Aston & Lukas

Alla inlägg under juli 2011

Av AnnCatrin - 7 juli 2011 16:53

Hallå!
Det blir inte alls alltid som man tänkt sig, det kan till och med bli helt tvärs om mellan varven!  
Mina fyra dagar som semesterfirare omvandlades till dygnsarbetare både mån-tis & ons-tors, både på "mitt" ställe och som gästarbetare på annan gruppbostad, så går det när man erbjuder sig att hoppa in om det krisar .........  nåja, semesterdagarna finns kvar till en annan gång och det var riktigt roligt att hoppa in i en ny miljö, men som tur är så har jag sommarvickat där 2004 så helt "off" kände jag mig inte och det mesta var sig likt, tur det! 
Och med gatufesten i full gång i stan så föll planen att vara kompledig i helgen som förväntat som ett sänke ........... samma visa varje år denna tid, det balanseras på en skör tråd när ingen vill jobba mer än vanligt ........ och vissa vill inte jobba alls .......... om man råknar bort folk i min ålder som tycker att denna vecka är en vecka bland alla andra  men då innfinner sig den lilla detaljen att folk som inte bryr sig i gatufesten har semester ......... och då är det dom som inte vill jobba som ska täcka upp .......svårt fall!
På måndagen började jag lite senare på dan så då gick det att styra upp med hundarna men igår så var det värre, men min kollega tyckte att jag kunde ta med dom, semesterlediga brukare uppskattar att mysa med lite lurv en stund ........ Aston Martin han har varit med förut och vet att när matte bygger en "hage" av bord och stolar och kompostgaller då håller man sig i den ......... så tänker INTE Lukas ........... 
   maamaa! släpp in mig!!!!!
  Aston Martin är på RÄTT sida hagen ........... Lukas var väl utanför typ 10 ggr innan jag gav upp och ringde en vän ...........
Jouren på Falkenbergsvägen ryckte ut, fru Anderholm kom i rödaste rappet och tog med den lilla rymmarfisen hem till sig, A´puh, sen kunde jag jobba i lugn och ro!
(här skulle det ligga en film men den lägger sig över texten ovan så som vanligt så får jag lägga den i ett eget inlägg)
  DANANANANANA ..........kolla på mej, jag får vara här ute jag, ta mej om du kan !
Aston var helt frustrerad, SÄG ÅT HAN MATTE! vi skulle ju vara på den här sidan!
Lugnet la sig mitt på dan när hundarna var hemskjutsade, .............. dom kom hem vid tvåsnåret och hussen kommer hem vid fyra, inget synd om dom alls med andra ord!
Jag föredrar att åka på jobbet utan hundar, vilket jag alltid gör annars, men blir det kris så blir det!


För att släcka eventuell nyfikenhet kan jag tala om att det lösenordskyddade inlägget före detta innehåller filmer, lite avrostning av Aston Martin som ska ringspringa på söndag, men det finns ingen anledning att chocka mina läsare med sånt spektakel   
Nä, nu ska jag frissa lite tassar, det blir lätt kaos när trimbordet kommer fram, "Jag oxå" tycker Lukas och försöker hoppa upp när Aston redan står där ............. ja ni ser, det är som vanligt här på Bågevägen ...........full rulle, vila får man göra när man stängt ögonen för gott!
Ha det skönt i solen, hoppas den bestämt sig för att hänga kvar ett tag! / AC

Av AnnCatrin - 7 juli 2011 16:30


 DANANANANANA ..........kolla på mej, jag får vara här ute jag, ta mej om du kan !

Av AnnCatrin - 5 juli 2011 18:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av AnnCatrin - 2 juli 2011 11:35

Hallå!
ja, det blev en kort semesterstängning   men när man måste ta tag i lite hushållsnära tjänster så är det lätt att fastna vid tangentbordet, det blir liasom högprioriterat .........  
Lilla farbrorn blev 11 månader igår, idag är det prick en månad kvar till den stora nagelbitardagen ......... RÖNTGEN ........... jag tror inte jag är ensam om att tycka att det är både spännande och läskigt, så länge man inte har gjort den kan det vara hur som helst ........ det blir liksom så definitivt när dom väl ligger där med benen i luften.


 
Lukas är min 5:e berner och jag kan utan att överdriva säga att han har det ljuvligaste temperamentet av dom alla, det är fascinerande att se hur olika individerna kan vara även om dom tillhör samma ras.
Lukas skulle bli en perfekt vårdhund, han kan sitta i evigheter tryckt tätt intill bara någon klappar på honom, han är lugn och trygg i sitt sätt, det finns inga funderingar om att inte släppa fram små barn eller stappliga gamla till honom, han står lugnt och fint och låter dom klappa.. 
Kontrasten till duracellen är uppenbar, han har inga skrupler, han blir så till sig om nån visar intresse så han välter dom i pur lycka ...........   



  11 månader 40,7 kg ......... liten men naggande god! Fördelen med att vara av den mindre modellen är att ingen ranglig fulålder infinner sig ............ sträcker han på sig så ser det helt ok ut, i avslappnat tillstånd ser han ut som en trött gammal ardenner nu när pälsen är väck med pusta.
Vi får sikta framåt, till rasspecialen här i oktober förväntar jag mig att pälsen kommit en bit på väg   


  det gick fort som tusan att få hem trimbordet, jag är faktiskt positivt överraskad över Aston Martins avslappnade inställning till det hela, Lukas han hoppade upp själv, BRA DÄR! räcker att baxa upp en !
Så nu borstas det hejvilt, vare sig man vill det eller inte så släpper småpojkslockarna och då är det väl lika bra att hjälpa dom på traven, i min sinnevärld kommer den nya pälsen fortare då, hoppas kan man göra iallafall!
  Hussen drog iväg på en hojhelg igår .........det var lite tveksamheter för det var inte nådigt vad det vräkte ner, men han bet ihop och drog på regnstället och iväg det bar ........ och än har han inte kommit tillbaka så han har nog sovit i Ö-vik inatt.
Tror det var Vilhelmina natten som kommer, regnet skulle ju dra norrut så vi får hoppas på lite uppehåll för dom som färdas utan tak över huvudet.
På långturer tar han min bästa Bob .............. efter Baltic run rundan ska han få flytta tillbaka fotpinnarna, det börjar bli dax att ta en tur!


klicka på länken för FILM:
Nästa sommar är det ett stort event här, hussen är den med orange huvtröja som sticker fram!
HÖG LJUDNIVÅ PÅ REKOMENDERAS!
Det är inspelat i omgångar så han har både långgaffeln och min Bob om nån blir förvirrad   
Läs om det här!



 


Hundvakt ordnad till den veckan när hussen är borta i Baltic, Lukas hos Tuffa & Kliff och mormor får tampas med Aston.
Jag chansade och slängde in om timsemester och vikarie fanns så då blev det bara en eftermiddag/ natt som jag behöver hjälp, ev en natt till om inte dottern vill sova här, det löser sig!
Nä, nu ska jag ta och sätta fart med både det ena och det andra, RUT, vart är du när jag behöver dig som mest????
ha det bra / AC
ps ......... jag har fixat tid hos sjukgymnasten ............ HUA, låter ju som gymnastik, mitt värsta ämne någonsin .......... hoppas det inte inkluderar sockeplast och dräkt med volanger ............ fast volanger har jag ju fast monterat nuförtiden ..........  


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards