Aston & Lukas

Alla inlägg den 12 april 2011

Av AnnCatrin - 12 april 2011 11:30

Hallå!
Nu tror jag det var ett tag sen jag klämde in en gnällblogg ........ eller så kanske jag gnäller hela tiden utan att vara medveten om det, vad vet jag  
men det här med våren, den är ju liksom alltid omskriven som en härlig årstid ........ håller inte med alls där jag ........ inte för fem öre, är det nån årstid som är sjukt obra så är det väl ändå denna?
Har precis kämpat mig runt elljusspåret med dom fyrbenta, är plaskblöt om fötterna och grinfärdig innan jag avverkat halva sträckan, det är som att kämpa sig fram i kvicksand, ett steg fram och två tillbaka känns det som .........   Nu undrar förstås vän av ordning varför jag ska envisas med att gå där då ......... jamän vart ska jag gå då?
Att trava runt på asfalt på dagens långsväng finns liksom inte med i min sinnevärld, och det är så sjukt irriterande att ha skogen inom räckhåll men ändå så långt bort ..... vik hädan snöelände!
........ Och till saken hör ju att hundarna springer ovanpå snön .......... det är matte barbamamma som trampar igenom..........
Och nu är det slut med att släppa ut hundar på baksidan för en period, blöt oupptorkad gräsmatta förvandlas lätt till leråker om dom får fritt spelrum, så nu väntar vi på att sista snön skall försvinna och friska vindar snabbt och effektivt torkar upp.
 
Visst finns det en längtan om varmare tider ..........
 
han har växt på sig den lilla fisen ..........

Nå, nu har jag iallafall gjort mig förtjänt av en stödvila, har sovit som en kratta på jobbet inatt, ibland sover man sött och ibland sover man inte alls .........

Möte imorgon och sen står det ledigt i kalendern ända fram till långfredagen ............ 
Imorgon kväll är det föreläsning igen, på resande tass ......... kan ju vara bra att kolla vad som gäller, innan man hinner blinka kanske man är på väg till Norge iallafall .........ingenting är någonsin säkert förrän anmälningstiderna gått ut .......... 
 
ny sommar nya förhoppningar  

och som avslutning ......... fick denna på mailen .......så sann så sann .........
 
kära gud
min önskan för sommaren 2011 är att få ett fett bankkonto och en tunn kropp,
var snäll och blanda inte ihop mina önskningar som du gjorde förra sommaren ..........Amen

Igår var humöret på topp när solen gassade men idag är det surdimma och elände och då blir dom skrivna raderna i samma anda   men tiden rullar på i en rasande takt, tänk att om nån dag skall sommardäcken på , halva april kan läggas till handlingarna och det kan faktiskt bara bli bättre!
ha det bra / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards