Aston & Lukas

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av AnnCatrin - 17 februari 2012 21:30

Hallå! Tänk att man uppnått den åldern när man förfasar sig över alla nymodigheter och inte förstår vad det nya ska tillföra.     
 

HEN ..........hon & han är numera passé, barn skall uppfostras könsneutralt och det finns föräldrar som vägrar uppge könet på sitt barn, döper det könsneutralt och varvar klänning med byxa för att förvilla omgivningen ...................allt för att barnet ska få en icke könsinriktad uppväxt ......................... hmmmm ....................ja, jag är väl mossig, det är bara att erkänna ...........och egentligen inte intresserad för småbarnstiden är förbi, HUA, hur tänkte jag när jag beställde en marinblå vagn till mitt ofödda barn med matchande blått täcke ........................ och när det visade sig att Anton var en Angelica bytte jag genast täcke till ett rosa ...........................redan där styrde jag in tänket på att flickor är rosa och pojkar är blå .............................FY PÅ SIG!   
Sen att hon fick ränna runt i storebrors avlagda kläder är ingen förmildrande omständighet, frågar ni henne minns hon nog bara alla söta klänningar med tillhörande hatt!
 

På biologilextionerna som jag genomled snappade jag upp iallafall att nästan alla livsformer består av en han och en hon, en av varje för släkten vidare så väl som för människor som för djur.
Så i min lilla insnöade värld förstår jag inte varför man ska blanda ihop begreppen?


Om dessa könsneutrala barn spinner vidare på det föräldrarna startat kan man ju bara fantistera om hur det ska bli ............................" Hej! är du tjej eller kille? "jag föredrar att kalla mig för en HEN" ....................... jag tror ju att det blir snurrigt jag men det är ju jag i min lilla bubbla.
Och ja, jag tycker att män och kvinnor ska ha samma lön för samma arbete, men att det skulle betyda att alla oavsett kön är en HEN för att inte förutfattade meningar skall uppstå finner jag lite märkligt. 
Jag tycker absolut att barn skall behandlas lika oavsett kön, där finns det definitivt gamla fördomar och sätt att förhålla sig att jobba vidare med, men att dra det till ytterligheter tycker jag verkar aningens märkligt.
Men det kanske är en början på en ny tid, vad vet jag, om 50 år kanske det bara finns HEN-personer, och då har man kanske koll på hur man ska hitta en HEN av motsatt kön om man vill göra nya små HEN-människor. 
Nog med bryderier för idag!   
Vilket väder man vaknade upp till idag! VÅRKÄNSLOR på hög nivå när solen gassade,    tänk vilken lycka att kunna gå på långprommis innan det ska jobbas,
LIVSKVALITÈ !!   

Sol betyder kamera med, vi gick på ett skoterspår vi inte gått nåt i år, tyvärr så var det sparsamt med sol trots att himlen var klarblå, mycke´ skugga blev det!



 bilder i skugga blir inte nån rolig historia hur vackert motivet än är.
 

 
   stor skillnad i solen!



Inte många bilder på busbullen idag, kan tänkas att det beror på att han hängde vid min godisficka hela tiden .........................eller så var han kanske lite putt på alla gliringar om ögonen, här ska det inte bjudas på några fler vindögda bilder!  
 

Inser att bådas öron är i behov av en liten insats ..........  



      Liten farbror är iallafall samarbetsvillig och håller sig en bit ifrån.



 


   
Solen värmde för första gången i år, nåsta gång det blir sånt här väder tror jag banne mig det får bli en liten kaffeslurk med!   
I helgen är det utlovat snökaos så vi får väl se om hussen kommer iväg på hojmässan i Avesta imorgon, jag fick ju ta ledigt för det blev så krångligt att jobba och vara utan bil, hundvakt ställde fru Anderholm upp som men det blev enklare att vara ledig.
Och jag har jobbat idag istället så det blev ett jämnt byte.
Oförskämt bra schema nästa 6 veckorsperiod, bara en vardagmorgon på hela perioden ..........hur kung är inte det?
Tänk framåt mars när solen börjar värma, då ska vi mysa ner oss i en driva och bara MYSA dagarna i ända ........ LOVELY!


   


     fina pojken!

tränar bakställ ............   


Tack för alla tips och råd angående det jag skrev i förra inlägget om kastrering, men jag understryker igen att det är inget som är aktuellt i dagsläget.


Lukas hårfager, dax att brotta sig igenom pälsmassorna igen, undrar om man ska fläta manen till Västernorrlandsmästaren?  
Känns ju lite så där att ställa upp med hundar som inte har meriterats i utställningsringen och som ska tävla om Västernorrlands vackraste hund, men SO WHAT, det kanske aldrig händer igen att man får vara med så varför inte ta chansen liksom?
 Fast vem behöver tävla? Inte jag, jag vet ju redan att jag har dom vackraste hundarna i vårat län, pilutta er andra 
Men lite glitter och glamour är ju utlovat av dom som varit med förr och en trevlig dag/kväll i glada vänners lag är ju svårt att tacka nej till!  


Ha en trevlig helg och håll tummarna för att snöbyarna håller sig från kusten! // AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Ovido - Quiz & Flashcards