Aston & Lukas

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av AnnCatrin - 5 augusti 2010 18:30

Hallå!
Ja, här sitter jag nu med min nyinköpta byrå.......eller rättare sagt den ligger kvar ute i bilen för den var attans så tung, jag får vara glad att jag orkade baxa in den i bilen efter dagens IKEA besök, nu var väl inte det det smartaste att hitta på när solen skiner för fullt, men jag skulle gärna vilja ha klart i sovrummet innan helgen......... men se då tyckte den andra hälften att det var läge att dra på en hojrunda......hmmmm.......när bestämde vi det???
Så här sitter jag med mina nyinköpta prylar, det vart lite annat smått och gott oxå.......och två dynor som ska bäras ner, och JA, jag har redan räknat ut att jag inte klarar det själv.....skit oxå.
Imorse klev jag upp onödigt tidigt för det skulle vara brandskyddskontroll av öppna spisen, det gick som en dans så nu är det bara att elda, vilket vi gör bara för mysfaktorn.......vilket är lika med att det glöms bort/ blir inte av för vi inte har nån ved.......men vi kan om vi vill, det är huvudsaken!
Idag har jag varit och inspekterat Camillas nya krypin, fint som snus blir det, dom målar och står i som aldrig förr.........snyft, jag vill oxå ha ett radhus......  
Tuffa blev som vanligt helt kollrig när jag kom....... och Kliff han hänger på i den allmänna glädjeyran så det är inte helt lätt att hålla sig på benen med två busiga berner som tävlar om vem som kan krypa närmast!  
Ja som sagt nu sitter jag här och kommer inte längre på egen hand, bärhjälpen flydde fältet så då fick det bli lite bus med vovven istället, och lite nya foton måste vi ta, vilket inte är det lättaste med en uppspelt busbulle......
 
Många sådana här´a kort blev det.........
Men vi fick till några "normala" oxå..... prisa digitalkameran!
   
lite draghjälp hade vi av grannens hundar, hmmm, undrar vad dom gör där på andra sidan staketet??
 
Vi tränar förtvivlat på att stå snyggt....fnys säger Aston Martin, jag är alltid snygg....i alla lägen!
   
Så sant så sant, men man kan ju alltid försöka anstränga sig en gnutta när det betalts en slant för att bli bedömd  
Nä, nu blir det en liten runda runt kvarteret, tveksamt om det blir nån cykelrunda senare för det är riktigt varmt ikväll, vilket vi är mycket nöjda med, ett varmt och soligt augusti vill vi ha!
Se där! nu mullrar det gott ute på gatan, bäst jag haffar honom innan han smiter igen!  
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards