Aston & Lukas

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av AnnCatrin - 7 maj 2012 21:12

Hallå!
Här händer inte så mycket, eller en hel del, det beror hur man ser på det!
Det är ju spännande som tusan med min nya arbetsplats, tills i helgen var det bara en tom lägenhet det som skall bli personaldel och allmän träffpunkt,

ett besök på ett knökfullt IKEA om lördagen ändrade på det, vi hade varit och rekat på fredagen och jag tänkte som så att det där kan jag fixa i helgen ............  man tror ju i sin enfald att man kan lämna fram en lista när man handlar till kommunen på dom möbler man vill ha och sen kan dom köra hem det ..................... näpp, icke sa nicke, PLOCKA SJÄLV!
Ja, det är bara att ställa in humörpendeln på lugn fin och ställa in sig i ledet ...................pulsen höjdes en aning när jag insåg att jag var nån minut försent på tag själv lagret, där det stod en familj helt ogenerat och utan att röra en min plockade dom på sig stolarna som jag skulle ha ...................alltså folk är inte lite fräcka!!!!   
Längst upp på hyllan, den som man behöver en gaffeltruck till, fanns det fler stolar ..............frågade en trevlig ung man i IKEAuniform om hur man möjligtvis kunde förpassa dessa stolar till markplan ........hmmmm ......." har du bråttom? " såger han, EHHH .......kan man ha det här på en lördag var min motfråga   
Han skulle kolla om dom möjligtvis kunde ta ut en liten truck, förr gjorde dom alltid så men det hade dom minsann slutat med nu, TYPISKT!
Hade jag bott i en annan del av Västernorrland hade jag nog försökt få honom att plocka ner stolarna, men nu bor jag ju typ 4 kilometer bort och kan komma åter en annan dag ......... när inte ALLA andra är där!
Och det var andra stolar oxå som var slut som jag skulle ha som inkommer denna vecka så varför stressa?
Det som verkade som en bra idé blev lite halvsvettigt innan det var klart, en full vagn med husgeråd, 2 fulla vagnar med "tasjälvmöbelkartonger "..................och sen en hel del kollin i "hämtautlagret "..................... tur dom har hemkörning!

Nu hör det ju till ovanligheterna ........jag törs nästan säga att det ALDRIG har hänt, att jag besökt IKEA på en lördag, varför ska man liksom när man bor nästgårds?
Men vi ville ha dom på plats i början på veckan för att få hjälp att skruva ihop dom, jag brukar vara hejarklack när maken skruvar IKEAmöbler, man får ju ångest bara av att se alla pryttlar och pinaler som väller ur kartongerna!
Idag på en ordinär måndagskväll var det knappt en käft där, jag haffade åt mig dom nedlyfta stolarna innan dom tar slut igen ................ sådär! alla möbler förutom stolar till konferans/matrumsbordet på plats!
Är det nåt jag tycker dom har tråkigt utbud av så är det soffor, vi utgick ifrån att det ska vara sittvänligt och bestämde oss för en modell, " finns den i detta tyget?" undrade jag, inser när soffan och fåtöljer kommit på plats att klä dom, det får man minsann göra själv   Nja, jag fortsätter nog att köpa soffa någon annanstans jag!


Och nu över till nåt helt annat ..........................snöblask och regnbyar så här i början på maj lämnar ju en hel del övrigt att önska     


 

Vilken tur att mattes bästa pojkar hade sprillans nya regnställ att ta på!   
Men efter regn kommer sol och idag har det varit riktigt fint, inte så varmt men så långe det inte kommer blött från ovan är jag nöjd!
 
Vi har inte varit så mycket i skogen på senaste, av respekt för alla djur och av rädsla för alla ormar jag tror finns, dom är ju lite segare på vårkanten när det inte är varmt, kall orm = trög orm = arg orm .......ja så tänker jag!
Och på infoträffen vi var på så frågade jag om det var skillnad på storväxt eller liten hund vad det gäller påverkan av ormbett, det fanns inget som sa att en större hund klarar sig bättre, det beror mer på mängden gift per tillfälle, och ung oerfaren orm tömmer hela förrådet ........och vem har tid att stanna och kolla åldern om man möter en sån där slingrande best?
 
Aston Martin, killen hela dagen njuter av solens strålar.


 
Lukas spanar över "ägorna"


 
Lukas har ju fällt all sin underull ........trodde att det skulle stanna så .....................men icke, efter en natts jobb så ser jag direkt att nåt hänt med pälsen över natten, tar ett grabbatag i hårsvallet och får fulla näven med päls ....................märkligt hur pälsen bara kan "dö" från ena dagen till den andra, men sist han tog av sig kostymen kom den ju tillbaka med rekordfart så vi hoppas på samma lika denna gång!
Han har fantastiskt fin päls tycker jag, tjock, lång och blank, absolut inte frissig   gräslig att föna men jag kommer väl på till slut hur jag ska göra utan att skapa dreadlocks av underullen!


ja, det var som sagt inte så mycket att orda om, det man vill ha sagt har man redan kläckt ur sig på FB   
Avslutar med " the wall of fame"
 
När vi var och rekade på Ikea på fredagen kom jag äntligen till skott att köpa ramar till mattes spårnosar   

Så nu hänger dom i hallen, den som lever får se om man någonsin får ett sånt här fint brev på posten igen.
Den ena är championrosetten och den andra rosetten dom fick på mästarutställningen.   
ha det bra, nu blir det bara bättre, SOMMAREN lurar runt hörnet, den bara lite extra TJURIG i år!  // AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards