Aston & Lukas

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av AnnCatrin - 26 juni 2012 17:30

Hallå!
Ja då tuffar man fråmåt mot semester då, det är bara till veckan som det blir lite korvstoppning vad det gäller arbetspass, den veckan på hela året när vikarierna lyser med sin frånvaro, GATUFESTVECKAN!
Denna vecka är jag ledig jobbar till helgen igen.
Idag var det ganska fint på fm, var ute och försökte förstå mig på kameraeländet, tänk att det ska vara så svårt att få nåt att stanna innanför pannbenet???
Jag tappar lusten att fota när jag vet att det kan bli hur bra som helst och det ändå bara blir halvdant, rörliga bilder har jag helt tappat bort hur man får till skärpa på, tur man har en villig kandidat som gärna hoppar och studsar ........nämner inget namn .........


    


 
jodå, han kan liten farbror oxå ....... fast inte med samma frenesi!


 
Tjooohooo!
 
Underullen har fallit av i drivor, nu återstår att se om resten ska gå samma väg eller om det räcker som det är denna gång, nu ska han ju inte ut och ringspringa så päls eller inte spelar inte så stor roll för tillfället.
Han är iallfall anmäld till Byske, sen om man får äntra ringen är en annan sak ....... det hinner jag fundera på in i sista minuten!
Oavsett om jag ställer i Byske eller inte så blir det inget mer för honom detta år, möjligtvis Nordichallen ........han får växa till sig och kanske kan han börja tycka att det är roligt?!
 


 
Lukas med handler Kicki på Klass arena, det är inte bara jag som tycker att det är som att baxa runt på en betongsugga   
I mattes opartiska öga är han alldeles för fin för att dra in några fler gula kort i luften, då får han hellre växa till sig och så hoppas vi på det bästa!
Han lägger sig gärna ner och rullar bara för att markera hur sjukt aptråkigt han tycker att det är, och visst, jag kan rya i med arga rösten när han gör så, men jag väljer istället att hoppa ringträning oxå för att inte tjata ut honom, han visar så tydligt ändå vad han tycker om dylikt spektakel!  
 
Detta är lite mer lilla farbrorns melodi, som en pösmunk i soffhörnet, det är livskvalité det!

 
Denna päls törs man knappt titta på, ändå mindre röra, hoppas den sitter kvar över dom tillställningar vi tänkt oss   



   

Ibland så händer det, att båda fastnar på samma bild .........   

 
Skönt på sommarhalvåret när altandörren kan stå öppen!

Jag jobbade hela midsommarhelgen, på lördagen hade vi middag för dotter på pojkvän som förlovat sig, STORT GRATTIS TILL ER!

 
sällsynt syn .......för mig iallfall, detta brukar bara ske när jag jobbar ....... att hussen går på promenad med båda   

 
det blev lite mumma ändå på midsommarafton, kände att jag måste ha det lite mysigt i min ensamhet    tur det är lön snart för jag har plöjt ner en förmögenhet i jordgubbar, men det är ju så gott!
 
Igår kväll så där på en måndag var det helg för mig och då blev det en tur till "boa", fanns bara en box kvar av denna vilket borde tyda på efterfrågan vilket i sin tur kan bero på att det är gott ....... och det var det!

 
Idag på eftermiddagen fick vi en släng av sleven av det oväder som härjat söderut ......himmel och pannkaka vilket skyfall!
Jag skjutsade hem Angelica och var in på min gamla arbetsplats för att kopiera några papper, och vilken j-kla åsksmäll det kom !
hussen hade kommit hem i samma veva och möttes av båda hundarna nere i källaren,
INTE BRA!
Hoppas dom inte blev alltför skrämda men när till och med Aston Martin drar nerför källartrappen då är det en åskknall utöver det vanliga!
För sent att göra det ogjort men med facit i hand skulle jag inte åkt innan hussen kom hem.
Nu har ovädret lugnat ner sig och förhoppningsvis dragit vidare.

  
vi fortsätter på den inslagna vägen, sorglösa glada dagar utan en massa måsten, det har varit ganska mycket ändå runt den nya arbetsplatsen så när jag är ledig så gör jag ingenting typ!
Och en vacker dag kanske jag kan sova på min nya arbetsplats oxå, som det är nu så vet jag redan när jag landar på kudden att det är kört, känner mig som ett järnspett, och det finns verkligen ingen anledning till detta tosseri, vi får hoppas att det släpper snart!

Stort grattis till min äldsta lillebror, "mellanbarnet" Stefan Hanning som fyller 50 år idag, hipp hipp hurra hurra !!!!!!

Ha en fortsatt skön sommar! / AC


mattes funderingar och duracellens ystra krumsprång i vardagslivet ......och så kom lilla fisen .......duracellens raka motsats ......som en liten snusförnuftig farbror ♥

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

översätt bloggen

RSS

Facebook

         
                               

   








 

                       

 

           

                                                 

                                                         

                                                         


Skapa flashcards