Aston & Lukas

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av AnnCatrin - 6 mars 2011 22:36

Hallå!
Tänkte inte ......... men va´ f-n ........ om man har en fundering så har man .......... hörrni, det här med uppfödning, och om att vara relativt ny i gebitet........... det finns uppenbarligen flera vägar att vandra ......... men för vissa verkar den obstinata vara den enda rätta ........ höll formligen på att sätta eftermiddagskaffet i vrångstrupen när jag surfade runt på diverse bernersidor .......... vad proffsigt och förtroendeingivande att lägga upp en bild i galleriet på sina grisar ........ och namnge dom ......... och som av en händelse så har dom samma namn som en välkänd uppfödare och dennes familjemedlemmar ........slump?????? skulle inte tro det!
ja inte vet jag, men i min sinnevärld skulle jag inte ta det som en komplimang att vara förebild när några trynförsedda varelser skall namngivas .........
Ja, vad ska man säga?? vissa jobbar hårt för att skapa sig ett namn ......... ta ett tips från coatchen ....... gör om gör rätt ......... nu vet ju inte jag iofs om detta är förankrat hos de namngivna och taget som en komplimang, så kan det ju vara, och att jag blir upprörd helt utan anledning........
Men som sagt, detta är min fundering, men det som läggs upp på en hemsida må väl tålas en undran eller?
Ja, var och en är salig i sin tro och jag tror inte att detta var menat som en komplimang ........men det är ju jag det...........
Vi har ju faktiskt fått en uppmaning i klubbtidningen om att hålla en god ton i bloggar och på hemsidor ......... jag tycker faktiskt att jag blivit väldigt duktig på den fronten, jag funderar på ......... utan att pränta ner det i skrift ........så jag skickar detta vidare ut i cyberrymden .............kanske nån fler anammar detta!


I helgen har vi haft en blåsig sennenträff med en tapper liten skala ........nu står önskan om borttinad snö och barmark högt på listan!
Ni som har fejan har redan sett bilderna där men här kommer dom i repris för er som inte hänger på FB .......finns ni?????  
  Lukas & Bruce
 
"Bamse"
 

"Balou"
  Shakira
  Ulrika , Lukas & Bruce
  Puss på dig matte!

Om man inte gillar att vara med på bild så är det en fantastiskt bra idé att hänga en kamera runt halsen .......... ytterligare ett tips från coatchen!
Ikväll har det tragglats ringsekreterarregler ........... förstår fortfarande inte varför jag anmält mig till detta, men kursavgiften är erlagd så då pluggar jag väl på .......... tänkte lite fel ....eller inte alls ....... men lite kunskap har väl inte dödat nån ........ än........  
hektisk vecka står för dörren, det ska jobbas och hållas middag för arbetskamrat, tjälknöl på hjort och älg står i ugnen, hade kunnat ta med och gjort dom på jobbet ....... eller inte, med en ugnstimer på två timmar blir det ett hiskeligt springande på natten på att hålla ugnen vid liv   och hur ska jag då orka hålla en middag??
Sen ska det vara ett APT, dottern skall få en egen dag och någonstans mitt i allt detta skall det klämmas in bad av valp ....... hmmmm .........det kan ju gå hur som helst ........ förhoppningsvis utan mankemang ......... men det blir nog ett äventyr med blåsen .........A´puh, fredag kommer att komma som en befrielse, skönt att åka bort, bo på hotell, äta gott och surra lite hund med likasinnande .......... bäst att förhöra sig om djurbeståndet hos dom man pratar med ........ så att man vet vilket djur som kan bli ens namne ........ det kanske är en vanligt förekommande företeelse inom bernervärlden ......... att döpa grisiga fyrbenta efter sina vänner ........... och handen på hjärtat så var väl inte min man så poulär heller när han döpte den elaka leguanen till Lena ..........som av en händelse oxå är namnet på vår granne och mor till barnens kamrater ..........ja, men det var min man det, jag är HELT oskyldig!
ha en härlig vecka! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards