Aston & Lukas

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av AnnCatrin - 1 mars 2011 16:44

Hallå!
Ystra glädjesprång och glada tillrop! ........ Det som för några dagar sen verkade som en utopi har nu faktiskt hänt ........ PLUSGRADER!!!!!!!! och   och  fågelkvitter, takdropp, och smutsiga slaskiga vägar ....... är det inte bara alldeles alldels underbart????  
Den ystra duracellen firar på sitt eget lite brutala vis.......


  åh åh ...........nu är han på G igen.......


    Jag kan försäkra att ingen valp kom til skada under fotandet av dessa bilder   men jag erkänner att sådana här´a gånger är man tacksam för den mjuka snön som tar emot lillfisen när han blir mulad med besked ........  
 
tjohoo! Det ska till värre grejor än en klunsedunshund in action för att rubba Lukas lillfarbrorn ......... 
Hur lugn han än må vara så har han sina stunder han oxå, trots att hussen är mer alert att kolla dom när dom är ute så lyckades han smita igen häromkvällen när jag jobbade ........full rulle mot granen vid vägen, innan hussen fått på sig skorna och plumsat efter i djupsnön så var valpen försvunnen ........ en liten stund av panik innan en kille gick förbi på gatan och frågade hussen, som kravlade runt under granen ropandes Lukas, Lukas, om det var hunden han letade .........."för han sitter på bron! "
Hundskrälle! kan han inte gå tillbaka samma väg? Denna rymning resulterade i att hussen och Magnus med förenade krafter grävt en vallgrav för att förhindra nya äventyr .........
  hallå! lillkillen vart är du?????
  tittut! kom ner du oxå! ........nej tack sa Aston Martin, ser farligt ut det där!
tanken är väl att vallgraven ska fortsätta att grävas ....... men det är tungt att gräva i meterdjupsnö, och inte har det blivit lättare efter dom senaste dagarnas töväder .......... våren kanske sätter fart och tinar fram staketet av sig själv?
  Konstigt tycker Aston, ett sånt här långt hål i backen har vi aldrig haft förut!
  äh, brottar ner lillfisen en sväng till...........
 
Det är riktigt ljuvligt att gå på vandring i dessa dagar, solen gassar och hoppet om att varmare tider stundar tinar sakta fram ......... men en blöt slaskig skitig vår ska passera först .......bit ihop, härda ut.........
Ibland förstår man inte hur folk tänker, om dom ens är utrustad med den funktionen ......... vi fick möte idag, eller rättare sagt det stod några längre fram på stigen och pratade när vi kom och gick, dom hade varsin hund, när jag närmar mig så har dom tydligen pratat klart, och bestämmer sig att fortsätta gå, i riktning mot mig ......... men allvarligt, dom stod vid ett kors där stigen delar sig, hur mycket hjärnkapacitet behövs det för att räkna ut att dom ska släppa förbi mig först?
Ovasett om dom eller jag har lydiga eller olydiga, snälla eller elaka hundar så är det en omöjlighet att mötas på en stig som är en linjal bred, någon måste kliva av stigen, och sjunka ner långt över knäna i snön .......DAAAHHHH   och denna någon kände inte jag för att vara idag så jag frågade helt sonika om dom inte kunde tänka sig att gå tillbaka några meter och in på nästa stig så att jag kunde passera .......... jag tackade vänligt när jag gick förbi och nämnde i förbifarten att det är svårt att mötas på så smala stigar .........sen om dom tyckte jag var en grinig prick får jag väl bjuda på .........men jag plumsar inte i snö bara för att andra går omkring med huvudet under armen ......... 
 
Lukas blir 7 månader idag, jag fick väga honom i fredags för veterinären har stängt denna vecka, vilket jag naturligtvis påpekade, helt fel att stänga den veckan vi ska ta månadsvikt!   djurskötare Ingela hade funderat vart vi tagit vägen för hon hade inte sett till oss på ett tag, nä, det är väl precis som det ska vara, att man slipper veterinärbesök, bara slinka in för en vägning då och då, och det gör vi inte lika ofta nu.
31,8 vägde det lilla livet.
Imorgon har jag ljusparty här hemma kl 18 om nån är intresserad så är det bara att slinka in!
Nä, nu ska det nog handlas lite, måste väl sno ihop nåt bakverk tills imorgon, skafferiskåpet är nyligen utstädat vilket innebär att alla torrvaror ryker och då blir det svårt att baka ....... 
ha det bra / AC
PS // kom ihåg sennenträffen på lördag vägbeskrivning


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards