Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

fotoskolan fortsätter 23/11

Av AnnCatrin - 23 november 2011 13:45

Hallå!
Igår var det en sån där surmulen dag, det var som om nån dragit en blöt kall yllefilt över tillvaron, men idag så var solen på G igen, fast några envisa moln hängde lika lågt som solen så vi begav oss på vandring utan kamera, men som av en händelse så tittade den fram  så vi genade lite och pinnande hem efter kameran, för om jag någonsin ska få nån kläm på det här med inställningar så är det bara att träna träna träna ........

Stuvade in hundarna i bilen och så begav vi oss mot öppna ytor, det är sjukt svårt att få skärpan där jag vill ha den när det är massa buskar, gräs och annat i vägen när vi är i skogen.
Men innan vi var framme och på plats så var solen väck med pusta igen, nåväl, det går ju att fota utan sol oxå, huvudsaken att man har med sig rörliga objekt  
           
tjohooo ...................undrar vem som är i luften hela tiden???
Det blev lite skärrat för en sekund när dom drog i väg i 180 mot kajkanten ......................... inbromsning i sista sekund är verkligen en underdrift  
   
Lite sent på året för ett dopp, och åker dom i det iskalla vattnet är det lätt att dom får panik, hur får man dom att simma åt rätt håll där kajkanten tar slut och det går att ta sig upp? HUA!
     
Ner och känna på vattnet var visst ett måste, och det tog ju inte många sekunder för liten farbror att plurra, det blev visst väldigt djupt på en gång!
Och då ser man att det finns ingen logik i hur man tar sig upp ur vattnet, att klättra upp för glashala stenar tyckte han var en bra idé, inte vända och gå upp samma väg som han gick i ...........  och hade inte jag klättrat fram och grabbat tag i nackskinnet hade han nog hängt kvar där än, lillgubben!
Ja, snabbt kan det gå, att olyckan är framme, bada i slutet på November är väl ändå aningens onödigt!
          
     Synd på solen men vi åker dit en annan solig dag och tränar vidare! Nu hade vi hela stället för oss själva, sommartid brukar det drälla av husbilar här.
     
Att vara "lillebror" till Aston Martin kan inte vara lätt alla gånger   säkert lika nervpirrande som att simma i hajrika vatten ...........han vet aldrig när attacken kommer ......................................... eller det vet han nog egentligen, inte många lugna minuter   men det är trötta nöjda hundar när man kommer hem ...........en var väl bara lite onödigt blöt idag!
ha det bra / AC    

 
 
Ingen bild

angelica

23 november 2011 15:48

på bilden längst ner ser man hur lukas tänker "ooh noooo!!"

 
Ingen bild

Lisa

23 november 2011 17:46

Nämen nu får du byta typsnitt, jag blir ju sjösjuk AC!!

AnnCatrin

23 november 2011 17:51

haha, jag fick lite panik där ett tag, hittade inget som passade och man måste publicera för att se hur det nya typsnittet ser ut, vore ju bättre om man kunde leka lite i smyg *asg*

 
Camilla

Camilla

23 november 2011 18:56

Ojoj ... var bland det första jag tänkte på då jag såg var du hade varit med hundarna !!! vilken himla tur att dom inte for över kajkanten iallafall utan att Lukas dopade sig från mer trygga höjder .. fina bilder blir det trots surmulen grå dag .. tycker det är riktigt gråkallt ute och jag som är ute jämt på jobbet med dom stackarns barnen, till och med jg vill in numera efter en stund.
Jag tror Lukas har utvecklat ögon i nacken, han är nog alltid beredd.
Höres Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards