Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av AnnCatrin - 11 mars 2011 07:00

Hallå!


Nu har har veckans aktiviteter bockats av en efter en, har haft en trevlig middag här hemma på onsdagkväll, vi har tackat av goa Ingela som gått i pension och det tarvar naturligtvis en trerättersmiddag   

det bidde en förrätt med räkor, kräftstjärtar, mango, avokado, färsk koriander och sweet chilisås och till detta en skiva grekiskt lantbröd, ugnsgrillad med olivolja och vitlök.
varmrätt: tjälknöl av älg & hjort, potatisrulle med vitlök & västerbottenost och rödvinssås, blandad sallad.
till efterrätt en blåbärsrulle med kaffe.
Torsdagmorgon var det bara att inse att ytterst olägligt så hade ryggen bestämt sig för att paja ihop, lyckades kravla mig upp men det var bara att gå och lägga sig igen .......hmmmm......ogilla!   
Men eftersom ingen doktor var konsulterad så behövde jag inte följa eventuella råd, som tex att det är ytterst olämpligt att bada valp i trång duschhörna ........
ja ja, men nu var läget som sådant att veckan varit fullspäckad så det har inte varit tillfälle för det tidigare i veckan, så det var bara att bita ihop, bryta ihop och ha ont får man ta en annan vecka, när det inte är utställning   och jag har ju suttit i den där duschhörnan förut med ond rygg när Aston skulle badas .......... tänk om man ändå tänkt STOR HUND när man planerade det badrummet ........ då hade det inte blivit några duschväggar kan jag konstatera med facit i hand  
  nybadad
Lukas tyckte väl inte att det var helt nödvändigt med ett bad, men ändå lugnare än Aston, som hässjar på ordentligt i duschen, och att bli fönad var helt onödigt i Lukas sinnevärld, blåst kan du vara själv, jag kan självtorka!
Nåja, det kommer väl, jag vill inte stressa fram det och så länge han fick godis gick det bra så nästa gång får jag bada honom lagomt till middagen, då kan han få maten som godis och bli torr på kuppen!
 
Aston har iallafall förstått sambandet godis/blås, här var det premärblåsning för två år sedan ;0)
   
Nya snömängder har landat under natten, skönt att få åka bort, dit vi ska är det väl full vår och varmt och skönt hoppas jag!  
Eller inte ........... men man kan ju hoppas!
      några som tycker att det får vara nog med fotande??
ja men det blir ju lite roligare med bilder som bryter av än en aldrig sinade ström av mitt pladder  
Som tur är så är jag mycket bättre i ryggen idag, men Camilla är förvarnad om att hon kanske inte bara får agera reskamrat, ett och annat handtag som personlig assistent kan tänkas behövas oxå, men just nu känns det hyfsat, och med ett ridhus fullt av bernerfolk borde det väl gå att ragga upp en handler om det kör ihop sig, valparna går ju i egen ring samtidgt som juniorerna börjar i sin ring .......men det löser sig!
Nä, nu ska jag packa, rasta hundar och sen bär det av, Sala nästa!
trevlig helg / AC



mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards