Aston & Lukas

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av AnnCatrin - 6 augusti 2011 11:30

Hallå!

Undersöknings datumVeterinär / KlinikResultat
2011-08-02Veterinärhuset Södra Berget AB      HD grad A                    
2011-08-02Veterinärhuset Södra Berget AB      ED ua (0)                    


Bästa möjliga resultat, jo man tackar!!!!!!!

Ucsh vad jobbigt det är att gå och vänta, även om veterinären "som inte får säga nåt" ändå dristade sig till en kommentar typ " så där såg min hunds plåtar ut oxå och han har A-höfter" ............   så vill man ändå ha det svart på vitt ( eller svart på grönt går bra oxå! ) det tog över en timme bara att få till plåten på höfterna så det är fantastiskt roligt med ett klockrent resultat.

Stort grattis till uppfödarna oxå! König & Linnéa på Doremis kennel och stort grattis till Björn Magnusson på Kronblommas kennel som har Lukas pappa Iago.
Jag måste säga att jag är ödmjukt tacksam över detta resultat, jag har haft "tur" med mina bernerbjörnar, av 5 stycken så är det bara Aston som har en neslig etta på ett framben, övriga har travat runt på prima ben runt om!

Nu ska han få fortsätta att växa, för några centimeter till får han nog lägga på sig   
Och vi ska lägga lite krut på att muskla upp bakstället och få lite kraft i rörelserna ........pilutta olyckskorparna som trodde att han var utåtvriden ända uppifrån höften ........... det är bara tassarna !


 
jag skulle vilja göra MH oxå men det är svårt att få plats på nån brukshundsklubb i höst, vi får satsa på vårkanten istället. 


 

Vår påbörjade bana som vattentraskare i havsbrynet fick en oönskad konsekvens .........när vi for hem på torsdag så kliade det på benen så jag var nära att stanna bilen på motorvägen och hoppa ut och skrika ........... den biten brukar fru Anderholm stå för, jag blir aldrig myggbiten och henne håller dom på att äta upp .......... men hon är ju en liten badkruka så hon var inte så mycket i vattnet, men jag och Lukas gick fram och tillbaka ganska länge, Kliff har samma åsikt som sin matte, varför gå fram och tillbaka i vattnet när man kan stå på stranden och titta på?
På torsdagkväll hade vi utställningsmöte och allt var som vanligt, på natten vaknar jag av att det började klia och sen spred det sig över hela benen .......... usch vad obehagligt att veta att det är parasiter som kryper in i huden och dör, det är det som ger klåda.  
badklåda 
Som tur är så verkar Lukas helt oberörd, det står i tidningen idag att det har varit flera stränder runt kusten här som drabbats av detta,  det är bara att härda ut den vecka det ska ta för klådan att lägga sig.

    På onsdagen fick Aston & Tuffa hänga med till stranden oxå ............ det var väl för att jag var i vattnet två dagar i rad som det blev så illa med kusarna, om onsdagen blötte minsann fru Anderholm inte ner sina porslinstår, hon gjorde ju ett försök på torsdagen att gå med Kliff .......... svårt att säga vem som gav upp först men snabtt gick det   
hela gänget!
    Tuffa blir uppvaktad av Lukas och Aston ♥

Vädret till veckan är väl inte precis det man hade önskat, men på onsdag bär det av till Byske, längtar!
Nu har det slutat ösa ner regn så lilla farbrorn och jag ska gå på vandring, jag med ett fånigt flin på läpparna medans han travar på som vanligt på sina fyra prima friska ben!
trevlig helg! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards