Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

trälig tid 6/12

Av AnnCatrin - 6 december 2011 15:30

Hallå!
Inget nytt under solen som saliga svärmor skulle ha sagt, det drar ihop sig för äventyr mot helgen, har velat fram och åter om jag verkligen ska släpa med mig hunden, men vad f-n, jag har ju betalat 400 riksdaler så när som på en femma så då får han väl följa då!  
 
Vi håller tummarna för att minusgraderna är här för att stanna, känns lönlöst att bada hund annars   isgatorna vi halkar runt på nu kunde jag gott ha varit utan, hellre några decimeter snö!
Det är ju på gränsen till deprimerande detta eviga mörker!
I vilket fall som helst så ska det bli trevligt med en liten minisemester i fru Anderholms sällskap, vi drar ju mot el Stockholmo redan på lördag förmiddag, bäst att ta till marginal så att vi vet att vi är på plats på söndagmorgon!
Vi ska bo på Connect hotell Stockholm, 250 meter från utställningen, lagomt avstånd!

Vi tränar oförtrutet vidare på projektet, båda hundarna på samma bild ...........................  hade jag haft det "lilla" objektivet hade jag hunnit med mig här, nu var jag tvungen att backa så långt att lilla frabrorn hann börja röra på sig, dom stod väldigt fint sekunden före! 
     fjantigt lite snö har det kommit under natten.

Idag låg dom i brevlådan, CHAMPIONATdiplomen, så nu blir det till att handla ramar och hitta bästa platsen att hänga upp dom på!
 
det står skrivit i stjärnorna om man någonsin får ett sånt här trevligt brev på posten igen!
Om nån undrar så är bilderna ett montage    men det skulle vara en idé för kennelklubben att man fick skicka in en bild på sin hund och ha den som bakgrund! 

Det blir en annorlunda jul i år oxå, ifjol var vi ju hos modern efter att att varit här hemma i alla tider, i år jobbar jag 9-20 på julafton så då får det bli lilla julafton med barn och moder kvällen före, en god middag får det bli, julmaten spar vi till julafton, det är inte mycket som lockar mej på den fronten nu för tiden!
Hockey på tv:n ikväll, maken ska åka och se den live, vi kan väl hoppas att dom är inne i ett stim av 3-poängare ..................ligga sist i tabellen kan väl nåt annat lag göra!   heja Timrå, nu skärper ni till er!!
ha det bra // AC 




 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 december 2011 16:17

Vad kul! Då ses vi i den stora staden. Skönt att bo så nära utställningsplatsen.
Åh, vilka fina DIPLOM!!!
Kör försiktigt.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

6 december 2011 17:41

Du, det är ömsesidigt !!! tycker det ska bli riktigt nice med en minisemester så här inför julen med frun ;O).
Skönt att komma ner på lördagen och dessutom bo så nära.
Som sagt, riktigt trevligt ska det bli.
Det vore kanske en grej att be SKK om ... det är ju inte någe speciellt svårt egentligen att få in en bild så där i bakgrunden ... ser ju riktit proffsigt ut.
Höres
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Lowe & Madde Wirth

Lowe & Madde Wirth

8 december 2011 11:12

läs artikeln i expressen om vargen

http://www.taxar.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards