Aston & Lukas

Alla inlägg under februari 2011

Av AnnCatrin - 7 februari 2011 09:22

Hallå!
jag måste ju lägga in lite bilder på min egen blogg oxå, dom blir lite mer ego med mest bilder på min egen hund!  
 
det blev bara Lukas denna gång oxå som fick följa med, Aston har ju en förmåga att varva upp ....... kan väl i sammanhanget jämföras med den störiga killen i obsklassen som var ett allmänt "pain i the ass" studsar runt och rör runt i grytan, rycker tjejerna i hästsvansen och lägger krokben på grabbarna ......när han inte brottar ner dom och mular dom i en snödriva.........  ja, jag vet, kanske inte så höga tankar om den gode busbullen men med en god insikt om sin hunds beteende kan man undvika kaos och irritation och få en trevlig stund istället!
Det var 11 berner 4 var tikar och det var en trevlig harmoni i gruppen, precis som man vill ha det!



      ....sen kanske Tricko har en annan åsikt vad det gäller lugn och ro och en känsla av harmoni ............ Lukas tyckte att han var en lattjo prick till Trickos stora förtret ....fult att ge sig på den som är minst ........ 
    Tur att det fanns fler kompisar att leka med.........Tricko var inte i fokus hela tiden!
                söta Elsa 8 månader var en populär tjej i lagomt format!
  som man behandlar andra ........ Lukas fick sin beskärda del av uppmärksamhet han oxå ........när dom stora grabbarna vill nosa så är det bara att gilla läget ....... 
 
tjohooo vad kul vi har det!
   
Tuffa tycker numer att Lukas är riktigt trevlig ...... annat var det när han var bebis och hon trodde att matte släpat hem en ny valp som skulle stanna när dom var "barnvakt", hua vad äcklig det lilla krypet var då!
          det fanns inget att klaga på när det gällde väderläget denna dag, en vinterdag när den är som bäst, nån minusgrad och solen som gassar från himlen   man kan inget mer begära!
En plogad vinterväg bakom en bom, garanterat bilfritt ....här kommer vi att träffas nästa gång oxå!
      Manne ställer sig lite lämpligt emellan .......... 
Jag var tvungen att lämna tidigare men Camilla tog hand om Lukas och han fick följa med dom hem sen, till och med katterna där hemma tyckte att han var en behaglig prick och hade gärna strukit sig mot honom ......... ytterligare ett kvitto på mattes trygga truliga lilla farbror!
fler bilder från dagen och vägbeskrivning finns HÄR
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 3 februari 2011 12:54

Hallå!
Men vad roligt!!!!!! Det snöar, jippie!!!!! ett tunt snötäcke på isskorpan som täcker backen är ju precis vad vi behöver, vi är så lyckligt lottade så det är inte klokt!
 ........jaja .....man kan ju försöka vara positiv iallafall ........ men det tär på nerverna att halka runt i blindo .....j-vligt svårt att hålla fast vid den positiva tanken!
I förrgår var det spöregn och plusgrader ...... och som av en händelse insåg jag plötsligt att det kommer att bli 8 tassar och 2 skitiga magar att renhålla när våren kommer på allvar ..... en liten detalj som jag lyckats förtränga ........ 
Igår sken solen igen och nån grad kallt ....härligt väder för en promenad med Corvette och hennes matte ........ vansinnigt onödigt med den isyta som lagt sig som en livsfarlig matta vart än man sätter fötterna.


               
 
 
till och med halt i skoterspåret så det var lite tungan rätt i mun som gällde för att ta sig fram och förbi.
Efter den promenaden så var det dags för mej att göra några knop på jobbet, skönt att kunna börja senare på dagen ibland!
Lukas fortsätter att vara hos mattemor när jag jobbar dygn så imorse åkte jag hem och hämtade Aston och sen gick vi förbi och hämtade upp Corvette med matte för att sedan vandra iväg till Haga för att hämta hem lillfisen.
6 månaders kort har vi fått till en dag i efterskott och vikten är 29,4 kg.
 
Han har fantastiskt mörka färger Lukas, tanfärgen är mycket djupare och rödare än Aston och även den svarta pälsen är svartare .......det var Berit som satte ord på det, att han har en helt annan päls har jag ju sett men när hon sa det så inser jag att det är ju så det ligger till, svart kan faktiskt vara mer eller mindre svart!
Han har även mycket mörkare ögon än Aston så färgmässigt ser det mycket lovande ut!
Och att han sen har använt mycket större spolar till lockarna på ryggen gör ju inte heller saken sämre ....... Aston var ju mer för superkrullvarianten ........   
   
 
han är ju bara för söt på detta kort! undrar förstås varför man måste stå och stå ute på gatan stup i kvarten, och varför matte försöker flytta på benen som står så bra i hans värld   

men jag ska inte klaga, jag har inte många ståkort av Aston som är nåt att ha, honom fick man fånga i flykten när man skulle fota själv, Lukas han fogar sig och bara står där jag ställt honom, en granne kom och gick när vi tog dessa kort och tyckte han var sååå duktig som stod still för jag har varken koppel eller halsband på honom, hon sa " men vad LUGN han verkar, jag kommer ju ihåg den andra som var mer högt än lågt" ......   ehhhhh .......nu förstår jag inte riktigt hur du tänker? ....sa jag inte högt ......... för jag förstår mycket väl vad hon menar   ja, jag kan inte nog understryka vad tacksam jag är för att ha fått en lugnare variant denna gång ....... men han har sin tonårstid kvar så än är det för tidigt att ropa hej ........ men börjar man livet som en liten trulig farbror så borde man väl forsätta på den vägen ........ 
Nä, nu ska jag vila en stund, ikväll ska man väl gråta till en hockeymatch  som vanligt ......... dom tjänar väl ganska hyfsat för att jaga runt efter pucken så då kan man väl begära att dom börjar prestera nån gång ....typ nu ......innan säsongen är över...... helst........ nu står hoppet till att dom klarar sig undan kval .........SOPOR!!!   USCH, dax att byta sport tror jag, nåt pensionärslag i boule eller nåt kanske behöver en hejarklack och det är nog skonsammare för nerverna  
hmmm....hur var det nu med det där hålla humöret uppe .......SVÅRT FALL!
Nåt som tillför gott humör är iallafall tanken på ett kortpass imorgon och sen ledig till nästa fredag, tror bestämt att jag fått till en långledighet igen! NICE!
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 1 februari 2011 20:31

Hallå!
Ja idag fyller Lukas lillfis 6 månader, inget flådigt ståkort har vi fått till av olika orsaker, dels har vi varit på resande fot hela dagen, och sen har regnet stått som spön i backen ........ jamän ursäkta mig då att jag gnölade lite väl högljudt om det prekära snöläget ......... men att kasta in ett spöregn med glashala gåytor som bieffekt är väl ändå att dra saker och ting till sin spets ......säger det igen ......vad f-n är problemet med ordet LAGOMT??????     


        idag har vi vandrat i Mjällom .......fint som snus........tills skoterspåret inte höll längre och man trampade igenom vartannat steg ......då var det dags att vända .......och en nyfiken katt som var på vandring med sin matte fick vi framför oss ........ katten burrade upp sig och försökte skrämma iväg inkräktarna ........Lukas förstod inte uppståndelsen och Aston Martin höll på att göra knut på sig själv i tron på att han äntligen skulle få lukta på en kattrumpa ........keep on dreaming ......
Pratade med Camilla på tråden ikväll och samtidigt som jag sa det så insåg jag att det är precis så här det är:
I den bästa av världar så spankulerar man runt med 2-3-4 berner i stilla mak, alla samlade och i ett hanterbart format, armen som håller kopplen är vilsamt avslappnad .........när man går med Aston Martin så är armen konstant i luften ........ som när man skall styra en ostyrig heliumballong ........tackar min lyckliga stjärna som tyckte att det räckte med EN sån modell i detta hus!
  igår var vi på tur ut till Berit, en härlig promenad i solen och runt nollan i temperatur .......... den lugna timida hunden på bilderna är Aston Martin .......IRONI !  
              ....... fast lillefis kan oxå hålla låda ....... men har har ett klart underläge när det gäller Aston Martin ......... 
   
Vi får väl se om vi får till nåt foto imorgon ........... men jag lovar att han är lika söt och oemotståndlig som vanligt!
som jag sa åt Camilla, tänk att nu kan man se i backspegeln och konstatera att som han var när vi hämtade hem honom har han fortsatt att vara, fast man inte la nån vikt vid det då......... han satt i Camillas famn och när han somnade försökte hon lägga ner honom på fällen på golvet....men icke, han skulle promt ligga i famnen ...... och på den vägen har han fortsatt den lilla goproppen!
Påminner om sennenträffen på söndag, vägbeskrivning finns här:
skicka ett mail eller slå en pling om ni är osäker på vägen!
ha det bra / AC

Av AnnCatrin - 1 februari 2011 17:45


 
 
 
 
 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards