Aston & Lukas

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

hemma igen 21/5

Av AnnCatrin - 21 maj 2012 09:30

Hallå!
Nu är den lilla farbrorn hemma igen!
 
Och som vanligt när han varit borta några dagar har han en mycket kaxig attityd när han kommer hem, morrar åt Aston som står som en fågelholk och fattar nada, men lillkillen, hur du låter, jag är ju bara glad att du är hemma!   
Lilla farbrorn han har sina egna idéer och brydde sig inte ett skit att matte tog i med arga rösten för att markera att detta betende är icke önskvärt!
det lägger sig efter en stund och nu är allt som vanligt igen, Aston slukade varenda matkula till frukost, inte det minsta spill!
När han är själv ser det ut som ett mindre matkrig ägt rum men kulor över hela golvet   
Men uppenbart är att man ska nog inte dela på dom i nån längre period än så här när man har en obstinat liten herre som ska komma hem och spela Allan!
Igår hade vi sennenträff med dragträning, jag grabbade kärran med diverse pinaler och tog en promenad till Nordichallen,
Aston fick stanna hemma eftersom Lukas skulle komma med Camilla, så då hade jag ju en hund att träna med.

foto Ingrid A
 
 
det gick bra ända tills vi skulle prova med vagnen bakpå, då lyckades liten farbror trassla in sig alldeles i skaklar och sele, det var inte helt lätt att få lös honom, men han var lugn ändå, det finns inte mycket som kan rubba honom .................  

Hubbe

   
Kliff

 
Balou

 
Det var faktiskt ganska roligt när vi väl kom till skott att prova, fast å ´andra sidan har vi inte haft någon utrustning förut så det har ju gett sig själv!
Fullspäckad vecka känns det som, möte idag, hunden ska fixas och trixas för om torsdagen då drar jag på kryssning, kommer hem 2200 på fredagkväll och på lördag morgon vid 0430 snåret skulle visst bilen rulla ned över Österbybruk     
jaja, sova får man göra sen .................!
nu ska vi promma lite i SOLEN!   tänk om den kunde stanna några dagar, vad trevligt!
ha det bra / AC

mer bilder från draget finns här: sennenaktiviteter

 
 
Camilla

Camilla

21 maj 2012 17:20

Ja, det var ganska roligt det där med drag .. nu ska vi se till att komma igång så vi kan stoltsera med hundarna nere på byn också så folk får se vad en berner kan ;).
Ja, det blir ett hektiskt veckoslut för dig ... men du får väl luta till dig i bilen då vi rullar iväg .. så purrar jag och Rosa dig då vi är framme.
Hörs Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnCatrin - 26 februari 2014 22:23

jag förnyar mig och byter blogg!häng med till den nya!  http://acufoto.wordpress.com ...

Av AnnCatrin - 20 februari 2014 14:00

Hallå!   Ytterligare ett år av galenskaper att lägga till handlingarna och jag bara kräver att han blir lika gammal som sin mor, dvs 12 år .........så vi har många år kvar av stolleprov!Tur att jag väljer själv vart jag lägger fokus ........... kunde...

Av AnnCatrin - 7 februari 2014 22:30

Hallå!Hur kan man bli valpsugen så här hux flux när man ingen valp ska ha???Vilken tur att man kan få sig en dos valpmys i en annan kommun så att man klarar sig ett tag ........... för dom är ju inte valpar för evigt .......... som på beställning bli...

Av AnnCatrin - 30 januari 2014 20:41

Hallå!Jajamän, nu har vi stökat undan januari,även om jag känner mig lite missnöjd med vädret så är det bara att gilla läget ........ det är då tusan vad solen håller sig borta ........ men då borde vi ha tillgodo när sommaren kommer tycker jag!Men t...

Av AnnCatrin - 19 januari 2014 08:13

Godmorgon!Uppe med tuppen ........ja allt är ju relativt, men att kliva upp 7.30 är i allafall tidigt i min sinnevärld .......... men så får det bli när man ska jobba, hundarna måste få mat och vila magen efter det, sen kan vi promma innan jag åker p...


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards