Aston & Lukas

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av AnnCatrin - 11 mars 2012 21:10

Hallå!
Ja här händer inte mycket nytt under solen, inget alls faktiskt, vi väntar och väntar ......på sommar och sol, nu är det bara att borra ner huvudet och ta sig igenom årets värsta tid ......... halka, slabb och smuts ........inte riktigt min favoritårstid faktiskt!
Det är helt förunderligt hur jag har klarat mig förut ......utan ICEBUGS ???? nu indelas händelserna efter tiden före och efter "buggarna"
Dom har fått stått på hyllan när marken varit snötäckt, men från ena dagen till den andra så var det isgator igen och dom fick återgå till tjänst.
Jag har faktiskt börjat ta bilen till skogen, då kommer man direkt till snön utan att passera skitiga gator, GILLA!
Häromdagen när vi var i skogen hörde vi ett märkligt ljud, till och med hundarna stannade upp och spanade ......... HMMMM ....älg? rådjur? ......BJÖRN????? floff, floff, floff ......två gigantiska svanar kom flygande över trädtopparna, det var vingslagen vi hörde ............ att svalorna kommer med sommaren har man ju hört .........jag sållar in svanar i samma kategori !
AHA! var det nån som sa sommar? mmmmm ........grillat!

Den attans gasolgrillen ville inte starta, förklaringen till det kom när hussen sa att den tub som det fanns gas i stod i gasolvärmaren på altanen ........ TO LATE, då hade jag redan skruvat ihop "Byskegrillen" och preppat den med briketter ........bra kvinna reder sig själv!

Det blev lite panik här på kvällskvisten när det blåste upp till storm och jag drar mig som av en händelse till minnes att jag har en grill med glödande kol ute ........
den hade naturligtvis vält, och den glödande kolen låg mot presenningen som täcker tråmöblerna ...........................tur att det fortfarande är en isskorpa på trädäcket annars har det blivit ett brännmärke .........så kan det gå när man ska grilla !
Nåja, lite spänning i tillvaron på en annars händelsfattig årshalva ska man väl tåla, middagen blev god iallfall, barnen och moderskapet var inbjudna att avnjuta årets första grillning, vi har mycket att ta igen, de senaste somrarna har det varit skralt på den punkten.


I år är det fyra år sen dessa pojkar kom in i mitt liv nästan samtidigt, båda av 2008 års modell ..... ny hoj var beställd, en HD Dyna street BOB ....... vad jag inte visste då var att älskade Doremis Wictor Salle skulle lämna oss, iofs inte helt oväntad för en hund på 10 år och 9 månader men är man någonsin beredd??? 
Och ibland styr man inte över tingens ordning, det fanns en liten kille i Norrköping som ville komma till Norrland ........och mc-planerna kom liasom lite i otakt .......... 
Ja, och på den vägen är det, det kom visst från ingenstans ett utställningsintresse på köpet ........och en till hund ....................men Bob han väntar han, hussen tar ju ut honom mellan varven på lite luftning ....................så en vacker dag kanske ........

Roligt hade vi som tusan det är ju ett som är säkert, dygnet har för få timmar och året borde ha minst 6 sommarmånader till!   
Denna hoj är så sjukt rolig och lättkörd, ångrar inte en sekund att jag bytte bort Sportstern, har förstått att det tros att jag slutat köra för att jag bytt upp mig till för stor hoj, näpp, det blev mycket enklare och körvänligare med icke framflyttade fotpinnar, har man taxben så har man!
Eftersom  hussen har haft fria händer så har det tillkommit en hel del lulllull OCH framflyttade fotpinnar, det får vi/hussen råda bot på om andan faller på framåt sommaren.
Vi brukar ju inte åka på några speciellt korta turer så det blir ju lite bök med hundvakt .......vi får se vad som händer! 
På tisdag bär det av ut på böljan den blå, hussen har tagit ledigt för VAH, "vård av hund " vi får hoppas att stormarna har stillat sig tills dess!
ha en skön vecka, jag är ledig till den 23:de mars, då har vi inte många dagar kvar till April!!! // AC 


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards