Aston & Lukas

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av AnnCatrin - 14 juli 2011 20:00

Hallå!
Härdsmälta i hjärnkontoret är nu nära .......... mycket konstigt händer i det här huset, mycket som man bara ruskar av sig och tänker ......hmmm........ det där var konstigt .......... men sållar in det under kategorin " jag har väl glömt var jag la den eller den grejen" men nu är det f-n för mycket ..........
jag förstår precis hur ni tänker, det är väl klart att jag lagt ifrån mig mobilen på nåt dumt ställe .......... så hade jag oxå tänkt om det inte var för att jag kan redovisa varenda minut från det jag sist använde den tills den helt plötsligt var puts väck.........
Klockan 19.40 ca ringer Angelica och undrar om jag kan hämta henne 20. 15 när hon slutar jobba,

Jag slänger en blick på klockan och tänker att eftersom hundarna ligger och sover så får dom vänta med kvällsfikat tills vi kommer tillbaka.
Jag går på toa, när jag är där så ringer den fasta telefonen, det är fru Anderholm, pratat väl kanske 5-10 minuter med henne men avbryter eftersom jag måste åka, säger medans jag har henne i luren "vart är mobilen nudå? "
Hittar den inte, tar med mig hundarna och åker och hämtar dottern.
När jag kommer hem ringer jag till mobilen som är avstängd, mobilsvar går in direkt .......... när jag skjutsade dottern så dubbelkollade jag med henne att hon verkligen ringt till mobilen och inte till den fasta .........och det finns inget samtal registrerat från henne på den fasta heller ....... hmmm ......

Så det är bara att krasst konstatera att på den lilla stunden jag var på dass så gick mobilen upp i rök .......... ett misstänksamhetens öga sneglar genast på lilla farbrorn ........... men på den korta tiden borde han bara ha hunnit burit iväg med den någonstans, vilket brukar innebära beanbagen eller direkt utanför altanen......... han kan omöjligt ha hunnit börja tugga på den oxå ?!........hus och tomt är nu finkammat, sonen har kommit och gjort samma sak, grävt i soffan, letat under buskar, jag har kollat i lådor kyl, och frys och "you name it" så har jag kollat där oxå........ har jag fått en tillfällig minnesförlust och lagt den på ett konstigt ställe så borde jag hittat den nu .......... och kompostgaller vid källartrappen utesluter nedervåningen .......
Just nu lutar det åt att den är svald ......... vilket låter helt osannolikt men det är den enda förklaringen jag kan komma upp med för stunden ......... men han är ju mer för att bära runt på grejor, tuggar det gör han när han lämnas ensam ..........
Vi får väl ta en plåt på magen oxå när det är dax för röntgen om några veckor ............
Det finns helt säkert en naturlig förklaring ............. eller så är det kanske Hjalle som spelar mig ett spratt?
Vi köpte huset av honom 1988, 9 månader senare fick han en hjärtinfarkt och dog ............. inte långt efter det var det nån som gick på övervåningen när vi satt nere och tittade på tv, oräkneliga gånger sprang man upp för vi trodde att Magnus var vaken .......... till slut blev det ett stående skämt, "nu är Hjalle här och kollar läget igen" ......... det var ingen obehaglig känsla och efter ett tag upphörde fotstegen helt.
Ja, hur som helst så har mobilen försvunnit inom loppet av några minuter, sonen är här idag igen, nu är han ute med häcksaxen ............ när han ändå letar kankse han kan snoka reda på en gympadoja som dottern helt plötsligt saknar ........ den är ju aningen större än en mobil ........... men lika dj-vla försvunnen den oxå ..........
Nu har jag blivit korsförhörd av sonen som är helt säker på att jag måste ha gjort nåt under denna tid som jag har förträngt ............ men näpp, så är det inte ..............
fortsättning följer.........
nytt simkort beställt......... igen ........och min gamla telefon får återgå i tjänst ............ denna som nu är försvunnen har ju varit på vift ett par gånger ........... jag har fattat budskapet nu, den var inte gjord för mej ............ 
Undrar om Lukas lillfarbror kör en egen variant av Björnes magasin? han hade ju ett hemligt gömfack ..........det lutar åt att det finns ett sådant här också någonstans .........det gäller bara att hitta vart .........dotterns förslag är en webbkamera monterad på skallen på Lukas .......... då kanske man hittar både det ena och det tredje som man inte ens börjat sakna?
Det är inte var man eller kvinna som har en alldeles egen sommardeckare att lösa ........... vem behöver böcker ........... ??
Snacka om dagens höjdpunk när den lilla farbrorn skall göra stora programmet ...........snabbt upplockat i en påse och sen låter man det varma bajset glida runt mellan fingrarna .........inga mobildelar hittills.............  Och varför skulle han helt plötsligt svälja en hel mobil utan att blinka????
Jag lovar att genast meddela om den kommer till rätta .......den är redan anmäld som saknad hos försäkringsbolaget .........sen den tillbringade natten i en snöhög i skogen ........har glömt att meddela att den kommit tillrätta ........... kan ju vara lite svajigt på premiefronten om jag ringer en gång till........  och den står även med på en lista på Birstacity över saknade föremål .........då var den oxå försvunnen en hel dag och då låg den i matrummet, men behagade inte ringa när jag ringde till den fast signalerna gick fram .............  
Trevligt om mitt "nya" simkort kommer imorgon .......... det är lite svårt att ringa folk för det är sonens kontaktlista som ligger på denna mobil ........... tur jag hade ett simkort i den fasta telefonen i bilen som jag kan använda .........  och en backup på datorn är ju inte heller fel, kanske ska roa mig ikväll med att försöka få över den på mobilen .............. jag får nog nöja mig med min gamla Sony Ericsson c905 .......på den är det ju iallafall bra kamera, sen att den klipper av samtalen lite hur som haver får man väl leva med ......... är det NÅN som använder mobilen till att ringa med nuförtiden??????
Att lilla farbrorn norpar både högt och lågt har vi dyrt fått erfara, men intakta eller defekta rester brukar ligga och drälla lite här och där .......... det är LITE VÄL när saker bara försvinner .......... att han skulle knata runt med en mobil OCH en Reebookdoja i kistan är väl ändå lite väl magstarkt???
A´puh! / AC
och hade jag bott på ett stort hemman skulle jag inte sagt nåt ........... men vi pratar om typ 800 m2 INHÄNGNAD tomt ..........


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards