Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

helg i storstan 12/12

Av AnnCatrin - 12 december 2011 22:30

Hallå!
Ja då var helgen avverkad då, vi ruskar av oss gliringarna om att vi måste bo på hotell och inte kliver upp mitt i natten .............................. den dagen kommer aldrig att komma på denna delen av året att jag kör Stockholm tur och retur samma dygn, även fast man sovit gott i sköna hotellsängar så är hemresan en prövning,  
Fy attan när det är mörkt och man har möte hela tiden så man bara kan hitta vägen med hjälp av halvljuset, och det har en hel del övrigt att önska på Volvon! 
Trött som en jag vet inte vad blir man av att sitta och stirra som det känns i blindo och dom förbenade vajerräckena är inte trevliga. 
Och alla kör ju som om dom stulit bilen så det var svårt att få häng på några baklysen att följa, men till slut så hamnade vi bakom en långtradare som höll bra fart och hade trevliga lampor som lyste betryggande, USCH vad jag inte gillar att köra i mörker! 
Det är stor skillnad sommartid, då kan jag lätt köra 30-40 mil tur och retur när det är ljust, men jag har ett uselt mörkerseende.
Men kör man inte så fort så kör man ekonomiskt, fram och tillbaka på en tank tycker jag är godkänt för pansarvagnen, 0,83 liter drog den, kände att jag ville påpeka det för någon tror bestämt att min bil drar över litern på långkörning  
Av den klass 2 varning det flaggades för i veckoslutet så blev det icke som förväntat, snö i drivor byttes mot regn och höga vattenstånd .....................hmmm   ur led är tiden!
Det var aningen besvärligt för dom som for söderut på fredagen men om lördan´ var det lugnt.
Vi kom ner till mässan vid 15.30, gick in med packningen och drog ett varv runt alla försäljare.
Sen till hotellet som låg nära men det blir nog ingen fler visit där.
Med alla förhållningsregler dom hade för oss med hund så är det väl enklare att inte ta emot hundar?
Det blir ju väldigt problematiskt att få i sig nån mat när hunden inte får lämnas ensam på rummet,  Men vem ska kolla det??
Sen måste man hänga upp en skylt att det fanns hund på rummet, VARFÖR? jag är ju på rummet eftersom hunden inte får lämnas, vill nån komma in får dom väl knacka, är det ingen som öppnar går man väl inte in oavsett om det finns hund eller inte?
Restaurangen på hotellet öppnade 18.00, 40 minuter senare hade dom slut på den enda kötträtt huset hade att erbjuda, en ryggbiff med pot.gratäng för 179 riksdaler, sen fanns det typ hamburgare för 155 riksdaler eller mos och köttbullar för en hundring ........SKULLE INTE TRO DET!  
Vi fick tips på en italiensk kvarterskrog, mumsig plankstek för 139 kronor kändes som värsta fyndet, och en stor stark för 44 kr,   på hotellet ville dom ha 63 kr för samma mängd .......HUTLÖST!!!
Nöjda och mätta & belåtna låg vid nedbäddade vid 22-snåret och skänkte en tanke av medlidande till er som skulle kliva upp 02.30   
Vi kommer att fortsätta att lägga en slant på att komma fram en dag före vintertid, det är värt varenda krona!
Ja, och hur gick det då för våra fyrbenta ? blått är flott och det blev ett VERY GOOD för både Aston och Kliff.
Inte så mycket att orda om kritiken, den är väl ganska rättvis ändå!
     

Han har i vanlig ordning ställt sig väldigt långt bak med bakbenen, men det var inte det ensamt som fällde avgörandet, han behöver bli fastare i rörelse vilket jag är väl medveten om, det som är viktigt är väl att man kan se sin hunds fördelar OCH fel och ta det för vad det är det här med utställning, en kul grej i trevliga människors sällskap!
Astons kritik :
Mycket stor maskulin hane
Något flat skalle
Utmärkt nosparti
Något öppna läppar
Utmärkt hals och överlinje
Något kort kors
Lång i ländparti
Utmärkta vinklar fram
Lite knappt bak
Kraftig benstomme
Skulle vara fastare i rörelse
Bra päls och temperament
Domare Lisbeth Utke Ramsing 


 
Kliff


   
Kliff fick vara med i uppfödargrupp med Lena som handler   dom skötte sig bra och gruppen blev trea.
Dagens överraskning stod denna kille för:
 
Bernerdalens Jackpot, överraskningen var väl inte att han kammade hem vinst i juniorklass och blev Nordisk juniorvinnare, näpp 10 månader gammal knäppte han alla stora pojkar och farbröder på näsan och blev bästa hanhund, han har ett passande namn den killen!   Stort grattis till Lisa och Jörgen !!!!!!
       Och som om inte det skulle räcka för kennel Bernerdalen så gick Filippa och blev bästa tik  
   
    BIR Bernerdalens Filippa K BIM Bernerdalens Jackpot  STORT GRATTIS!!!!!   
här kommer lite blandade bilder, usel kvalité som vanligt inomhus, men det är bara att gilla läget för bilder vill man ju ha oavsett hur usel dom än blir    
 
 syster Loppan, Doremis Lollipop KID

Lukas morfar Doremis Ubbefin, den enda av championhanarna som placerade sig i bästa hanhund, som fyra.

Bosse och Kaj .......Bosse är hunden   ( alla är ju inte insnöad i bernervärlden som läser min blogg   )
    
    Sara och Jima

Busbulle med matte

en Björnlidens C-junior ( kommer inte ihåg namnet)
 
Tutan först i kön av Juniortikarna

Busen, bernerdalens E de Bruce  
Ja, nu går vi till vintervila vad det gäller utställningar, möjligtvis Sala i mars, vi får se!
Det har snöat idag men nu ikväll har det slagit över till regn, tröstlöst!
Ha en bra tid trots att julstök står på programmet, själv har jag fått svårartad julfobi och vill bara att den ska vara över, men nån tomte ska väl få titta fram,
julen är "on hold" i detta hus,
skall återuppta traditionerna om och när jag får barnbarn    
För några veckor sedan höll ju Lukas på att åka över en kajkant, HUA! idag hände det en annan berner, en timme låg han i det iskalla vattnet för han simmade in under kajen istället för jäms med .......vilken mardröm som fick ett lyckligt slut, USCH vad fort det kan gå att olyckan är framme och vem trodde att dom kan hamna UNDER kajen??
Se filmen om hans räddning här 
//
AC

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 december 2011 22:51

Hej
Vi hade det riktigt bra på Infra City Scandic, tog ca 20 min till mässhallen. Bodde gratis denna gång eftersom vi fick bilinbrott förra gången vi bodde där ;-) Satan i gatan vad snygg du är på kortet där du står med busbullen, skitsnygga kläder och kängor. Excellent med CK och cert får du av mej.
Kramen

http://www.annerotts.se

 
Ingen bild

Anne-lie

12 december 2011 23:04

Hej igen !
Ringklockan våran är trasig så du måste knacka :-) inte lätt att veta men har glömt att sätta upp en lapp :-( Lotten ligger och väntar så det är ingen fara. Kram

 
Emelie

Emelie

12 december 2011 23:59

Finfina bilder och lite info för mig som var där men hade noll koll ;-o Tusen tack för bilderna!!! Kram och jag lurar också på Sala...så vi ses väl där då!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carin o kelly

13 december 2011 18:41

Tänk att man måste leta sig fram för att se kliffe
ns resultat, antar att Camilla slocknade i bilen o sover fortfarande ASG
KJAMKJAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards