Aston & Lukas

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av AnnCatrin - 15 augusti 2010 21:06

Hallå!
Ja då var Byskehelgen avklarad, med ett strålande resultat med mina ögon mätt, känns ganska bra att bli framflyttad i raden av öppenklasshanar, springa nåt varv och bli framflyttad igen.........en hedrande 4:de plats är jag sjukt nöjd med.......jag som börjader deppa ihop där i blåbandslandet.......  Men en fjärdeplats av femton öppenklasshanar är väl alldeles godkänt resultat för en icke färdigväxt kille!   sen att domaren skulle envisas att titta på uttrycket efter varje sprunget varv var ju inte till vår fördel om man säger så.......  Han sa några ord om varje hund efter vi blivit placerad, dom tre första fick CK.......MEN som nån Tony skulle ha sagt........när han kom till oss så tittade han på Aston, skrattade och sa......första gången jag tittade på honom trodde jag det var Björn Borg........
ja, det var bara att hålla med.....svårt att mörka liksom......
   
Sen när vi gick ur ringen så kom han fram igen och och sa att han aldrig sett en hund med så tätt mellan ögonen........ men , hallå, du bedömde honom i STHLM i december och då var det inte ett ord om ögonen.......då var det den vita mungipan som stod i fokus.......  men nån skall väl roa domaren oxå, så vi bjuder på det!
Jag kom på efter ett tag att jag glömt kritiklappen så jag kvistade iväg och hämtade den.........det var paus så det var ett bra tillfälle........kritiken för nummer 27 tack.......haha....det var ju Björn Borg säger den lättroade domaren åter igen........
Av det allmänna mumlet man snappade upp senare på kvällen så var det väldigt skilda åsikter om domaren.......... jag tyckte iallafall att han var helt ok, konstigt vore väl annars......... 
           
Aston Martin med fanorna käckt på svaj........


kritiken:
typ och helhetsintryck mycket god
god huvudform
något tätt sittande ögon
tillräcklig hals
goda propotioner
bra bröstp.
mycket goda vinklar
utmärkt benstomme
goda rörelser från sidan
något smalspårig fram och bak
liten nackfläck


Domare Kurt Nilsson


Det var ju inte bara vi i sällskapet som sprang runt runt........
 
Världens bästa Tuffa sprang minsann in ett band av den röda valören......... sedär, tänk att hennes matte började darra på manschetten på morgonkvisten när Tuffa lekt bogvisir i sand och barr och lite gegga.........hon var ju inte alldeles precis i utställningsskick om man säger så.........
Men det löste sig med det oxå!  
 
Kliff han blev tvåa i valpklass
 
Manne blev trea i babyklass
 
BIR Baby blev vår fripassagerare......Alnöitens Nico Neverstop, söt som socker, men ack så enveten... 
jag drar åt mitt håll så kan ju du gå dit du vill tyckte han, en stark liten rackare!
  Hans syster Alnöitens Nella Nutella blev BIM baby. GRATTIS GRATTIS!!


På uppvägen så gick det bra tills det var en tio mil kvar, det hade säkert gått bra om vi fortsatt oxå men när Aston Martin ryar i åt dom små liven när han inte får den plats han är van att ha då blir jag stressad, så då fick Olga offra sig och vara sällskapsdam åt Aston och valparna fick åka i Olgas bil.
Vi hade tänkt köra samma koncept på hemvägen oxå, men eftersom Aston Martin blev akut blixtförälskad i Olga........och uppvaktade henne konstant hela helgen.......och hon var plaskblöt i nacken och hårfint nära en vattenskada........så fick vi prova med valparna i våran bil på hemvägen oxå, och det gick mycket bättre, herr Martin var väl fullständigt utpumpad efter helgens bravader  
Så nästa år blir det nog egen stuga.........och ingen valp i bilen.......om det inte är min egen......... 
Jag litar fullt ut på min hund, jag tror inte för en sekund att han skulle skada valparna.......men han låter som ett utsvultet lejon när han ryar i åt dom, och då blöder mitt hjärta för dom oskyldiga små liven som verkligen inte bett om att få åka med den där vrångskallen.........
Och han låter inte hela tiden, typ när han reser sig upp och inser att han inte kan snurra ett varv och dimpa ner igen för då ligger det ett valpskrälle ivägen  
Till valparnas försvar kan jag säga att dom skötte sig exemplariskt, vi behövde bara montera lös hanvalpen en gång när han försökte ta sig över till baksätet.........efter Astons första humörsvallning........efter den tredje bytte vi som sagt bil........  
Det blev inga badbilder i år.......kanske för att det inte blev nåt bad för hundarna, vi får väl försöka styra upp det på Gotland!


Bra väder, trevlig tillställning och härliga människor, precis som Byske ska vara!
  BIR Bernerdalens Å de Vie  BIM Bernerdalens Bouquet STORT GRATTIS!!


Nä, imorgon ska man dra in några riksdaler igen på arbetsplatsen, mjukstart med ett kortpass......  så det är väl dags att nanna kudden, den fyrbenta historien sover redan som en klubbad oxe!
ha det bra / AC







mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards