Aston & Lukas

Alla inlägg den 21 april 2011

Av AnnCatrin - 21 april 2011 12:30

Hallå!
  Ja då var påsken här igen då, en helg bland alla andra om ni frågar mig, men säkert mer uppskattat av dom som får lite längre ledighet, jag jobbar gärna helger och denna ger lite extra klirr i kassan så i min sinnevärld är det bara en vanlig jobbarhelg men som genererar lite extra kosing, "gillaknappen"
Sommarschemat planeras febrilt ........ det blev lite svettigt i början på juni, utställningar "ma´ett ma´ett" ( som betyder ungefär stup i kvarten) men det verkar som att det går att styra upp ......... och hussen skall iväg på några hojturer som sätter käppar i hjulet, det är ju en fördel om jag är ledig då när "hundvakten" är på utsvävningar.
Så det lutar åt att det blir lite uppdelad semester, men det får man ta om man får vara ledig när det är "skarpt läge"  
 
har haft älskade dottern hemma på besök, storebror kom förbi oxå, inte var dag nuförtiden som hela familjen är samlad, mamsen fick tillåtelse att visa sina ögonstenar, och denna gång pratar jag inte om hundarna ...........   
  Mina barn kommer alltid först, kanske inte verkar så när jag bara skriver om hundarna, men det är mitt val att inte skriva om personliga saker oavsett om det gäller familj eller jobb ........ familj har jag och jobbar gör jag, det får räcka så!
men en sak är iallfall säker att om jag inte hade det jobb jag har med dom arbetstider det är skulle det vara attans så mycket krångligare att ha hund !
Och när man kommit upp i min ålder har man förhoppningsvis lärt sig att prioritera, och att sätta sina egna behov i första rummet, det är att ha en stolthet i att göra ett bra jobb när man har arbetstid, men att koppla bort jobbet när man har fritid .........det är livskvalité !
Jag trivs med mitt jobb men skulle inte tveka en sekund om det började regna pengar att stanna hemma för gott!
Inget skall tas för givet och man kanske inte lever den dagen det är dax att gå i pension ......... eller så är pensionen avskaffad för det finns inga pengar ........  ingen får gå hem förrän dom stupar på sin post .........  
nåja, det är en framtida dags bekymmer, om man hänger med är det några år kvar att jobba, och ska man ha råd att ränna på utställningar är det nog bara att jobba på, tur att det är billigt med hotell på helger!


  stora påsktvätten !
 

liten fis jobbar på med att hålla ordning och reda, det gäller att hänga upp allt för annars ska det flyttas, och han är duktig på att knöla ihop tröjor och dylikt för att det ska bli lätt att bära!
  han bär försiktigt och inget kommer till skada .......

  .....tills den stora klunsedunsen blandar sig i........
  taadaa! lätt som en plätt kan man riva en tröja i två delar .........  
Nä, nu ska jag gå ut och fortsätta den stora saneringen, om man krattar några kvadratmeter varje dag så blir det nog gräsmatta här oxå till slut ..........  
ha en skön varm solig påsk! / AC
" att stanna upp ett ögonblick emellanåt kan vara den enda möjligheten att orka gå vidare"


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards