Aston & Lukas

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av AnnCatrin - 13 januari 2011 13:29

Hallå!
Idag har vi blå himmel och icke en snöflinga dalar ner från ovan, det kan vara värt några rader!   
Jag har jobbat och då sover Lukas hos mattemor, det är hussen övermäktigt att promenera båda vovvarna så då får jag leasa ut den mindre modellen.
Istället för att som brukligt hämta upp lillfisen på hemvägen så åkte jag hem istället och tog med mig Aston på en lång omvägspromenad för att ta oss till modern, då fick han en rejäl egen promenad och lillfis fick en lagom sväng på hemvägen.
Det börjar som sagt tryta på promenadvägar, vare sig man vill det eller inte så måste man vandra på gångbanor oxå i dessa snötyngda tider.
Och eftersom det är glest mellan varven, händer typ aldrig, att jag går med dom en och en så var ju det här en alldeles strålande idé .......... Aston får lite egen tid med sin matte!   
 
även om himlen är härligt blå så får man leta gluggar där solen når ner, den står ju så lågt på himlen så för det mesta vandrar vi i skuggornas rike ändå.
    godisregn ........
men vid kyrkogårdsparkeringen varde det ljus ...........  
 
om bara ljuset är med oss så blir det inte så oävna bilder ........ men jag är fortfarande inte nöjd med finessen toutchskärm ....... eller så har jag för feta spretiga fingrar......... 
 
eftersom solen visade sig måste vi skyndsamt ta ett ståfoto på lillfisen som nästan är 5,5 månader, en liten taxfröken är på ingång och skapar intresse!
Vi går nog förbi och tar en vägning imorgon, sen tror jag vi nöjer oss med en gång i månaden from 6 månader.
   
men på baksidan har vi minsann ingen sol ......... så då blev det blåtonade tråkiga bilder ......... och en duracell på språng ....tjohoo, jag vill oxå vara med!
 
om jag inte visste att Aston har A-höfter skulle ja tro att han hade grava problem med bakdelen ......... han har väldigt svårt för att koordinera fram och bakdel i trappor ........framdelen rör sig uppåt ........bakdelen blir kvar nere ......  Vilket den lilla fisen snabbt uppfattat ....så nu är det cirkus varje gång dom ska gå in, för Lukas står som en stoppkloss mitt på trappen och ställer till det för Aston som inte har en susning om hur han ska komma fram och förbi ...... 
Ja, han har sina egenheter den gode pastorn, lite oreda i besticklådan är det nog allt!


  Lukas lillfis, en riktigt retsticka är vad det är!
    ...fast en mysig sådan ........ 
Det börjar dra ihop sig till en långledighet, nästa helg är jag helt ledig ........det har inte hänt sen Lukas kom hem ........ undrar hur det känns att vara helgledig?
fast jag har ju iofs tränat lite, förra helgen var jag ledig söndag och denna helg som kommer jobbar jag bara lördag, eftersom jag går av på söndag morgon så räknas söndag som ledig denna helg oxå  
ha det bra / AC



mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards