Aston & Lukas

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av AnnCatrin - 6 augusti 2010 13:52

Hallå!
Ja då har vi tillbringat första natten i källarregionen, dynorna blev nedburna och byrån börjar likna färdigt format, bilder kommer när det är klart........ 
Hunden blev mäkta förvånad när hussen sa att han skulle gå och lägga sig och försvann nedför trappen??!!!  men hallå, nåt är fel här!!!!
Han låg och smågnydde, vilket han aldrig gör annars vid den tiden på dygnet, då snarkar han mest......... vi gick en runda för säkerhetskull, kanske är han nödig?....... Äh, förvirrad snarare, han tyckte det var skumt värre när matte bar ned en vattenskål och sen tyckte att han oxå skulle gå en trappa ner.......full fart upp i sängen.....KOLLA! jag har hittat husse!!!!!! ystra glädjeyttringar......  Och sen ner igen, kom så går vi upp och sover!
Det tog ett tag innan tioöringen ramlade ner att husse och matte visst bestämt sig för att stanna i källarhålan.......jaha, då får väl jag göra detsamma sa Aston Martin och la sig tillrätta i hallen på det "mjuka" klinkergolvet......att han fått en alldeles egen hörna i sovrummet med dyna och allt verkade inte falla herrn på läppen........ näpp, dynor brukas endast utomhus.....i minusgrader..........  jaja. men valmöjligheten finns ju iallafall!
  och himmel vad man har sovit gott, som en klubbad oxe, i behagliga 20 grader och tyst som i graven har det varit, uppe ligger sovrummet mot gatan och vi har alltid fönstret lite öppet sommartid,oräkneliga gånger har man vaknat av både det ena och det andra ljudet!
  Idag tog hussen sig friheter igen och drog till Järvsö, och då måste ju jag typ på en gång kolla hur det blir med matbordet i sovrummet, en planerande lugn och sansad person hade troligen målat och donat först.......näpp, lite dubbelarbete har ingen dött av.........så pust och frust och TVÄRSTOPP blev det när bordet stod på högkant i hallen och kom varken hit eller dit.......ÅHHHHHH....orka!
Och inte hittade jag nån skiftnyckel heller så jag fick vackert ringa maken och fråga vart en dylik tingest fanns........
"vart finns det en skiftnyckel för bordet från h-vetet har fastnat i hallen"
EH? VA???? för mig var det naturligtvis klockrent vad som hänt, som står mitt i röran.......det tog ett tag för honom att fatta vilket bord som var från h-vetet
( när köpte vi det? ) och hur det helt plötsligt kunde sitta fast i hallen..........
Sen var jag tvungen att ringa upp en gång till för jag fick inte upp dörren till firmabilen.......då svarar han gapskrattande........hmmm.......vad roligt att jag kan roa min man och hans kamrater.........men det finns ju en friggebod som nån kan stå och sova i om det ska vara på det viset........ 
Nåja, bort med två ben och sen så fick jag in bordet, sen ska naturligtvis allting ut igen när det ska målas.....men det blir en annan dags bekymmer........fint blev det i vardagsrummet iallafall när det bruna bordet försvann ur sikte!
Har precis fått en vision om hur matrummet ska bli, den gräsliga garderobsväggen ska bli av med sina dörrar och sen blir det gardinlängder över hela den väggen, allting är så fullständigt självklart nu hur det ska bli, och det hände när jag tog på mig luvan som fick mig att tänka i återanvändningsbanorna........... stirrar mej inte blind på det jag inte har, näpp, letar möjligheterna i det jag har istället, och det blir ju så väldigt mycket billigare........och den dan jag tröttnat på vitt så kanske det är läge att köpa nåt nytt......men det lär dröja!  
  tokvarmt idag oxå, det bådar gott inför kvällens evenemang.
ha en skön helg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards