Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

lägesrapport 1...valp i huset....♥ 2/10

Av AnnCatrin - 2 oktober 2010 19:00

Hallå!
Sovmorgon....vad är det??? jag har blivit av med en hel del på sista tiden.....och fler lär det bli!  
  
Men det är ju självvalt att ligga i och jobba som ett skållat troll för att kunna vara valpledig i 2,5 veckor.......och den lilla timida valpen verkar inte ha några planer på sovmorgon........men 05.30 är väl helt ok att vakna för en liten parvel, vi hann ut och göra både stora och lilla programmet utomhus.
  Imorse svansade Aston Martin minsann oxå runt och verkade vrålhungrig.......och tänk att vanligt uppblött torrfoder funkade alldeles utmärkt........Lukas han äter som en utsvulten varg.......hmmmm.......det där verkar oroväckande tänker nog Aston.......bäst man tuggar i sig på studs!

Vi har varit på middag hos modern idag, vi firade broderns sambo Petra som fyllt 40........
Aston Martin han gick an som en tok......det blev till att rota fram lite torrfoder ur gömmorna........ a´puh, trodde aldrig jag skulle få nån mat tycktes han tänka......luddskalle!
      Han har inte riktigt fått nån kläm på vad han ska göra med den här lillkillen.......man brukar ju bara träffa dom en stund.......den här vette tusan när nån tänker hämta??  
Hur gör man och vad ska man ha dom till???
 
 



 Äntligen valuta för pengarna.....en hund som gillar beanbagen!


Helt plötsligt så ligger Aston i beanbagen.......och tuggar ben......och leker med pipleksaker.......storebrorsvartsjuka på hög nivå  


Det är helt förunderligt att det helt plötsligt ligger en valp på mitt köksgolv......och han är min!  Min Lukas!  var det nån som var beredd på det?.......nä, inte jag heller, den största antivalpskaffaren av oss alla........  men ibland så bara händer det........ och eftersom fröet om en valp börjat gro så var steget inte så stort när det väl blev skarpt läge..........
 
och jag njuter verkligen av varje sekund med denna nya lilla varelse........ all den oro som jag trodde skulle finnas den dan jag skaffade valp är som bortblåst.....måste ha hänt nåt i hjärnkontoret när jag klev över på döhalvan........  det som sker det sker....
 
Det finns ingen anledning att ta ut nåt i förskott....... jag gör som jag gjorde med Aston och han växte fint och sakta........ jag hoppas på det bästa....och händer det nåt annat så tar jag tag i det då....... den dagen den sorgen.....nu är det bara pur lycka!
sen så får jag väl erkänna så här i efterhand att Aston faktiskt hade en gräsligt ful period han oxå........svårt att neka när man ser tillbaka på bilder......  men växte fint det gjorde han...........
     En riktig myspropp har jag fått innanför väggarna........ och hussen har nog fått sin hund att gosa med oxå..........Aston tycker ju sånt är hyfsat överskattat....... 
Lukas åkte på nån maghistoria precis när vi hämtade honom, syrran hade börjat på natten....... men det var snabbt övergående så nu är det fasta fina korvar igen......."gillaknappen"
  Myser med Magnus ♥
  Hur mycket är det tänkt att jag ska få gjort när jag inte kan slita blicken från bästa Lukas????
Och som inte det räckte så måste ju Aston få sin beskärda del........ igår var Magnus valpvakt så vi kunde gå en långsväng.......det tar väl några dar att komma in i rutinerna och få kläm på mat och sovklockan....... 
 

"Lukas put Aston in the corner....."
Bäst att söka sig en lugn vrå tills han har farit hem den där lillkillen.......


Man kan ju inte låta bli att fundera över vad som rör sig i huvudet på Aston....... nu har han precis ätit sitt tredje mål mat idag......samma mat som Lukas får....... den maten skulle han inte ens ha tittat åt för några dagar sedan.......men nu får han några deciliter för rättvisans skull och det verkar funka alldeles utmärkt!



Idag har fondväggen kommit upp i gästrummet....... hua vad vackert!

Skall styla till det och fixa en säng så kommer det bilder!
eller..... nu måste jag omedelbart blåsa upp den mobila madrassen.......vill bara få en vision om hur det blir med en säng........ 
Inatt ska vi nog sova nere.......jag har sovit på en enkel luftmadrass i två nätter........känns knöligt att kånka en valp genom halva huset för att komma ut.........men om han fortsätter att  sova till halv sex så är det inga problem   

Nåja....det löser sig med skridskor bara isen har lagt sig......eller?
ha en fortsatt härlig helg! / AC


 
 
Anneli

Anneli

2 oktober 2010 19:44

Hallå !
Kan tro att det inte blir mycket gjort med en sötnos i huset :) Skoj att Aston blivit "frälst" -äter som en häst,ligger i bean-bagen och tuggar ben !!! Han måste ha blivit frälst *asg* För det är inte den Aston jag känner ;)
Han känner väl trycket på sig nu....har blivit storebror och allt....och ska man få något så måste man hålla sig framme :)
Kram Anneli

http://www.skansens.se

 
Camilla

Camilla

3 oktober 2010 00:58

Ja , men då så ... då var det problemet löst , du skulle ha skaffat valp för länge sedan !!! då hade du haft en hund som tuggat ben och ätit som han ska ;) , och sovit på alla madrasser som matten dragit hem , men bättre sent än aldrig .
Han är då för go "lillkillen" jag förstår hur du känner det , då allt liksom bara fungerar från dag ett .Måste nog komma och mysa med honom tror jag.
Hörs på luren
Kram Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards