för sig som Camilla....... man kan inte äta den sista tuggan....... 
  Har vi tröttnat på att stå fint kanske? tror det eftersom bakdelen demonstrativt vändes mot kameran....... 
  ok då.........ett kort får du väl, trots lock och pock och påståenden om att än den ena och den andra står runt hörnet fick jag inte till nåt engagemang från hunden.......hmmm........ han har uppenbarligen genomskådat mig.......han behöver inte alls sträcka på sig och kolla efter nån.......för matte bara LJUGER!!!!!!
  Skönt i skuggan  
  Hussen provligger den nya hängmattan.......efter att han omsorgsfullt svetsat ihop ställningen som höll på att rosta av.......... och har nu kortat av linorna för markfrigången var ju inte mycket till världen........milt sagt...... 
Kloklippningen har vi klarat av med hussens hjälp, det räcker att han håller i och distraherar med godis så kan jag klippa i lugn och ro, det är ju löjligt att måsta betala för nåt man kan stöka undan själv.......... och handen på hjärtat så är det nog hussen som tycker att det är mest jobbigt......inte hunden.......  "han vill inte" Nähä??! Och nu är det ju inte riktigt upp till hunden att bestämma om han vill klippa klorna eller inte..........Och som vanligt är det matte som gör alla dumma saker och hussen lider med den stackars hunden.........tur att vi är olika!
Och som av en händelse kom jag genast att tänka på att sist vi klippte klorna fick vi hjälp på veterinärkliniken, och detta av den enkla anledningen att min rygg var förfärligt oböjbar, det har blivit mycket bättre, blev ordinerad av kollegan "doktor" Ingela att tugga en kur ipren i tio dagar för att jag troligen dragit på mig en inflammation ........och mycket riktigt har jag sakta men säkert blivit bättre, det tillförde väl inget bra att ligga i och måla som jag gjort heller trots att ryggen varit helt paj........ men som sagt, nu är det så gott som bra  
Idag har jag jobbat vidare på projektet "göra det vita fläsket brunt"
börjar få in snitsen nu och kan ligga riktigt länge innan jag måste hämta andan.......rattade in P1, det hände inte igår......och lyssnade på dagens sommarpratare Mats Sundin, riktigt underhållande faktiskt!
Så imorgon när semestern börjar på riktigt, för då står det semester på schemaraden, då har jag riktigt kommit in i semesterlunken, som en strandad val vräker jag mig i solsängen, läser en god bok varvat med avlyssning av dagens sommarpratare........mycket mer sommar och semester än så kan det nästan inte bli, eller hur!
Giffarna på tv:n, dom ligger under så vi får väl hoppas att dom vänder till vinst innan det är över, och ikväll är det VM-final och Spanien skall ta guld........ vi får väl hoppas att Paul bläckfisk har rätt, annars hamnar han väl i grytan som friterad calamares........
ha det bra / AC



mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards