Aston & Lukas

Alla inlägg den 8 april 2011

Av AnnCatrin - 8 april 2011 15:37

Hallå!
Dagen som började så bra med en hyfsat blå himmel och en sol som kikade fram förbyttes plötsligt i spösnö ........... japp, nog är det April alltid!       
Igår stod ju regnet som spön i backen så den stora tvagardagen av valp sköts upp till idag, men först efter att vi varit på begravning, vackert och stämningsfullt för en gammal man som kommit till sista vilan, precis som det ska vara, att man fått leva ett helt liv och vid 90 år så är det dags att komma till ro.
Jag har ingen direkt tro vid en närmare eftertanke, men jag är medlem av svenska kyrkan och kommer så att förbli även om jag inte tror på den guden, men jag förstår att det är en tröst för många att ha en tro att luta sig emot när det är jobbigt, att lägga besluten i guds händer och förlita sig på att allt löser sig till det bästa ........... i min sinnevärld funkar det inte så men ibland så kanske man skulle behöva lite förtröstan från högre ort .......... och vem vet, det sägs ju att när f-n blir gammal blir han religös ..........det kanske funkar på en hon oxå!
  Den lilla timida valpen var inte alls med på noterna när det skulle badas , jag erkänner att jag körde en fuskvariant först med ett svindyrt torrschampo på sprayflaska, men pälsen kändes bara tung och kladdig så det var bara att göra om och göra rätt, till valpskrällets stora förtret .........fullt ut ovänner kan man väl nästan påstå att vi blev...........  
För om jag är tjurig som en röd gris så kommer inte lillfisen långt efter, och tjurig var precis vad han var, och då vill jag verkligen vinna den kampen!
  jäkla särring ........... vill jag inte bada så vill jag inte, och blåst det kan du vara själv.......  
nåja, några kilo godis senare så tinade han upp, och han är inte rädd, han har bara bestämt sig för att han inte vill, och när jag till slut fick nog och röt i att nu står du still då gjorde han det ...........men försöka kan man ju alltid så kanske man slipper ........ 
  Aston Martin han kan stå still i timmar och bli blåst, för när blåsen kommer fram brukar matte vara generös med godiset .....gillaknappen!  Lite damm och elände blåste vi bort från honom oxå, tänkte för en mikrosekund slänga in även honom i duschen men med tanke på väglaget så avvaktar vi torrare tider.
Pälsen är så kort uppe på ryggen så att den står rätt upp, det må väl komma mer så småningom ??   

  sen har vi den raka motsatsen till kort päls ......... mittbena har Aston aldrig haft!
   
Godissök .......

  nybadad blåst liten förnärmad farbror   det känns ju kul att veta inför kommande utställningsplaner att den lilla fisen icke finner det nödvändigt på någe vis att utstå så onödig behandling..........   
ha en himla trevlig helg, vi ska göra dagens arbete ogjort imorgon i ett ridhus ........ är man klok eller är man lite halvt galen .......det är den stora frågan ...... 
/ AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards