Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av AnnCatrin - 9 augusti 2010 13:17

Hallå! Ja då var det ett smärre regnväder igen.......men vad gör det hemma på min gata.......det är väl bara att börja plocka ur nästa rum för en liten målning........och tänk att nu kan jag faktiskt måla på ganska bra utan att kludda 75 % av färgen utanför det tilltänkta objektet........övning ger färdighet, så sant, så sant!
När vi kom hem från vår lilla tripp igår så var hyllor och lampor på plats, så då är det väl dax att bjuda på lite bilder om det är nån som är "nyfniken"........
En parantes är den feta tjocktv:n som jag först tyckte att det var en bra idé att den fick stå kvar........tv i sovrummet har vi aldrig haft.........men det var inte så kul längre när det visade sig att tv-kontrollen var ur funktion........då faller liksom vitsen med att ligga i sängen och titta på tv.......
Så den kommer nog att hamna i gästrummet på våningen ovanpå.....jag tror att jag kan klara mig utan tv faktiskt, det har ju gått bra hittills!
Men nu iddes jag inte kånka undan den bara för att den inte skulle synas ............så tänk bort den i bilden!  
  sovrummet uppe.....
    sovrummet nere.......
      Hunden har nu en egen hörna under den blå tavlan.......vilket han som tidigare förtäljts skiter högaktningsfullt i........det vara bara första natten han sov nere, näpp, han har sitt sovrum uppe han, så det så!
Det går i ett rasande tempo med mina mått mätt.......vi har ju ändå bott här i 22 år och nu på några månader har det bara rasslat till........och mer skall det bli!  
Angelicas gamla rum skall bli ett gästrum, med en riktig säng..........planerna finns redan för hur det ska bli, och jag har troligen turen på min sida och slipper måla taket, för maken vill sätta upp ett nytt tak och samtidigt klämma in lite isolering.......känns bra eftersom jag i ett svagt ögonblick för längesedan målade både tak och väggar mörkrött..........  ja jag vet....man kan inte lyckas jämnt.........
sovrummet/blivande matrummet skall oxå få nytt tak.......och eventuellt ett nytt golv, så där är det bara väggarna som ska målas just nu.......och sen hoppas jag att jag kan klämma in IKEAS lampa maskros.......den är enorm......i storlek.......men det räcker väl om man hör den som sitter mitt emot, måste man tokglo på folk hela tiden??? 
Nä, nu ska jag rycka ut till en kamrat i nöd........tanka aldrig bensin i en diesel.......det blir inte så bra om man säger så.......... 
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards