Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Skallebank 15/9

Av AnnCatrin - 15 september 2011 18:26

Hallå!
Miserabelt på Bågevägen, dag 2 med skallebank är inte speciellt trevligt!
Kanske dags att införskaffa nya glasögon istället för dom som blev valpleksak för snart ett år sedan   ..... helt klart så är det mer ont i skallen och tätare migrän nu för tiden .......och det börjar bli mörkt att köra bil med solbrillerna på, dom enda fungerande glasen med styrka i nuförtiden.
Även läsglasögonen gav upp här om dagen, ena skalmen trillade av pinn så ett optikerbesök är av största vikt!
Masade mig iväg mot skogen på förmiddagen, hundarna måste ju ha sitt trots mattens okuranta tillstånd ....... och som vanligt när man tänker sig en kortare runda så blir det en räjäl sväng när man väl fått fart på taxbenen ( mina) bernerbenen dom trummar på i alla väder!
Lite regn och ganska kraftig blåst men det är som sagt härligt bara man kommit en bit!
       Gick en runda vi inte gått på ett tag för i den skogen bor det stora fåglar, typ höns, som hade ungar i somras som vi snubblade över, tror ni inte det låg en "höna" inte så långt från stigen, man håller ju på att få hjärtstillestånd när dom flaxar upp och iväg!
Men uppenbarligten ruvar denna skog på andra spännande saker oxå ......
   HA! dom finns i min skog oxå .... och har säkert funnits där jämnt, men nu har man ju gått kursen och vet hur dom ser ut!  
Men eftersom jag inte är som alla andra så fick dom stå kvar, iddes inte kånka runt på en bajspåse eftersom dessa låg i början på skogsvandringen!
Det räcker med att veta att dom finns och att jag kan hitta dom!







   Lukas busfarbror, han blir som förbytt i skogen, Aston Martin orkar inte hålla hans tempo, han har insett att han inte hinner ikapp, bättre att hänga med matte, det kan ju vankas godis!
För några veckor sedan slog blixten ner i en hög tall, attans om man kommit och gått då när flera meters stickor kom vinande, en del står på högkant nedborrade i mossan, otroligt vilka krafter som släpps loss i ett åskoväder, den har inte klyvt tallen utan det är en djup skåra längst hela stammen, faschinerande!







 Massa gula svampar i skogen som inte är kantareller, irriterande!
 Kände mig mycket nöjd när jag kom hem att vi varit ute på en rejäl runda, så resten av dagen har tillbringats i soffan görandes ingenting, sällskap fick jag i andra soffhörnet av finaste dottern, hon somnade visst hon oxå  
Nu ska jag kolla på Timrås premiärmatch, dom har redan ett mål i baken så nån strålande början är det väl inte direkt  
Tur jag är ledig två dagar till, mer än två dagar brukar inte skallebanken sitta i så imorgon borde jag vara på banan igen  
ha det bra / AC  
  

 
 
Camilla

Camilla

15 september 2011 19:45

haha ... han far då runt som en vezzla Lukas .. han ser ju så rolig ut då han tittar fram på det där viset.
Ja, herregud vilka "flisor" det blev av den åsknallen... vilken jädrans tur att ingen människa råkade passera där just då .. det hade inte gått bra.
Hoppas skallebanken ger med sig nu.
Höres
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards