Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

valpmys 6/2

Av AnnCatrin - 7 februari 2012 12:31

Hallå!
Då var det ny månad då, den som kan vara extremt snöfylld ........ men sen så, bara den passerat så är det plötsligt mars och då händer det grejor ................ visst kan det komma kopiösa mängder då oxå men man ser ändå slutet på vintern närma sig.
Vi plumsar runt om dagarna, det verkar bara vara en krake till som går vår väg, så det lär ju dröja innan det blir en upptrampad autostrada   

 
Annars inget nytt under solen, finns inte så mycket att skriva om, fettkampen fortskrider efter den utstakade vägen, det svåraste är att inte ställa sig på vågen, har bestämt mig för att inte väga mig hemma.   träningen gör framsteg oxå .......och ONT    .........hua vad ont det kan göra i diverse kroppsdelar som fått börja jobba på gamla dagar ....... men nu måste man trimma kroppshyddan om man ska jobba till man är 75 pannor, jag hoppas att herr Reinfeldt har tänkt sig göra detsamma ........................ nån som tror på det?
Har man ett tungsamt jobb så kan man skola om sig där någonstans mellan 65 och 70 till ett lättsammare yrke, det låter ju alldeles strålande!
Inte nog med att man måste hålla kroppen i trim, man måste lägga undan pengar för framtida studier oxå för möjligheten att ta studielån försvinner innan man fyllt 55 ............... 
Jaja, det blir som det blir med det, det löser sig med skridskor bara isen lagt sig, man får väl börja spela på lotto eller nåt, eller kanske postkodmiljonären, det verkar vara bara jag typ som inte är med där  
Igår tog vi oss en heldag i Ljusdal, där finns det 10 ljuvliga krabater att gosa med på Bernerdalens kennel.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Dom hann både sova, äta, sova lite till och busa medans vi var där, finns det nåt ljuvligare än att borra in näsan i en trind valpmage och känna valplukten?  


En helt ok vecka som vanligt schemamässigt, ledig till torsdag och sen lite helgjobb.
Nä, lite hushållsnära tjänster skulle man kanske ta tag i?
ha en bra vecka! // AC
 

 
 
Camilla

Camilla

7 februari 2012 17:32

Ser att ni varit i skogen ... Johan är helt säker på att Kliff kände lukten av Lukas idag då dom var bortöver er och åkte skidor .. Han hade börjat spåra som bara sjutton helt plötsligt och till slut hittat en kissfläck som han inspekterade mycket noga ;O).
Ja, vilken härlig dag vi fick igår .. det är ju tur man inte sitter med tio själv, för då skulle jag inte få ett dugg gjort ... suttit på golvet och gosat i 8 veckor ... ojoj, va mycket man skulle måsta ta igen sedan ;O)
Tjingtjing
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malin Lindh

7 februari 2012 19:41

Men ojojoj så gulligt , blir lite avis å se att ni snusat på valpar =)) är en helt underbar känsla och lukt=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards