Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

underbart är kort 30/11

Av AnnCatrin - 30 november 2011 18:15

Hallå!
Ja, allting har ett slut ........så som ledighet .......nästan två veckor av lata dagar borträknat ett dygnspass är nu till ända, nu ska det jobbas och jobbas hela helgen med en liten mjukstart imorgon med ett kortpass ........men sen så till veckan är ordningen återställd, bara ett ynkas kortpass att avverka   
Jag säger det igen, jag skulle icke ha några problem med att vara hemma på heltid ........om jag fick betalt .................. är ju trots allt tacksam för att ha ett jobb att gå till, det är inte alla förunnat!
Och den fina rena snön är oxå ett minne blott, vaknade till ett slagregn med hagel ......tillbaka på ruta ett ..........slask och smuts och elände  
Eftersom inget kan ändra tingens ordning så är det bara att gilla läget att vi lever med fyra årstider, och då vill jag ha vitt och rent nu och det med basta!
Ställde in mig på en dag där man knappt kan sticka näsan utanför dörren men se solen kom minsann och lättade upp det tunga sinnet över regneländet.
Detr var bara att stuva in dom fyrbenta i bilen och dra iväg på ett litet äventyr.



Gissa platsen!

Det är faktiskt INTE normalt att foto bilder som kan misstagas för sommarbilder så här på novembers sista dag.
Solen står så sjukt lågt att det vara bara halva stranden som låg i sol, och en bit bort på den soliga delen var det massa änder så dit gick vi inte.
Mardrömmen är ju att nån fågel inte kan flyga och blir ofrivillig lekkamrat till hundarna.
  



 


 Hundarna flög som vanligt som skållade troll ...........här är det långgrunt så det blir inget ofivilligt dopp, då måste dom ut en bra bit!

Det är ju så varmt i luften så det känns inte som att man behöver neka dom att vara i vattnet ..........och skulle det ha varit så så hade jag nog inte valt att åka till havet!  



 



Det blir liksom lite extra när man tar bilen och åker iväg, hundarna är förväntasfulla och det är kul men nya platser ....................nu är ju denna plats inte så ny för mej ........Bergafjärden .......................här har vi stått uppställd många somrar med husvagn .................. men för hundarna var det nytt!   
Tur man ska jobba så man får vila från kameraeländet, jag blir lätt besatt av perfektion när jag håller på med nåt ( icke hushållsnära tjänster, ROLIGA SAKER ) och just nu känns det som att ju mer jag försöker desto sämre blir det .........................skärpan och jag är inte på samma planhalva .......eller ens i samma kommun ...................... 

han är fotogenisk den lilla farbrorn ...................kan han bara lära sig att sträcka på köttbullekroppen så blir det nog riktigt bra .....................

snodde denna bild på fejan ........................för liten hund eller för stor ställning? ser ju inte helt rätt ut om man säger så, men man kanske ska spänna fast den lilla farbrorn på en dylik tingest för att få till en ok ståbild?   
Nåja, det blir nog bra vad det lider, han får stå på tillväxt, 16 månader imorgon .................... en fantastisk hund, vi önskar oss ett bra påskjut och drive i bakstället av tomten, det kanske funkar?  
Jag har ju fått mycket tips om hur vi ska träna men handen på hjärtat så har jag inte lagt så stor vikt vid detta " problem" .........han är fortfarande väldigt ung och så viktigt är det inte med utställning så att jag måste tokträna en unghund .......................jag återkommer i frågan om jag skulle börjat träna honom tidigare när han vuxit klart och är en snygging i sina bästa år vid typ fyraårsåldern ......................    
I väntan på snön så får man kolla på skidskytte på dumburken, jag vill helt allvarligt prova att åka skidor med hundarna, jag har ju kanonfina milslånga spår bara runt knuten ....................... så nu växlar vi fritidssysselsättning Maria! komsi komsi snön! 
ha det bra / AC
    

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

30 november 2011 23:49

Men??? Jag skulle just skriva "Avundsjuk, jag är så avundsjuuuk......" men det behövdes ju inte längre. Snön var borta?
Aj då!
Men riktigt fina sommarbilder har du fått till i alla fall ;-)
Sv. Tack för grattiset. Det är så sant, det du säger. Dom bästa tipsen, får man av folk med stor vana. Som en bra domare. Honom ska jag vara rädd om ;-)
Allt gott, ses snart igen, eller?
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards