Aston & Lukas

Alla inlägg den 9 november 2011

Av AnnCatrin - 9 november 2011 08:58

Hallå!

Ja, varför ska man skriva nya bloggar när man kan kopiera föregående? Vi har fått en CHAMPIONhund IGEN!
Sötaste "Tutan" Bernerdalens Irish Coffee har tagit sina tre första pris       på en vecka, WHOW! bra jobbat!
Eftersom jag var ledig så hängde jag med och kollade in bedriften, tur som några tokar hade vi med vädret, det kunde ju varit spösnö och hällregn oxå!



Tutan har lite samma tag som Lukas för sig ........."nä, jag tänker inte se bra ut på kort, pilutta er! "
Men hon är söt ändå men hon kan bättre än så här!     
Tutan fick söka upp spårstarten själv vilket ingår i dom nya reglerna som kommer efter nyår, vilket inte var några som helst problem.



Bernerdalens E´de Bruce "Busen" gick oxå spår och tog ett första pris, duktig pojke, även han sökte upp starten själv.




Och även Figo klarade detta galant, både uppsök och ett första pris, duktiga hundar!!!!



Nu blev ju vi i publiken en aningens distraherade på Figos spår ........................det gick bara inte att gå förbi ett hav av trattisar  dom bara måste plockas!



två fulla påsar på ett liten ögonblick och alla fick följa med mig hem!   
Ja, så ni inser ju vad detta betyder, vi har en CHAMPIONmiddag att se fram emot ......................hua, undrar om man ska ringa VC och få några sobril utskrivna ........................man vet ju inte vart gränsen går för hur mycket galenskap man orkar med!   

Putte fick inte gå nåt spår, han gick med oss och fick se sin matte försvinna in i skogen när vi blev fast vid svamparna!


 


MALLIG! Jag tycker SÅÅÅÅÅÅ synd om Ulrika för så fort det händer nåt kul så bryter hennes allergi ut ..............................tråkigt. men jag tror nog att hon var lite glad ändå trots att tårana sprutade    
 
   


MEEN! ULRIKA! en CHAMPIONhund med tussar på tassarna, HUA!  
Tror jag genast måste gå ett varv med saxen på mina egna ögonstenar kom jag just på!

Domare för dagen Birger Bylund, alltid lika trevlig!
När vi satt och FIKADE och hade genomgång så kom Birgers fru hem, " är det glada gänget som är här! " ........................jag tänk, den stämpeln kan vi leva med! 
Det löste sig med spår för oss denna vecka, jag hade ju bara fått ett, men jag kunde byta dag till torsdag så då ska båda grabbarna få gå varsitt spår.
När man går träningsspår så kan ju domaren prata fritt och ge tips efter vägen, vi har mycket kvar att lära!
Det ger dåligt med poäng att tävla i viltspår jämfört med annat vad det gäller årets arbetande hund, hade det gett högre poäng då hade jag nog jobbat på för att dra in fler första pris, nu känns det som bortkastade pengar, vi spar tävlingsspåren till våren!
Man vet aldrig, rätt vad det är så kanske vi är med på ett fast prov, då tävlar man mot andra, spännande!



Tänk att det ska vara så omöjligt att få denna lilla farbror att STÅÅ!  Men han har ju ett fantastiskt vackert huvud kan jag helt opartiskt tycka så då får det bli huvudbilder!  
Nä,  nu ska jag försöka hitta igen originalfärgen på golven här i huset, blir nog både dammsugning och svabbning BIG TIME för att det ska lyckas .....................Attans att man inte bara får göra roliga saker! 
Ha det bra // AC 
  


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards